Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #1 Skrevet 24. juli 2012 Naboen hjalp oss med traktoren sin her en dag. Dette tok ca. 45 minutter. Som takk for hjelpen påtok jeg meg oppgaven med å kjøpe en liten takk-for-hjelpen-oppmerksomhet. Fant en fin skål til kr 95 og en liten twist-pose. Jeg synes dette var en ok pris, men moren min syntes dette var litt vel mye. Hva synes dere? Jeg ville gjerne vise at vi setter pris på den snille naboen, og for meg er dette "småpenger". Men for moren min var dette altså litt i overkant. Lurer kanskje på om jeg har et litt annet syn på verdien av penger enn min mor. Hva synes dere?
kaklemor Skrevet 24. juli 2012 #2 Skrevet 24. juli 2012 Tror nok naboen hadde vært glad for kun twisten En bolle også er bare koselig! Naboen blir nok veldig glad
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 24. juli 2012 #3 Skrevet 24. juli 2012 Kjempe fin gave som naboen helt sikkert vil sette stor pris på
VinterSol+2 Skrevet 24. juli 2012 #5 Skrevet 24. juli 2012 Tja, trenger jo ikke være bare for traktprhjelpen, men generelt fordi du vil si til naboen at du setter pris på denne? Da er det jo absolutt helt flott!
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #6 Skrevet 24. juli 2012 Naboen hjalp oss med traktoren sin her en dag. Dette tok ca. 45 minutter. Som takk for hjelpen påtok jeg meg oppgaven med å kjøpe en liten takk-for-hjelpen-oppmerksomhet. Fant en fin skål til kr 95 og en liten twist-pose. Jeg synes dette var en ok pris, men moren min syntes dette var litt vel mye. Hva synes dere? Jeg ville gjerne vise at vi setter pris på den snille naboen, og for meg er dette "småpenger". Men for moren min var dette altså litt i overkant. Lurer kanskje på om jeg har et litt annet syn på verdien av penger enn min mor. Hva synes dere? Det er en helt grei oppmerksomhet. På ingen måte "betaling" for jobben, men en grei takk for hjelpen. Traktor med sjåfør er så vidt jeg husker vurdert til mellom 500 og 600 kroner pr time + mva. Din mor er sansynlig vis av den oppfattnin at en bondes arbeidskraft ikke er verdt noen ting.
Flettfrid og lilleprins Skrevet 24. juli 2012 #7 Skrevet 24. juli 2012 Synes det var en flott gave. Jeg har nok et annet syn på penger enn mine svigerforeldre, for dette ville vært en typisk bursdags/julegave fra dem til oss. De ville nok synes det var i overkant som takk for hjelpen gave.
soleia Skrevet 24. juli 2012 #8 Skrevet 24. juli 2012 Naboen vert nok glad. Det er kjekkare å hjelpe om det vert sett pris på. Og skulle de betalt nokon for tenesta ville det kosta mykje meir. Veit ikkje kva arbeid det var, men det kostar jo litt i drivstoff til traktor.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #9 Skrevet 24. juli 2012 Takk for svar, jenter! Da vet jeg at jeg ikke er helt på jordet... :-) HI
Miss 84 Skrevet 24. juli 2012 #10 Skrevet 24. juli 2012 Synes det er en fin gest. Og så er det lettere å få hjelp en annen gang også.. Svigeforeldra dine er nok av den "gamle skolen" der alt skal spinkes og spares..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå