Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #1 Skrevet 23. juli 2012 Når gikk og når startet barnet deres å snakke. Datteren min gikk da hun var ett år, og begynte å snakke da hun var 16 måneder. Da begynte de første ordene å komme.
solstråle- g09 og ?12 Skrevet 24. juli 2012 #2 Skrevet 24. juli 2012 De første ordene som mamma og pappa kom rundt da han var 10 mnd, nå er han 2,5 år og snakker som en foss. Har begynt med en del sammenhengende setninger for ca to mnd siden synes han har vært litt treig med dette siden ham begynte med enkle ord tidlig, men heldivis kommer det seg! Han slapp seg og tok sine første skritt når han var 11 mnd, men ventettil han var 13 mnd før han begynte å gå på skikkelig
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #3 Skrevet 24. juli 2012 Eldste gikk da han var ti mnd, og snakket klokkerent og i lange setninger da han var to. Begynte med enkeltord rundt et år, og knakk virkelig snakkekoden ved 18-20 mnd. Yngste gikk ved 13 mnd, og hadde et ordforråd på 5-6 ord rundt atten mnd. Nå, to år gammel setter han ord sammen til setninger, forstår og gjør seg forstått. Men han snakker ikke rent, og sammenlignet med eldste på samme alder er ordforrådet mye mer begrenset.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #4 Skrevet 24. juli 2012 Han gikk med støtte fra han var 9mnd, men slapp seg ikke selv før 15mnd. Begynte så smått å snakke rundt 14\15mnd, men er først etter at han ble 2år at han knakk snakkekoden ordentlig.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 24. juli 2012 #5 Skrevet 24. juli 2012 Gikk alene når han var 11 mnd og snakket da bare ord ikke i setninger. Var vel rundt to når setningene virkelig begynte å komme.
Musemorbr / Skrevet 24. juli 2012 #6 Skrevet 24. juli 2012 Gikk enkeltskritt ved 11 mndr og gikk stødig uten støtte 4 dager etter bursdagen. Han snakket de første tre enkeltord ved 8 mndr. Ordforrådet økte fort, men stagnerte litt. Sier stort sett det samme nå ved 1.5 år som for tre måneder siden, bortsett fra to tre nye ord. Han har vel 15-20 ord han kan, men bruker mest 7-8 av dem. Av setninger sier han kun "hørte du pappa" og "der er pappa" eller "der er mamma / den / tante / pip pip." Å ja.. "Hei gutten min." Det sier han bare til meg. Eget navn klarer han ikke, men svarer fornøyd "heter" om man spør. Gleder meg til språket løsner, så vi kan ha mer fornuftige samtaler, selv om han gjør seg veldig fint forklart med enkeltord. Og så synger han sammen med fantorangen "ooo na na na na" som er noe av det søteste jeg vet.
Appelsindyret Skrevet 24. juli 2012 #7 Skrevet 24. juli 2012 sønnen min gikk da han var 9 mnd. gammel. og løp da han var 11 mnd for å si det sånn Men snakkingen lar veldig vente på seg han er nesten 2 år :S han har sitt eget språk og skravler som en foss! Vi skjønner bare ikke hva han sier...
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 24. juli 2012 #8 Skrevet 24. juli 2012 Min datter begynte å gå da hun var 2 år og 1 mnd. Første ordet var pappa og det sa hun da hun var 7 mnd. Mamma sa hun da hun var 9 mnd. Når har hun ca30 ord og masse antydninger til ord:)Hun er snart 5 år Min sønn begynte å gå da han var 11 mnd. Rett etter han fylte 2 kom språket for fullt og nå skravler han fra han våkner til han legger seg:) flinke gutten min:)
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #9 Skrevet 24. juli 2012 Hun begynte å gå da hun var 11 mnd og kom med sine første ord rundt 10 mnd. Nå er hun litt over to og snakker som en foss og veldig rent. Sier setninger på 6-7 ord og vi kan virkelig prate sammen Veeeldig moro!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå