Gå til innhold

38 kg, 5 år.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oi oi oi... Jeg veide ca 40 kilo når jeg gikk i 7 klasse, var ca 11 år da. Og jeg har alltid vært kraftig! Så dette hørtes ut som mye vekt for en 5 åring..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes mye ut ja. Sønnen min på snart 6 år er 23 kilo, datteren min på 12 er 40 kg.

Skrevet
Tantungen min er 5 år og veier 38 kg. Er ikke det fryktelig mye? Hva veier deres 5-åringer?

Min 5 åring veier 15 kg. Litt liten av vekst men innenfor normalen.

Min 4 åring vier 17.

35 hørtes veldig mye ut, men er barnet kraftig overvektig? eller er det veldig høyt?

Vekt alene sier jo ikke så mye

Skrevet

Det hørtes mye ut!

Jeg er 25 år og veier 42 kg,å da høres det rart ut at en 5 åring veier nesteb like mye som meg.

Skrevet

Min jente på snart 10 veier 31 kg og er vel sånn ca 140 cm høy.

38 kg høres drøyt ut for en på 5 år.

Skrevet

Jeg har også en slektning som er 5 år som veier 36 kg. Hun er svært høy for alderen, men likevel kraftig overvektig. Man tenker ikke oi, for en feit unge, når man ser henne, men god og kraftlig er hun. Hun er under utredning hos både lege og helsesøster for dette. Har vist seg at moren har psykiske problemer og et problematisk forhold til mat. Moren har dårlig samvittighet og forer ungen med det hun ikke selv tillater seg å spise. Men moren igjen skylder på barnehagen, at de gir henne usunn mat. Jeg vet altså ikke hvilken av dem som stemmer, men kan ikke se at noen andre av ungene i barnehagen er overvektige. Vet bare at denne jenta har god appetitt og spiser gjerne mye kjeks, snop og is mellom måltidene. Og hun er veldig aktiv, så jeg trodde aldri at hun skulle bli overvektig.

Skrevet

Den 5-åringen bør være veldig høy for alderen, hvis ikke må det være snakk om alvorlig fedme!

Gutten min på 4,5 år veier 17,5 kg og er helt passe. Jeg kan ikke se for meg at han skal doble vekten på et halvt år for å si det sånn..

Skrevet
jenta mi er snart 7år,ca 122 høy og litt under 25kg.

Det samme er min gutt på snart 7 og han er ganske gj.snittlig i forhold til resten av trinnet sitt, så den stakkars 5-åringen må da være veldig overvektig...

Jeg mistenker imidlertid dette innlegget for å være litt useriøst, da ingen normale mennesker kan stille spørsmålstegn ved om en 5-åring som veier 38 kg er normalt??

Skrevet

Min gutt er 5,5 år. Er 128 cm høy og 28 kg.

Stor og fin :)

Skrevet

Det kan da ikke på noen måte være tvil om at en 5-åring som veier 38 kg er svært overvektig. Mine barn har vært mellom 18 og 25 kg ved 7-årsalder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...