Gå til innhold

Hva har du fått i hus av utstyr?


bamby

Anbefalte innlegg

Og har du oversikt over hvor mye det har koster deg?

 

Selv er jeg veldig for å kjøpe en del brukt, ikke for jeg må, men mye fint er å finne blant pent brukte barneutstyr! en liten oppsummering :)

 

Har til nå kjøpt:

 

Vogn, emmaljunga edge duo med lettbag/pose kr3500,-

Seng kr.300,-

Stellebord/kommode/badestamp 650,-

bilsete kr.1200,-

ammepute 250,- (ny)

vippestol 0,-

Badestol 100,-

 

Det er det jeg husker i farten, såklart noe klær o.l, men det er ikke utstyr!

 

Mangler lekegrind..

 

Hva har du kjøpt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ehhhh... har ikke kjøpt noe jeg bortsett fra vogn som kommer om 3 uker. tenkte å starte etter ferien. ca midt august. :) og 2 sett med klær som bare vare så søt at jeg måtte ha det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dårlig tid da, bare eg som liker dele det opp på mnd.

 

Mangler og madrass, vogge har jeg fra før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt seng, kommode og stellebord. Resten mangler, men har god tid enda. Har handlet på finn, så brukt 1000kr på det jeg har kjøpt.

Neste skritt blir å finne en oversikt på hva jeg trenger av utstyr og klær til den unge lovende :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt to smurfe pysjer på HM :D var så kule at jeg måtte bare ha.

Stellebordet er kjøpt, men mangler stellematte.

Skal til tyskland og hamstre i begynnelsen av september :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntil for ei uke siden trodde jeg alle store ting var i hus - vi har jo alt etter han som ble født i november for knappe to år siden. Så kom ul og sjokket om tvillinger og plutselig trenger vi alt på nytt! Men ettersom jeg nå har fått vite at det er et høyrisikosvangerskap så merker jeg at det er skummelt å begynner handle... Kikke litt for å orientere meg om priser, men blir nok ikke handlet før vi vet mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kjøpt vogn, seng med madrass, bilstol, dyne,1 sengesett, 4 pakker med kluter, 2 bodyer og 2 bukser.......så prøver jeg så godt jeg kan og ikke handle mer før det begynner å nærme seg:)

 

må ha ALT siden vi har ei jente fra før og hun er 6,5 år, vi gav bort det vi hadde fra henne siden vi trodde det bare ble henne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntil for ei uke siden trodde jeg alle store ting var i hus - vi har jo alt etter han som ble født i november for knappe to år siden. Så kom ul og sjokket om tvillinger og plutselig trenger vi alt på nytt! Men ettersom jeg nå har fått vite at det er et høyrisikosvangerskap så merker jeg at det er skummelt å begynner handle... Kikke litt for å orientere meg om priser, men blir nok ikke handlet før vi vet mer.

MammaBrum,hva er det som gjør at det er risikabelt da? Kan skjønne det er litt skummelt å handle og planlegge for mye da. Synes nesten det er skummelt selv jeg,selv om alt er normalt og står bra til med mine to. Redd for at det skal skje noe i forbindelse med fødsel eller noe,mye som kan skje. Men får prøve og glemme det litt og fortsette planleggingen. Krysser fingrene for deg og de to små i hvert fall! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi har en gutt på tre år og venter en gutt til så er det minimalt med hva vi trenger å handle. Jeg har kjøpt en vippestol, for det lånte vi sist. Ellers har vi ikke handlet noe til den lille. Satser på å gå gjennom klær og vaske i løpet av høsten, og se om det skulle være noe mer vi trenger. Men mesteparten har vi, så det er greit. Blir litt billigere denne gangen, hehe. Vi har tatt vare på alt fra storebror, da vi hele tiden har hatt planer om å få to, og siden det er gutt som kommer så er det ennå mer som passer.

 

Mulig jeg kjøper en ny vogn til våren da, når vi er ferdig med å bruke bagen. Så må jeg få bestilt opp igjen et par deler til vogna som er slitt ut/rota bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vogn pluss bilsete- 1800 på finn.

Seng med madrass, dyner og sengetøy, pluss sprinkelbeskytter-500 på finn :)

Stellebord får vi,ikke brukt-0 kr.

Litt klær, helsetepper o.l. 500 kr.

Og får sekker med nye og lite brukte klær- o kr :)

Mangler lekegrind, vippestol,babycall, badebalje og diverse kluter, håndklær og småting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjøpt noe enda, men har seng fra før, får madrass og simo kombivogn av svigers (de har ei jente på 2 år som vi får litt etter). Ellers tar vi resten til høsten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntil for ei uke siden trodde jeg alle store ting var i hus - vi har jo alt etter han som ble født i november for knappe to år siden. Så kom ul og sjokket om tvillinger og plutselig trenger vi alt på nytt! Men ettersom jeg nå har fått vite at det er et høyrisikosvangerskap så merker jeg at det er skummelt å begynner handle... Kikke litt for å orientere meg om priser, men blir nok ikke handlet før vi vet mer.

MammaBrum,hva er det som gjør at det er risikabelt da? Kan skjønne det er litt skummelt å handle og planlegge for mye da. Synes nesten det er skummelt selv jeg,selv om alt er normalt og står bra til med mine to. Redd for at det skal skje noe i forbindelse med fødsel eller noe,mye som kan skje. Men får prøve og glemme det litt og fortsette planleggingen. Krysser fingrene for deg og de to små i hvert fall! :)

De er eneggede og har felles fostersekk - det er vissnok noe man må følge med på. Kan snurre seg inn i hverandres navlestrenger etc. Men skumlere er det at den ene var mindre enn den andre, noe som kan tyde på transfusjonssyndrom, og det kan være virkelig farlig for begge to. Fikk ganske klar beskjed om å være forberedt på det værste. Er sendt vidre til Riksen for vidre utredning, kommer i land med Kiel-ferja kl 1000 og har time 1230 på mandag, så da får vi vite mer. Krysser alt vi har og prøver å være positive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntil for ei uke siden trodde jeg alle store ting var i hus - vi har jo alt etter han som ble født i november for knappe to år siden. Så kom ul og sjokket om tvillinger og plutselig trenger vi alt på nytt! Men ettersom jeg nå har fått vite at det er et høyrisikosvangerskap så merker jeg at det er skummelt å begynner handle... Kikke litt for å orientere meg om priser, men blir nok ikke handlet før vi vet mer.

 

kjekt med tvillinger, men forstår godt du avventer litt da! går som regel bra, masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og har du oversikt over hvor mye det har koster deg? Selv er jeg veldig for å kjøpe en del brukt, ikke for jeg må, men mye fint er å finne blant pent brukte barneutstyr! en liten oppsummering :) Har til nå kjøpt: Vogn, emmaljunga edge duo med lettbag/pose kr3500,- Seng kr.300,- Stellebord/kommode/badestamp 650,- bilsete kr.1200,- ammepute 250,- (ny) vippestol 0,- Badestol 100,- Det er det jeg husker i farten, såklart noe klær o.l, men det er ikke utstyr! Mangler lekegrind.. Hva har du kjøpt? :)

 

Og mangler madrass, den må jo være ny! alltid noe som dukker opp og! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha nytt bilsete, ellers har vi vel alt vi trenger etter storesøster.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...