Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #1 Skrevet 23. juli 2012 http://www.dinepenger.no/bruke/baby-sjokket/20255889 Hva syns dere om å bruke så mye penger på en baby? Med første ville jeg har alt nytt, og det skulle være tipp topp. Jeg husker sengen fikk en ripe, og jeg ville kjøpe en ny. Var så irritert. Etter et år var sengen full av riper. Og godt jeg ikke kjøpe ny seng. Den kostet 4-5000. Med nr. 3 kjøper vi alt brukt. har bare kjøpt et par bodyer nye. Jeg har blitt mer bevisst etterhvert. Og tenker også på miljøet.
anonym91 Skrevet 23. juli 2012 #2 Skrevet 23. juli 2012 leste lista der tiligere idag. ser at det er totalt unødvenig med 50% av tingene. eg liker og kjøpe nytt, men trenger virkelig ikkje så mye. har kjøpt nytt til både nr 1 og nr 2. solgte det til nr 1 etter ho vokste i fra det. men det er greit og kunne ha nytt til nr 2. da er er klar over hva eg vil ha og hva eg trenger. har kjøpt dyrere ting til nr 2 pga økonimien er mye bedre en den var når eg fekk nr 1. men over 40000 virker litt mye. men eg er vell oppi 25000 kansje
☆☆☆ Skrevet 23. juli 2012 #3 Skrevet 23. juli 2012 Tror jeg la ut ca 15 000 før fødselen, 9000 av dem på vogn. Mye av det på lista har jeg latt være og heller ikke savna. Vogga hennes er 30 år gammel, samme med sprinkelsenga hun skal bruke når hun blir større. Blir litt småsummer på klær og slikt nå som hun egentlig ikke trenger, legger ikke sammen da jeg mistenker at det blir litt penger..
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #4 Skrevet 23. juli 2012 Jeg er veldig økonomisk bevisst. Vi har arvet nesten alt av utstyr og klær til baby, og det fortsetter fremdeles. 2 ganger i året får vi en ladning med klær fra søskenbarn som jentene elsker å rote gjennom og finne skatter i:) Jeg sparer på alt som er verdt å spare på. Hullete og veldig stygge/slitte klær kaster jeg, resten gi jeg til helsestasjon nå når vi er ferdige med småbarn. De distribuerer det videre til flykningekontoret i kommunen. Så da vet jeg at det kommer flere til gode:) Jeg gleder meg over hakk i sengene, det er vår historie. Hakkene etter minstemanns første tann, og de hakkene som kom etter at han knakk en tann er litt annerledes...
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #5 Skrevet 23. juli 2012 Var økonomisk bevisst med førstemann. Samtidig som jeg handlet det jeg ville ha, og litt på salg. Ble aldri ekstremt mye, kanskje 25000 (vogn, bilsete®, utstyr og klær for et år). Her var det i tankene at det skulle komme en nr 2 en gang og, så da ville jeg ha alt nytt, slik at jeg slapp å måtte kjøpe nytt igjen. Og det gjør at denne gangen har jeg kun kjøpt en madrass og litt klær, bare for å kjøpe litt nytt.. Er bevisst på hva jeg kjøper, og kritisk til alt av sånne "Må" ha lister, kjøpte ikek noe før behovet var der.. Syns faktisk at sånne "Må" ha lister er en uting, for man trenger egentlig ikke halvparten der..
MrsMilla Skrevet 23. juli 2012 #6 Skrevet 23. juli 2012 Ja helt klart økonomisk bevisst. Ellers ville vi vel vært i økonomisk ruin siden vi har tre :-) De arver mye etter hverandre, og jeg kjøper gjerne brukt. Samtidig kan jeg også bruke penger der det trengs, og kjøper gjerne kvalitet. Eksempelvis har vi veldig mye nøstebarnklær og skikkelig tøy til barna, skikkelige bilstoler etc. Dette ble kjøpt nytt, men de arver også dette etter hverandre. Vogn ble kjøpt brukt, men var kun et år gammel og i meget bra stand. Seng, vogge etc er arvet og kjøpt brukt. Vet også sånn omtrentlig når det kommer litt ekstra utgifter,normalt sett til vår og høst, så da har vi satt av litt ekstra til det.
VinterSol+2 Skrevet 23. juli 2012 #7 Skrevet 23. juli 2012 Her har det mmeste vært brukt hele veien. Samt at vi har brukt tøybleoer etc for miljøet sin del. Med førstemann var vi begge studenter, pg levde godt på 12000 kr i mmd i studielån. Med andre var ting litt friere, ettersom begge var i arbeid. Men nå er jeg student igjen, så vi må passe litt mer på. Men så har vi jo i grunn alt vi trenger fra før da.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #8 Skrevet 23. juli 2012 Må innrømme at jeg ofte kjøper dyrere klær til ungene. Liker å finne ting som ikke alle har, og til gutter er det ofte dårlig utvalg i kjedebutikkene.Finner mye på salg da. Når det gjelder babyutstyr tror jeg det er mye man ikke trenger. men bilsete er greit å ha det beste i, og vogna brukes såpass mye at der må man være fornøyd.
Tauriel Skrevet 23. juli 2012 #9 Skrevet 23. juli 2012 Har kjøpt stort sett alt nytt (fått noe i gaver og), trur "startpakken" min ble på rundt kanskje 10 000,- Men så ELSKER jeg salg, og har ikke trengt så mye "må ha ting" og populære merker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå