Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #1 Skrevet 23. juli 2012 Når kan man ha sex etter fødselen igjen? Selvfølgelig etter man har slutta og blød osv men er det noe man bør være forsiktig med?
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #3 Skrevet 23. juli 2012 Du skal vente minst 6 uker med å ha sex uten kondom. Grunnen er at mormunnen lukker seg ikke før den tid og når den er åpen er infeksjonsfaren veldig stor. En infeksjon i livmoren vil du ikke ha, det skal jeg love deg, derfor er kondom viktig den første tiden frem til veien opp dit er lukket igjen. Husk også at det er fullt mulig å få to barn i løpet av samme år, noen får første eggløsning nesten med en gang renselsen er over, så beskytt deg mot nytt svangerskap.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #4 Skrevet 23. juli 2012 Sydde to sting ( pyntesting inni der) det ene er detti ut, trenger ikke vente til det andre er vekk? Er 3 uker siden fødselen, pga av bekkenet er det veeeelig lenge siden Sist ;p er det for tidlig? Har trena opp bekkenbunnen og er spent på om det har hatt noen virkning . Hi
Alessandro+baby i magen :) Skrevet 23. juli 2012 #5 Skrevet 23. juli 2012 Det er jo forskjellig for alle , jeg klarte ikke å ha sex før det hadde gått 6 mnd ikke fordi jeg ikke ville men fordi jeg enda hadde vondt . Jeg fikke ganske mange sting ble klippet fra a- å så det har nok noe med det å gjøre . Men jeg tenker du kan ha sex så fort alt har grodd fint igjen og du ikke har vondt selvfølgelig
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #6 Skrevet 23. juli 2012 Kondom skal jeg bruke, ikke tenkt og ha flere barn så det skal jeg passe på og av erfaring fra venninner så er ikke fullamming sikre prevasjon hihi Takk for tipset.
Major HotLips Houlihan Skrevet 23. juli 2012 #7 Skrevet 23. juli 2012 Hvis du føler deg klar og alt kjennes normalt ut der nede så er det vel ingen grunn til å vente. Kos deg
Musemora Skrevet 23. juli 2012 #8 Skrevet 23. juli 2012 Vi hadde sex etter ca 3 uker. Gikk helt fint det. Livmoren kan fortsatt ligge noe langt ned, så ikke uvanlig at mannen stanget borti cervix. Vi hadde ikke kondom og valgte å ta sjansen allikevel, men jeg brukte minipiller da.
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 23. juli 2012 #9 Skrevet 23. juli 2012 Hadde sex etter 3 uker, og her gjorde vi det fordi jeg var klar og ville vite at alt fungerte som det skulle(noe det gjorde). Kommer jo litt an på hvor mye man har sydd etterpå og når man er klar selv.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #10 Skrevet 23. juli 2012 Vi hadde sex etter ca 3 uker. Gikk helt fint det. Livmoren kan fortsatt ligge noe langt ned, så ikke uvanlig at mannen stanget borti cervix. Vi hadde ikke kondom og valgte å ta sjansen allikevel, men jeg brukte minipiller da. Har en svigerinne som endte på sykehuset med intravenøs antibiotika fordi hun fikk en infeksjon i livmoren, så ikke dropp kondomet, det kan du komme til å angre på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå