Gå til innhold

Hva er din beste turmatoppskrift?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser mange anbefaler matmuffins, fylte horn mm. Men jeg ønsker meg en oppskrift. Har prøvd noen tilfeldige på nett, men ikke funnet noe jeg gidder å lage om igjen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lomper, kjøttkaker og sennep. Varmer kjøttkakene på bålet og legger de på en lompe med en dæsj sennep.

Matmuffins har jeg aldri fått til.

Skrevet

Horn med ost og skinke (24 stk)

200 g smør, 6 dl melk, 50 g gjær, 2ts salt, 4 ts sukker, ca 1 kg hvetemel.

Fyll: ost og skinke. Hender også jeg putter inni litt mais, purre og salami. Bare å bruke det du har egentlig.

Pensling: egg eller melk.

Smelt smør og tilsett melk. Varm til væsken er lunken. Rør ut gjæren. Tilsett resten av ingrediensene og elt sammen til en glatt og smidig deig.Dekk bakebollen med plast og la heve i ca 40 min.

La etterheve i ca 20 min etter utbaking.

Stekes midt i ovnen, 225 grader i 10-12 minutter.

Disse er kjempegode synes jeg:) Også fine å lage store posjoner og fryse ned.

(Har også brukt denne deigen og tatt litt pizzakrydder i deigen og laget pizzasnurrer)

Skrevet

Et oppskjært brød, en flaske "sprutesyltetøy" og en pakke oppskjært gulost, blir fine smørbrød ;)

Skrevet

Pastasalat

Pølse i brød.

Skrevet

Nr 2: Lager du kjøttkakene selv først eller er det fra boks/pakke? Liker ikke sånne fra Gilde nemlig..

Nr 3: Takk, da skal jeg prøve denne! Hvorfor sukker? -gjør den noe med deigen, eller kan jeg droppe det? Går det ann å bruke andre melsorter?

Nr 5: Takk, pastasalat er godt! -hadde bare treåringen likt kalde grønnsaker..

Skrevet

Skavet reinkjøtt i pitabrød med rømme og salat, det er snadder :)

Skrevet

Lager selv, Gilde er ikke akkurat favoritten her heller.

Noen ganger bruker jeg farsekaker eller elgkarbonader.

Skrevet
Nr 3: Takk, da skal jeg prøve denne! Hvorfor sukker? -gjør den noe med deigen, eller kan jeg droppe det? Går det ann å bruke andre melsorter?

Sukkeret gir en bedre "ballanse" mellom salt/søtt. Kan også bruke andre melsorter men ikke alt for grovt da dette er en lett og luftig deig. Jeg har bakt denne med halvblandet sammalt rug og hvetemel, det gikk i alle fall helt fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...