Gå til innhold

Vi har parkett i leilighet, omtrent i alle rom...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Parketten er stygg i nesten alle rom, men tror ikke vi orker å bytte gulv i stue og kjøkken før vi selger. Det vi derimot har tenkt på er å bytte parketten ut med kvalitetslaminat både i gang og på to soverom. Fordi at i gangen og på det ene soverommet er det kommet fuktskader. Dette har vært siden før vi kjøpte leiligheten for noen år siden, men ser ikke særlig pent ut.

Men er det lurt å bytte parketten ut med laminat eller vil det trekke ned på inntrykket/prisen på leiligheten?

Som sagt ser ikke gulvet fint ut nå,så det er jo for å få et finere gulv, i tillegg til at parkett i gang er utrolig upraktisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kvalitetslaminat koster det samme som parkett så jeg ville gått for en rimelig parket.KOmmer fint unna det med 200 kr kvm.

Skrevet

Poenget her var at parkett i gang er utrolig upraktisk. Derfor tenkte vi på laminat der. Fuktighet,sand og stein som man ofte drar med seg inn er ikke bra for parketten. I tillegg er dette en lang, smal gang som går direkte inn i stua (bare skilt av ei dør som omtrent står åpen hele tiden) og skal man legge ny parkett her må den være lik den i stua,noe som blir umulig ettersom gamle parketten er 10 år. Vi tar oss ikke råd til å bytte i stue og kjøkken også. På soverommene derimot kan vi godt legge ny parkett.

Laminatet vi tenkte på vi gangen vår ser noenlunde slik ut:

http://www.pergo.com...ew/?floorId=991

HI

Skrevet

Hva med å slipe gulvene og lakke de på nytt.

Skrevet

Får man bort fuktskader ved å slipe ned parketten?

HI

Skrevet

Ville ikke tenkt på hva som er praktisk når dere ikke skal bo der selv. Hva som ser best ut på visningen er det som får prisen opp. 70% av de som er potensielle kjøpere tenker ikke på hva some r praktisk. Gangen er det første du ser også.. Viktig med bra 1 inntrykk. Laminat er også myekaldere å gå på og er hardere - det også skaper et hardere innntrykk. Selger dårligere.

Skrevet

Kommer vel litt an på hvor mye fukt og hvor dypt den sitter i treverket.

Skrevet

Jeg har hatt laminat før (dyr laminat også) og vil aldri ha det igjen, det er hardt og kaldt.

Så hadde dere lagt laminat og jeg kjøpt boligen ville jeg byttet gulvet før jeg flyttet inn uansett. I gangen ville jeg hatt fliser og ingenting annet, så jeg vet ærlig talt ikke om det er noen vits å bytte i det hele tatt om dere tenker byttet til noe folk ikke vil ha?

Skrevet

Jeg liker ikke laminat. Det ville trukket ned verdien vesentlig for meg. Skadet parkett eller stygt gulvbelegg ville vært bedre.

Skrevet

Liker heller ikke laminat. Har det selv, og GLEDER MEG!!!! til ungene er større og vi skal bytte...

Skrevet

Liker heller ikke laminat. Har det selv, og GLEDER MEG!!!! til ungene er større og vi skal bytte...

Skrevet

Hva er forskjellen på laminat og parkett?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...