Gå til innhold

Noen Som har peiling?ang anfal, evnt epilepsi osv..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Natt til søndag hadde et anfall hvor jeg hadde kramper i flere timer. Ble hentet av ambulanse, og de gav meg til sammen 4 doser med noe som skulle roe ned/stoppe krampene. Da det bare begynte på igjen hele tiden måtte de legge meg i kunstig koma for å stoppe det. De sier det ser ut som epilepsi, men jeg synes bare det høres helt rart ut. Har ikke fått svar på eeg enda, og skal ta mr i morra. Ct var bra.

Noen som har vært borti lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke epilepsi, men har jobbet litt med noen som har hatt det..

Epilepsi er jo på en måte ikke en sykdom, men en tilstand som oppstår i hjernen.

Og det er ingen fasitsvar på hvordan ett anfall utvikler seg.

Noen har små anfall man nesten ikke merker og andre får store anfall hvor man kan brøle, få spasmer, bli bevisstløs osv..

Og alle anfall kan vare fra sekunder til timer.

Man kan også få serieanfall hvor det da tar korte pauser, mulig du hadde dette.

Epilepsianfall kan være livstruende, man kan få det flere ganger hver dag eller man kan få det en gang i livet og aldri mer, så det er umulig å gi noe svar før du har tatt prøver.

Kan selvfølgelig være noe helt annet også.

OG mange forskjellige sykdommer kan gi epileptiske anfall som symptomer.

Lykke til hvertfall!

Skrevet

Jeg fikk anfall i 15 års aleren. Helt plutselig..

Jeg kjente jeg fikk anfall før de oppdaget det (i samme alder) men ingen skjønte hva det kunne være.

Går på medisin nå.

Men du hadde hatt kramper i flere timer?? Det er jo helt sykt.

Går det over 5 minutter skal man jo sette stesolid. Så det var jo helt vanvittig lenge!

Går på Keppra no og har vært annfallsfri i 8 år :)

Skrevet

Har du hatt slike krampeanfall før, eller var dette første gang?

Skrevet

Jeg har adlri hatt noe lignende før, så jeg skjønner ingenting. Jeg var bevisstløs med kramper når ambulansen kom. Jeg fikk noe som skulle stoppe krampene, mulig det var stesolid(jeg aner ikke, vet ikke hva det er engang). Men krampene gav seg ikke før de la meg i kunstig koma. Har ikke fått noeb medisiner etterpå, og har ikke hatt flere anfall. Heller ikke fått svar på prøver, regner med legen er på visittrunden nå, så han kommer vel snart og forhåpentlivis gjør meg litt klokere.

Takk for svar :)

HI

Skrevet

Og der var jeg ikke anonym lenger, jaja :P

Skrevet

Noen fler som kan ha noe greie på det?

Skrevet

Høres ut som du lå i status. At anfallet ikke gikk over. Du fikk sannsynligvis stesolid ja. Mulig orfirildrypp i etterkant. Man gir ikke alltid medisiner etter førstegangs krampeanfall. Nå kan jeg selvsagt ikke si noe om hva de velger å gjøre med deg. Det høres ut til å ha vært ganske kraftig... Har du førerkort?

Lykke til videre.

Skrevet

Nei jeg aner ikke hva som er vanlig, vet jo egentlig ikke ordentlig hva som har skjedd heller. Det jeg har skrevet her er stort sett det jeg vet.

Ja, jeg har førerkort. Vet du om det er vanlig at de tar det etter bare ett anfall? Håper virkelig ikke det.

Skrevet

En kollega mistet førerkortet etter ett anfall, de fant aldri noe galt og hun fikk aldri noe nytt anfall, men førerkortet fikk hun ikke tilbake før hun hadde vært anfallsfri ganske lenge (mener det var ett eller to år faktisk). Hun kjørte buss eller ble kjørt av samboeren sin lenge.

Et epileipsianfall er vel bare et symptom på en eller annen koblingsfeil i hjernen, kan være mye forskjellig som utløser det. Får håpe de finner ut av det hos deg, har selv en nevø med epilepsi og så lange anfall er ikke vanlig. Det kan være skadelig å ligge i kramper så lenge, det er derfor de la deg i kunstig koma for å få deg ut av det...

Skrevet

Høres veldig ut som et epileptisk anfall ja, godt du fikk hjelp fort! Du må nok regne med at de tar førerkortet ditt nå ja. En god venn av oss fikk et slikt anfall her i vår, han måtte levere inn førerkortet umiddelbart. Kan søke om å få det tilbake etter 6 mndr uten nye krampeanfall, men det ble inndratt for 2 år. Skjønner at det må reageres på denne måten, tenk hvis det kommer et anfall mens man kjører bil !! Lykke til, håper du slipper fler anfall.

Skrevet

Ja skjønner selvfølgelig at de må inndra førerkortet, men huff.. Jeg får bare vente å se hva de sier, begynner å drøye her nå synes jeg.

Takk for svar alle sammen :)

Skrevet

Ingen funn på eeg eller mr, så ble utskrevet i dag. Førerkortet tok de. Kan søke om få det tilbake om 6 mnd, men i utgangspunktet tar det 1 år. Skal ta søvn eeg om 6 mnd. Utover det var det ikke stort mer å si.

Nå er jeg hvert fall hjemme igjen til verdens fineste unger :-)

Skrevet

Å jøye meg, sÅ store og langvarige kramper! Hørtes IKKE gøy ut!

Jeg fikk ogsÅ plutselig anfall, med bevisstløshet og tungebitt. Ingen sÅ meg (utenom min 1,5 År gammle datter som ikke akkurat kunne si sÅ mye), sÅ aner egentlig ikke hvor lenge jeg var borte. Var "fjern" og dÅrlig sÅ lenge etterpÅ, at fikk nok ikke tak i mannen min og lege før 1,5 timer etter jeg synkoperte.

Antageligvis har det vært et krampeanfall. Ble ogsÅ utredet med CT, MR, EEG og søvndeprivert EEG, men fant aldri noe. Mistet førerkortet i 1 År. Har ikke hatt noen flere anfall siden, og det er nÅ 3 År siden.

Godt de ikke fant noe pÅ MR, det er i grunnen det viktigste! :-)

HÅper du slipper Å oppleve det igjen!

Skrevet

Jeg vet ikke om dette kan sammenlignes, men forteller likevel hva som hendte meg.

Jeg fikk et kraftig anfall for noen år tilbake, hele kroppen ristet og jeg hadde null kontroll på noen ting. Klarte ikke gå eller stå. Det roer seg litt ned etter en stund, og da forsøkte jeg å reise meg opp, hvilket førte til at jeg besvimte. Jeg vet ikke om ristingen fortsatte mens jeg var bevisstløs. Da jeg våknet reiste jeg meg igjen opp, men besvimte igjen etter å ha tatt ti skritt. Ristingen fortsatte og jeg klarte ikke å prate lenger heller. Da slang gubben meg over nakken og kjørte meg til sykehuset. Der konstaterte de allergisk reaksjon på en medisin jeg hadde tatt samme dag.

Jeg regner med at legene har tatt høyde for allergiske reaksjoner, men skriver dette sånn just in case... God bedring:)

Skrevet

Bare lurer på en ting, siden det var natt til søndag, var du ute på byen? Vet om en som fikk noe i drinken en gang, og haddde lange og ustoppelige kramper. Måtte også legges i koma. Men da ble det jo tatt blodprøver som viste hva han hadde fått i seg.

Skrevet

Jeg var på "fest" med noen jenter, vi var 6 stk som jeg kjenner godt. Det var ikke noe i drinken min osv, dette sjekket de også på urinen, med negativt utslag.

Takk for at dere delte det dere har opplevd.

Jeg er ikke så flink til å forklare, så det jeg har skrevet kan virke litt uklart, men det er også alt jeg vet. Sitter liksom som et stort spørsmålstegn.

Er det noen som vet om det er npe. Risiko å kjøre fly? Skal til tyrkia om 1 mnd, men det er vel ingen fare? Glemte å spørre om det på sykehuset..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...