Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #3 Skrevet 23. juli 2012 drøye 3000 tenker jeg(inkl husholdningsartikler og bleier). 1 voksen og 1 barn på 16 mnd.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #4 Skrevet 23. juli 2012 Alt for mye. Ca 10 tusen til en familie på 3. Da inkluderer det også vaskepulver og vaskemidler. Tannkrem og sånne enkle toalettsaker (men ikke shampo og hygieneartikler). Inkludert er også da middag ute 1-2 ganger i måneden (alt fra Mc Donalds til dyrere steder). Vi er ikke flink å velge billige alternativer og vi kaster for mye. Jeg mer vi burde klare oss på 7000.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #5 Skrevet 23. juli 2012 Budsjettet er på 12.000,- Som regel går det akkurat, men det ryker om det er noe spesielt den måneden. Vi flotter oss på ingen måte men det går mye mat her i huset, det koster når det går med ca 10 brød i uken med pålegg, mye frukt, yoghurt osv, på toppen kommer jo middagene og det koster å fø særlig to aktive gutter som løper av seg maten omtrent før den er innenbords og alltid er sultne Vi er to voksne og fire barn (3, 5, 8 og 11 år)
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #6 Skrevet 23. juli 2012 Vi bruker 1000 - 1500 i uka til to voksne og to barn (+spedbarn som får pupp). Dette er kun mat, toalettpapir, tørkerull og tannbørster. Hud-, hårpleie, vaskemidler, tannkrem osv kjøper vi utenom. Bruker nok 200-300 i mnd i tillegg der:-)
anonymemammaen Skrevet 23. juli 2012 Forfatter #7 Skrevet 23. juli 2012 Nr2, mente hele familien:) takk for svar, flere?
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #8 Skrevet 23. juli 2012 Mellom 4000 og 5000. Etterhvert som minstemann spiser mer, havner vi vel nærmere 5000. Er også bevisst på å ha lavt matbudsjett, uten at det trenger å bety at vi spiser dårlig. Vi er 2 voksne og 2 barn(15 mnd og 3 1/2 år). Eldstemann er forøvrig småspist og kresen, så han er ikke den som gjør mest innhugg i matbudsjettet.
Firekids Skrevet 23. juli 2012 #9 Skrevet 23. juli 2012 Ca 15.000. To voksne og fire barn. Spiser litt ute og det trekker beløpet opp.
Pengetreet Skrevet 23. juli 2012 #10 Skrevet 23. juli 2012 2700 pr mnd. Vi er en voksen og et barn på 5 år. Med hygieneartikler og kafebesøk blir det ca 3000 pr mnd. Vi spiser sunt og godt, men siden jeg ikke spiser kjøtt så sparer vi mye der. Ungen får kjøttpålegg og kjøtt til middag noen ganger i uka, ellers går det i fisk i mange varianter og myyye grønnsaker.
Kliko Skrevet 23. juli 2012 #11 Skrevet 23. juli 2012 Ca 3000 inkl. husholdningsartikler. Skriver handleliste og handler kun en gang i uka.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #12 Skrevet 23. juli 2012 familie på 4., to voksne og barn. barna er 1 og 4 år. vi bruker ca 5000 kr. inkl alt vi kjøper på matbutikken. kjøper mye på tilbud. planlegger handling. kjøper minst mulig som vi vet vi ikke trenger. kjøper lite godis. kjøper katte mat og saft i sverige på ca 500
Nordhagenjentene :) Skrevet 23. juli 2012 #13 Skrevet 23. juli 2012 Budsjettet er på 6000,- men vi bruker nok 7000,- - 7500,-, inkl såper, dopapir osv. Vi er to voksne (ene spiser for tre, så... ;P) og ei på fire, samt en 12-åring annenhver helg.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #14 Skrevet 23. juli 2012 Vet ikke helt, men om jeg skal tippe, 6-7000 kr? Spiser også litt ute, gjerne mc donalds, bakeri, kinamat til meg og mannen en kveld etc. Drikker mye lettbrus. Spiser ellers billig, kjøper mye billige produkter. elsker landlord merket på rema:)
Musemorbr / Skrevet 23. juli 2012 #15 Skrevet 23. juli 2012 Det kan nok bli 3500-4000 pr mnd, på alt man handler på matbutikken. Vi er to voksne, en på 1.5, og en feit katt. Vi lever veldig godt, og kunne nok fint klart oss på betraktelig mye mindre, som vi jo også gjorde før. Det blir nok litt mer luksus i handlekurven enn det hadde trengt å være, og vi kan ofte bruke litt mer penger enn planlagt på råvarer til ekstra gode middager. Men til gjengjeld spiser vi så og si aldri ute, drikker ikke, røyker/snuser ikke, og har ingen andre slike pengesluk, så vi føler vi noen ganger må kunne unne oss såpass.
anonymemammaen Skrevet 23. juli 2012 Forfatter #16 Skrevet 23. juli 2012 Wow, er imponert over hvor lite dere faktisk bruker på mat! Bor i en bitteliten bygd med en matbutikk og vi må beregne ca. 12.000kr i måneden om ikke mer på kun mat. Nå skal det nevnes at en pose kaffe koster 38kr, en isbergsalat koster 43 og melk kostet i en periode 20kr literen. Sykt! Skal flytte til neste år og gleder meg nesten mest til rema 1000 og andre billige luksus matbutikker! Hvilken butikk handler dere forresten i?
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #17 Skrevet 23. juli 2012 Før vi fikk minsten så handlet vi i sverige en gang i mnd. brukte ca 1300.- på middager,brød,pålegg,salat der pluss ca 500 i norge på melk,pluss det vi trengte. altså ca 1800.- levde vi på i mnd.spiste middag hver dag og unte oss godis i helgene.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #18 Skrevet 23. juli 2012 Jeg har dessverre ikke tid til å leve billig mht mat. Jobber mye, ungene har mye aktiviteter i helgene osv. Så jeg har ikke tid til å saumfare flere matbutikker på jakt etter tilbud, sammenligne priser osv. Handleturen tar vanligvis maks 15 minutter, siden ungene som regel er med. Samboer jobber ukurante tider og rekker nesten aldri butikken. Så her er det 2 voksne og 2 barn på cirka 8000 i måneden. Vi kjøper av prinsipp ikke billige varianter av hygieneartikler og kjøtt, siden jeg har opplevd mye dårlig (first price shampo og dopapir, kylling og fiskefileter osv). Vi liker å lage god og variert mat med mye grønnsaker, frukt osv. Det koster dessverre ganske mye. Som regel er det mest drittmat som er billig, som ferdigmat, cola osv. I forhold til sunne alternativer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå