Gå til innhold

Hvor mye bruker du ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

På mat i måneden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bare meg, eller hele familien?

Skrevet

drøye 3000 tenker jeg(inkl husholdningsartikler og bleier). 1 voksen og 1 barn på 16 mnd.

Skrevet

Alt for mye. Ca 10 tusen til en familie på 3. Da inkluderer det også vaskepulver og vaskemidler. Tannkrem og sånne enkle toalettsaker (men ikke shampo og hygieneartikler). Inkludert er også da middag ute 1-2 ganger i måneden (alt fra Mc Donalds til dyrere steder).

Vi er ikke flink å velge billige alternativer og vi kaster for mye. Jeg mer vi burde klare oss på 7000.

Skrevet

Budsjettet er på 12.000,-

Som regel går det akkurat, men det ryker om det er noe spesielt den måneden. Vi flotter oss på ingen måte men det går mye mat her i huset, det koster når det går med ca 10 brød i uken med pålegg, mye frukt, yoghurt osv, på toppen kommer jo middagene og det koster å fø særlig to aktive gutter som løper av seg maten omtrent før den er innenbords og alltid er sultne ;)

Vi er to voksne og fire barn (3, 5, 8 og 11 år)

Skrevet

Vi bruker 1000 - 1500 i uka til to voksne og to barn (+spedbarn som får pupp).

Dette er kun mat, toalettpapir, tørkerull og tannbørster.

Hud-, hårpleie, vaskemidler, tannkrem osv kjøper vi utenom. Bruker nok 200-300 i mnd i tillegg der:-)

Skrevet

Nr2, mente hele familien:) takk for svar, flere?

Skrevet

Mellom 4000 og 5000. Etterhvert som minstemann spiser mer, havner vi vel nærmere 5000. Er også bevisst på å ha lavt matbudsjett, uten at det trenger å bety at vi spiser dårlig.

Vi er 2 voksne og 2 barn(15 mnd og 3 1/2 år). Eldstemann er forøvrig småspist og kresen, så han er ikke den som gjør mest innhugg i matbudsjettet.

Skrevet

Ca 15.000. To voksne og fire barn.

Spiser litt ute og det trekker beløpet opp.

Skrevet

2700 pr mnd. Vi er en voksen og et barn på 5 år. Med hygieneartikler og kafebesøk blir det ca 3000 pr mnd.

Vi spiser sunt og godt, men siden jeg ikke spiser kjøtt så sparer vi mye der. Ungen får kjøttpålegg og kjøtt til middag noen ganger i uka, ellers går det i fisk i mange varianter og myyye grønnsaker.

Skrevet

Ca 3000 inkl. husholdningsartikler. Skriver handleliste og handler kun en gang i uka. :)

Skrevet

familie på 4., to voksne og barn.

barna er 1 og 4 år.

vi bruker ca 5000 kr. inkl alt vi kjøper på matbutikken.

kjøper mye på tilbud. planlegger handling. kjøper minst mulig som vi vet vi ikke trenger.

kjøper lite godis.

kjøper katte mat og saft i sverige på ca 500

Skrevet

Budsjettet er på 6000,- men vi bruker nok 7000,- - 7500,-, inkl såper, dopapir osv.

Vi er to voksne (ene spiser for tre, så... ;P) og ei på fire, samt en 12-åring annenhver helg.

Skrevet

Vet ikke helt, men om jeg skal tippe, 6-7000 kr?

Spiser også litt ute, gjerne mc donalds, bakeri, kinamat til meg og mannen en kveld etc.

Drikker mye lettbrus.

Spiser ellers billig, kjøper mye billige produkter. elsker landlord merket på rema:)

Skrevet

Det kan nok bli 3500-4000 pr mnd, på alt man handler på matbutikken. Vi er to voksne, en på 1.5, og en feit katt. Vi lever veldig godt, og kunne nok fint klart oss på betraktelig mye mindre, som vi jo også gjorde før. Det blir nok litt mer luksus i handlekurven enn det hadde trengt å være, og vi kan ofte bruke litt mer penger enn planlagt på råvarer til ekstra gode middager. Men til gjengjeld spiser vi så og si aldri ute, drikker ikke, røyker/snuser ikke, og har ingen andre slike pengesluk, så vi føler vi noen ganger må kunne unne oss såpass.

Skrevet

Wow, er imponert over hvor lite dere faktisk bruker på mat! Bor i en bitteliten bygd med en matbutikk og vi må beregne ca. 12.000kr i måneden om ikke mer på kun mat. Nå skal det nevnes at en pose kaffe koster 38kr, en isbergsalat koster 43 og melk kostet i en periode 20kr literen. Sykt! Skal flytte til neste år og gleder meg nesten mest til rema 1000 og andre billige luksus matbutikker! :D Hvilken butikk handler dere forresten i?

Skrevet

Før vi fikk minsten så handlet vi i sverige en gang i mnd. brukte ca 1300.- på middager,brød,pålegg,salat der pluss ca 500 i norge på melk,pluss det vi trengte. altså ca 1800.- levde vi på i mnd.spiste middag hver dag og unte oss godis i helgene.

Skrevet

Jeg har dessverre ikke tid til å leve billig mht mat. Jobber mye, ungene har mye aktiviteter i helgene osv. Så jeg har ikke tid til å saumfare flere matbutikker på jakt etter tilbud, sammenligne priser osv. Handleturen tar vanligvis maks 15 minutter, siden ungene som regel er med. Samboer jobber ukurante tider og rekker nesten aldri butikken. Så her er det 2 voksne og 2 barn på cirka 8000 i måneden. Vi kjøper av prinsipp ikke billige varianter av hygieneartikler og kjøtt, siden jeg har opplevd mye dårlig (first price shampo og dopapir, kylling og fiskefileter osv). Vi liker å lage god og variert mat med mye grønnsaker, frukt osv. Det koster dessverre ganske mye. Som regel er det mest drittmat som er billig, som ferdigmat, cola osv. I forhold til sunne alternativer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...