Gå til innhold

Rettigheter når man returnerer til jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva loven sier om rettigheter ifb at man returnerer tilbake til jobb etter endt svangerskapspermisjon? Har bedriften lov til å endre på stillingen ift feks ansvarsområder (mer/mindre ansvar)? Har de lov til å sette deg ned i lønn fordi stillingen er endret?

Har akkurat hatt kjipt møte med sjefen og de forespeiler meg mer eller mindre et "nedrykk". De fjerner visse ansvarsområder og sier jeg må svelge 50 000 mindre lønn pga denne omstruktureringen.

Hva gjør jeg? Hvilke rettigheter har jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både du og de må forholde dere til den arbeidskontrakten du har fra før. Endringer kan gjøres, men bare på samme måte som for andre ansatte.

Skrevet

Men hva om de foreslår store endringer ift hva kontrakten sier? Og vil ha meg til å signere en annen/revidert arbeidskontrakt (de har ikke gjort det altså, men tenker kanskje det kommer....)?

HI.

Skrevet

Du skal i utgangspunktet tilbake til samme/tilsvarende stilling etter permisjon. Om du ikke får det er det opp til arbeidsgiver å bevise at nedrykket ikke er relatert til permisjonen.

Skrevet

Du lar være å signere og kontakter fagforeningen.

Skrevet

Jeg er mener ganske bestemt at de da må si deg opp fra den stillingen du har fra før, og en oppsigelse er det store krav til (begrunnelse osv). Så kan de evt tilby deg en ny stilling etterpå.

Skrevet

Her har du rett lov tror jeg

http://www.arbeidsti....html?tid=98301

Arbeidsgiver kan ikke forandre jobben din og sette deg ned i lønn uten videre, det stilles en del krav til en arbeidsgiver og disse må han følge!

Skrevet

Takk for linker! Er ikke medlem av noen fagforening desverre :( Noen som har tips om hvor hendvende seg for juridisk bistand?

HI.

Skrevet

Da melder du deg inn i en fagforening i dag, og ber dem om hjelp. Lite vits å søke dyr hjelp andre steder, dette er fagforeningens spesialfelt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...