Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #1 Skrevet 23. juli 2012 Noen som vet hva loven sier om rettigheter ifb at man returnerer tilbake til jobb etter endt svangerskapspermisjon? Har bedriften lov til å endre på stillingen ift feks ansvarsområder (mer/mindre ansvar)? Har de lov til å sette deg ned i lønn fordi stillingen er endret? Har akkurat hatt kjipt møte med sjefen og de forespeiler meg mer eller mindre et "nedrykk". De fjerner visse ansvarsområder og sier jeg må svelge 50 000 mindre lønn pga denne omstruktureringen. Hva gjør jeg? Hvilke rettigheter har jeg?
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #2 Skrevet 23. juli 2012 Både du og de må forholde dere til den arbeidskontrakten du har fra før. Endringer kan gjøres, men bare på samme måte som for andre ansatte.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #3 Skrevet 23. juli 2012 Men hva om de foreslår store endringer ift hva kontrakten sier? Og vil ha meg til å signere en annen/revidert arbeidskontrakt (de har ikke gjort det altså, men tenker kanskje det kommer....)? HI.
☆☆☆ Skrevet 23. juli 2012 #4 Skrevet 23. juli 2012 Du skal i utgangspunktet tilbake til samme/tilsvarende stilling etter permisjon. Om du ikke får det er det opp til arbeidsgiver å bevise at nedrykket ikke er relatert til permisjonen.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 23. juli 2012 #5 Skrevet 23. juli 2012 Du lar være å signere og kontakter fagforeningen.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #6 Skrevet 23. juli 2012 Jeg er mener ganske bestemt at de da må si deg opp fra den stillingen du har fra før, og en oppsigelse er det store krav til (begrunnelse osv). Så kan de evt tilby deg en ny stilling etterpå.
Miitii Skrevet 23. juli 2012 #7 Skrevet 23. juli 2012 Her står det mye: http://www.ldo.no/no/arbeidsliv/Graviditet-og-permisjon/ Jeg henvsite til en del fra disse sidene til min sjef da han ikke ville la meg få ansiennitet etter endt barselpermisjon, da lukka han fort munnen og ga meg høyere lønn De fleste bedrifter vil ikke risikere en diskrimineringsssak.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #8 Skrevet 23. juli 2012 Her har du rett lov tror jeg http://www.arbeidsti....html?tid=98301 Arbeidsgiver kan ikke forandre jobben din og sette deg ned i lønn uten videre, det stilles en del krav til en arbeidsgiver og disse må han følge!
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #9 Skrevet 24. juli 2012 Takk for linker! Er ikke medlem av noen fagforening desverre Noen som har tips om hvor hendvende seg for juridisk bistand? HI.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #10 Skrevet 24. juli 2012 Da melder du deg inn i en fagforening i dag, og ber dem om hjelp. Lite vits å søke dyr hjelp andre steder, dette er fagforeningens spesialfelt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå