Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #1 Skrevet 23. juli 2012 Hvordan regner nav hvor mye skatt de skal trekke av foreldrepenger? Fått første utbetaling nå, og de har bare trukker 12% skatt? Jeg pleier da ha trekk på 32%
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #2 Skrevet 23. juli 2012 Jeg mener å huske at jeg leverte inn skattekortet?
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #3 Skrevet 23. juli 2012 Nav henter skatteopplysningene dine direkte fra skatteetaten. Om noe ikke stemmer tar du kontakt med de.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #4 Skrevet 23. juli 2012 Nav henter skatteopplysningene dine direkte fra skatteetaten. Om noe ikke stemmer tar du kontakt med de. Ok, men jeg går skatteetaten ut i fra hva jeg pleier å betale da? Eller hva jeg burde betale? NAV ville ikke ha skattekort sa de. Og i jobben har jeg selv bestemt hvor mye de skulle trekke. (Fikk tilsendt et tabellkort fra skatteetaten, men ba arbeidsgiver drite i det og trekke 32%) Pleier å få igjen ca. 50 000 på skatten. Så kanskje de trekker det jeg skal betale fremfor det jeg alltid har pleid å betale da?
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #5 Skrevet 23. juli 2012 Ja, nav betaler det skatteetaten mener du skal betale. Om du pleier bruke høyt skattetrekk som en måte å spare penger på får du opprette en konto for å lage et fast trekk til den hver måned isteden så sparer du helt på egenhånd
Netti*** Skrevet 23. juli 2012 #6 Skrevet 23. juli 2012 NAV får skatteoppkysninger fra skattekontoret. Hvis du bruker å få igjen 50 000 så bør du spare for egen hånd. Er det andre grunner til at Skatteetaten skulle hatt galt trekk, som f.eks at du har skatteklasse 2 annet hvert år fordi du er skilt å du og ex mann bytter på å ha skatteklasse 2 som mange gjør. Bør du kontakte nav og oppgi grunn til at du vil ha høyere skattetrekk...
MrsMilla Skrevet 23. juli 2012 #7 Skrevet 23. juli 2012 Hvordan regner nav hvor mye skatt de skal trekke av foreldrepenger? Fått første utbetaling nå, og de har bare trukker 12% skatt? Jeg pleier da ha trekk på 32% Oida, da kan det hende du får skikkelig skattesmell.. Ville bare bedt nav eller arbeidsgiver trukket det samme som du pleier. Null problem å betale mer skatt, vanskeligere å betale mindre :-) Altså om lønna di er omtrentlig den samme, og ikke har blitt betraktelig mindre eller annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå