Gå til innhold

Kaos å føde på sommeren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke måneder er å foretrekke å få barn i. Har lyst å planlegge det sånn at jeg føder i juni, juli eller aug neste år. Har hørt litt skremselshistorier om at fødeavd i landet er ekstremt proppa da, pga alle vil føde før 1.sept for å få barnehageplass.

Noen som har født på sommeren? Hvordan var det? Hvilken måned ville du ha foretrukket å føde i?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har født i juni og i juli. Jeg har ikke opplevd kaos i alle fall. Har blitt godt mottatt på både sykehuset og barselhotellet. Jeg fødte på St. Olavs i Trondheim.

Skrevet

Takk for svar. Det er der jeg også skal føde:)

Skrevet

Jeg fødte i juni og fikk ikke plass ved det sykehuset jeg søkte plass på.

Ble istedet flyttet til et annet sykehus litt lengre unna hvor de har bedre kapasitet. Der var det ikke kaos i det hele tatt.

Skrevet

Jeg har født i januar og august. D er nok litt roligere i januar enn midt på sommeren, m merket ikke veldig mye til d. D var kun en jordmor under siste fase, når d egentlig skulle være to siden vi var fire som fødte på samme halvtime, m ellers merket jeg ikke mye til "kaoset". Så jeg ville ikke brydd meg så mye om d. I verste fall er d enkelte sykehus som sier at mødrene må dele rom og fedrene derfor ikke får være til stede på natta, m d kan du jo sjekke ut. For min del ville d vært veldig du t m nr 1, da d var utrolig trygt å ha far der, m m nr to hadde d ikke vært sånn krise. For uten d tror jeg jordmødrene er flinke til å takle de travle tidene godt! :)

Skrevet

Fødte i august i fjor. Kom inn til sykehuset med 8,5 cm åpning å måtte vente på ledig fødestue, var nok like før denne jente kom på gangen :) så jeg vil si at det var litt kaos.

Skrevet

Jeg fødte på denne dagen for 6 år siden, på Ullevål hvor det da var myeee kaos og plassmangel, men jeg ble vel mottatt og fikk god oppfølging :-)

Skrevet

Burde vært 2 barnehageopptak i året, så hadde sykehusene sluppet all kaoset om sommeren. HI

Skrevet

Har født på St.Olavs i mai, juli og september. I Mai hadde jeg litt kaos følelse. Det var på gamle sykehuset, da het det RIT. Vi lå på stappfulle rom før det ble ledig fødestue og på barsel, men nå er det jo andee tider;) i Juli syns jeg ikke det var i nærheten av kaos, selv om det var flere fødende samtidig

Skrevet

Fødte 27. juni og opplevde det ikke som kaos. ;) (Sykehuset Innlandet)

Skrevet

Har født 12. juni og 13. august (og i sept og okt), og synes ikke det var kaos noen av gangene egentlig. Men jeg ville aldri planlagt er sommerbarn selv. Greit med han som er født 12. juni, men vesla som er født 13. august har bursdag i ferien, noe som nok vil være ganske kjipt for henne i mange år framover. Dessuten er det varmt å gå gravid/føde/få i gang ammingen midt på sommeren. Hadde heller valgt høsten eller tidlig vår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...