Gå til innhold

Hvor fort etter p-pilleslutt ble DU gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke p-piller brukte du og hvor fort ble du gravid da du sluttet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brukte Synfase (eller noe sånt), testet positivt 3 uker etter siste pille så eggløsningen må ha kommet ganske umiddelbart :)

Skrevet
Brukte Synfase (eller noe sånt), testet positivt 3 uker etter siste pille så eggløsningen må ha kommet ganske umiddelbart :)

Oj, ja da gikk det fort! Mener å ha hørt at det ofte er stor sjanse for å bli gravid rett etter p-pilleslutt skjønner du, så vil bare sjekke om det er "fakta". Jeg vil ikke bli gravid før oktober/november, så tror jeg bør bruke minst ett pillebrett til først;-)

Skrevet

Med begge mine hadde jeg mensen en gang, så testet jeg positivt måneden etter :-)

Skrevet
Med begge mine hadde jeg mensen en gang, så testet jeg positivt måneden etter :-)

Haha, ja det høres ut som det er sant det jeg har hørt, så tror jeg bør vente i hvert fall 1 mnd før jeg slutter:-p

Hvilket merke brukte du? Jeg bruker Loette nå.

Skrevet

Trionetta første gang, og Yasminelle denne gang.

Skrevet

Sluttet i mai, ble gravid i august.

Skrevet

Tror det var Synfase jeg brukte. Tok 1 og 4 mnd fra pilleslutt til jeg ble gravid. Men begynte ikke å prøve aktivt før 6 mnd etter pilleslutt. Hadde tilsynelatende normal syklus fram til da, så begynte den å tulle og var litt på styr i flere mnd.

Om det var p-pillene som var årsak eller andre grunner er ikke godt å si.

Skrevet

sluttet i begynnelsen av februar ble gravid i april.jeeg brukte mercillon.

Skrevet

Brukte yasmin. Hadde mensen en gang før jeg ble gravid.

Skrevet

Første gang gikk jeg ikke på noe. Andre gang sluttet jeg på p-piller i begynnelsen av august. Gikk å ventet og ventet på å få igjen mensen etter pilleslutt, den kom aldri. Hadde blitt gravid i andre halvdel av september. Nå siste gangen tok jeg siste pille 22 august og svangerskapet ble regnet fra samme dag. Har gått på yasmin.

Skrevet

Her tok det et år:p Fikk veldig lange og ustabile sykluser, og endte opp med å ta Pergotime for å stimulere eggløsning. Får tvillinger i november;) Gikk på Loette

Skrevet

første gang ble jeg gravid på pilla, andre gang ble jeg gravid med en gang jeg slutta på pilla... :)

Skrevet

gikk på microgynon, tok litt over 5 mnd fra jeg slutta på pilla til jeg ble gravid.

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Vil gjerne ha mange flere svar og gjerne fra dere som har brukt Loette:-)

Fortsatt veldig usikker på når jeg skal kaste pillene her enda, men får konferere litt med mannen når han kommer hjem om 3 dager;-)

Det "eneste" som holder meg igjen er at jeg straks begynner i jobb for første gang etter studiene og at jeg ikke ønsker å begynne karrieren med kvalme og bekkenplager:-p

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Ble gravid to uker etter at jeg sluttet på p-pillen Yasmin.

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Har tre venninner som brukte over et år de gikk alle på Loette, vet ikke om det har sammenheng, men nevner det siden jeg ser nå du skrev du går på den.

Skrevet

Gikk på yasmin (og et annet merke jeg ikke husker hva het) i 14 år sammenhengende og ble gravid en måned etter pilleslutt. :) Gikk litt fortere enn forventet og sitter derfor i dag uten barnehageplass og må ta ulønnet permisjon i ett år, noe vi egentlig ikke har økonomi til å gjøre. :(

Skrevet

Jeg sluttet i mars mener jeg, men vi brukte kondom en stund etter. Ble gravid første gang vi traff eggløsningen, i starten av juni. Gikk på Loette i 5 år.

Skrevet
Har tre venninner som brukte over et år de gikk alle på Loette, vet ikke om det har sammenheng, men nevner det siden jeg ser nå du skrev du går på den.

Men det har sikkert også en sammenheng med hvor hyppig man har sex etter p-pilleslutt. Om man har sex hver dag og ikke blir gravid på over et år, tror jeg ikke man er helt frisk?

Når vi først skal prøve igjen, så skal vi virkelig gå inn for det, hehe:-p

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har 2 barn, og jeg slutta aldri på pilla. Bare glemte den et par ganger :) Gikk forøvrig på Loette selv (og Trionetta før det)

Skrevet

Men det har sikkert også en sammenheng med hvor hyppig man har sex etter p-pilleslutt. Om man har sex hver dag og ikke blir gravid på over et år, tror jeg ikke man er helt frisk?

Når vi først skal prøve igjen, så skal vi virkelig gå inn for det, hehe:-p

Vi brukte også et år, brukte ceracette. Og vi hadde ikke sex sjelden eller gjorde noe annet "feil". Ble til slutt gravid uten noe hjelp.

Skrevet

Første gang: Yasminelle og 1 mensen (den du får da du slutter) før positiv test

Andre gang: Sluttet i mai 2011 pga "blodproppnivåer" i blodet (Yasmin), men hadde bare sex på "sikre dager" frem til mars 2012 - Positiv test 1.april. Så prøvde bare en måned.

Skrevet

Første gang: Yasmin. Ble gravid med en gang etter p-pilleslutt, fikk ikke "vanlig" mens etterpå i det hele tatt (annet enn bortfallsblødningen rett etterpå). Ble mao gravid på første eggløsning.

Andre gang: Cerazette - da brukte vi av ymse årsaker kondom de første tre månedene etter pilleslutt, og ble gravid med en gang vi sluttet med kondom da også.

Vi er heldige!

Skrevet

Ser at det for de fleste går rimelig kjapt ja, så det gjør det kanskje for oss denne gangen også. Første gang ble jeg gravid mens jeg brukte Trionetta og andre gangen brukte vi kondom eller "sikre perioder", som viste seg å være ganske usikre, hehe:-p

Grunnen til at jeg spør er fordi dette er den eneste gangen vi har tenkt å planlegge en graviditet og fordi jeg hadde et laaangt opphold på flere måneder uten blødning til jeg begynte på Loette i 2010. Men satser på det skyldtes stress og ikke noe annet feil:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...