Påtidemedentil Skrevet 23. juli 2012 #1 Skrevet 23. juli 2012 Jeg er lærling og tjener 12 000 i mnd fra august nå. Har termin i slutten av mars 2013! Har jeg krav på engangsstønaden? Foreldrepenger? Får jeg lønn selv om jeg går hjemme med barnet ett år? Hvem kan jeg kontakten for å få skikkelig svar på slike ting? NAV? Lege? Opplæringskontoret (for lærlinger), har jeg krav på noe som helst t jeg går hjemme med barnet?
.Lillemy. Skrevet 23. juli 2012 #2 Skrevet 23. juli 2012 Du får foreldrepenger hvis du har inntekt 6 av de siste 10 mnd før du går i permisjon. http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Foreldrepenger+ved+f%C3%B8dsel Du kan kontakte Nav for skikkelig svar. Engangsstønaden får du hvis ikke du har opptjent foreldrepenger.
Sli1 Skrevet 23. juli 2012 #3 Skrevet 23. juli 2012 Hvis du begynner å jobbe i august og har termin i mars vil du ha opparbeidet deg rett til foreldrepenger. Du vil ikke få engangsstønad. Hvis du har en fast lønn på 12 000 i mnd er det dette du vil få utbetalt i permisjonspenger litt avhengig av hvor lang permisjon du vil ha. Du kan velge å ha 52 uker med 80% lønn, eller 42 uker med 100% lønn. Det som lønner seg er 42 uker (også kan man evt spare litt penger og gå hjemme uten lønn)
Storm11 Skrevet 23. juli 2012 #4 Skrevet 23. juli 2012 Som hva blir du lærling? Jeg blir lærling til august, men vet ikke hvor mye jeg får utbetalt det første halve året ? Ja du har krav på foreldrepenger
Påtidemedentil Skrevet 23. juli 2012 Forfatter #5 Skrevet 23. juli 2012 Det er andre året mitt som lærling dette fant ut nå i ferien at jeg er gravid. Barne og ungdomsarbeider første året får man 7800 ca! Tusen takk for svar jenter kjekt å ha dere her inne syns jeg, får svar på alt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå