Anonym bruker Skrevet 22. juli 2012 #1 Skrevet 22. juli 2012 Hei. Jeg har en stue med lite veggplass og lurer på om noen har tips til hvordan innrede best mulig. Se vedlagte bilde for ca-plantegning av rommet. "boksen til høyre" er gang/trappenedgang og ikke endel av stua som skal innredes... Jeg har to godstoler og salong. Nå har vi det slik at vi ser på tv fra stolene, men vil gjerne også ha mulighet til å se tv fra sofa. Noen som har noen tips??
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2012 #2 Skrevet 22. juli 2012 oooops, ikke meningen med dobbeltposting!
Studine mevik Skrevet 22. juli 2012 #3 Skrevet 22. juli 2012 Hvor har dere tv nå og hvor godt stemmer denne tegningen? hvilket rom er bak den døren som er der
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2012 #4 Skrevet 22. juli 2012 Nå har vi tv foran trappa, altså mot "boksen til høyre". Helt i hjørnet lengst vekk fra den døra som er tegna inn. Bak denne døra (som egentlig er en åpning) er det kjøkken.... Stolene står da vendt mot tv'n og salongen står i L til venstre i stua, altså langs veggene i hjørnet til venstre om du skjønner. Da kan vi svinge stolen rundt og sitte ved bordet i salongen. Ikke akkurat veldig interiørmessig stilig...... Men liker at vi kan se bort på peisen.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2012 #5 Skrevet 22. juli 2012 Det er også en halvvegg over trappenedgangen, altså i overgangen mellom stua og "boksen til høyre". Der er det en hylle som er ca 15 cm brei (prøvd å tegne den inn...)
Studine mevik Skrevet 22. juli 2012 #6 Skrevet 22. juli 2012 Jeg ville beholdt salongen i den delen av rommet som dere har nå og satt lenestolene bort til den hylla du snakker om og hengt tv midt i mellom sofaen og stolene. Da mister dere muligheten for å snu stolene til salongbordet, men hvis dere har flatskjerm med oppheng som kan vris på slik at dere kan vri tv'n dit dere sitter. Har dere hjørnesofa eller todelt sofa som står i en L Eventuelt satt sofaen og lenestolene omvendt, altså lenestolene der hvor sofaen står nå og sofaen på en eller annen måte borte til høyre og tv'n på samme måte som jeg foreslår over
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2012 #7 Skrevet 22. juli 2012 Jeg ville flyttet spisestuen ut i den større delen av stuen, med skjenker og bilder osv, og evt godstoler i enden, og heller laget en mer intim sofakrok i den minste delen..
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2012 #8 Skrevet 22. juli 2012 Jeg ville hengt tvn i et veggstativ som kan snu tvn alle veier, på veggen som vender mot spisestua, nærmest verandadør (altså vendt mot peis). Da kan du ha sofa i det hjørnet der det ikke er vinduer, og stolene lenger mot trappa. Da kan du se tv fra hele stua om du vil. Veggheng fins også med motor, slik at man kan styre den med en fjernkontroll.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå