Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor sannsynlig er det at det blir planlagt keisersnitt eller igangsetting av en fødsel på en lørdag?

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Tror stort sett ingen sykehus utfører planlagt ks på lørdager. Det koster ekstra penger å ha personalet der disse dagene.

Når det kommer til igangsetting, så vurderes nok det litt annerledes. Og grunnen til igangsetting er nok en avgjørende faktor for hvilken dag man ender på.

Skrevet

Hvis du er i ok form og alt er vel med barnet så venter de gjerne til over helgen. Men de har kapasitet til både igangsetting og keisersnitt i helgene. Jeg hadde lite fostervann igjen, og ble derfor igangsatt på en lørdag, ente i keisersnitt på søndag.

Skrevet
Hvor sannsynlig er det at det blir planlagt keisersnitt eller igangsetting av en fødsel på en lørdag?

De unngår å sette igang fødsel eller planlegge ks på lørdag og søndag. Da er det kun hvis det er medisinsk behov.

Skrevet
Hvis du er i ok form og alt er vel med barnet så venter de gjerne til over helgen. Men de har kapasitet til både igangsetting og keisersnitt i helgene. Jeg hadde lite fostervann igjen, og ble derfor igangsatt på en lørdag, ente i keisersnitt på søndag.

Det er jo forskjell på det og det HI spør om. Et planlagt ks får man jo gjerne dato på flere uker eller mnd i forveien. Og det skjer ikke på en lørdag.

I ditt tilfelle ble det jo et ks som ikke var planlagt.

Og selvsagt har de kapasitet, men det er kun for hastesnitt.

Skrevet

Man får ikke et planlagt keisersnitt på en lørdag.

Men om fødselen må settes igang av helsemessige årsaker eller du må ha et hastesnitt kan det skje på lørdag.

Skrevet

Høres bra ut :)

Jeg vil nok få høre dato på tirsdag og vet at det er sagt at jeg ikke skal gå lenger enn 38 +0 og det faller på en lørdag. Det er nok den dagen i hele svangerskapet det passer dårligst så da satser jeg på at det blir noen dager før eller etter :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...