Gå til innhold

Nattamming å tenner


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det da greit? Lillemann har fått gjennom to små tannebisser,å våkner ennda flere gang om natten å pupp hjelper å sovne,han er nå bikka 7mnd...

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Har du nattavvent han?

 

I det tilfellet kan det være litt dumt å amme han på natten igjen, rett og slett fordi du da må igjennom en ny avvenning. Men noen ganger er man så desperat etter søvn, så man må bare gjøre det man kan for å få noen timer.

(og ja, snakker av erfaring ;) )

Skrevet

Nei, har ikke gjort det... Har liksom ikke lyst heller:) koser meg denne gang med amming i forhold til førstegang.

Bare derfor man lurer om det e greit å amme selv om det er små tannebisser der:)

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Selvsagt er det greit å amme selv om de får tenner :)

 

Det eneste som kan være litt kjipt er når de blir så store at de biter hardt i puppen... ! Det gjør skikkelig vondt!

Så bare kos deg med ammingen så lenge du synes det er greit du :)

Skrevet

jeg hadde hele tiden trodd at mm ikke er ille for tennene, men når jeg var hos tannlegen sist ba hun meg om å slutte med nattammingen da mm tydeligvis ikke var noe bedre for tennene enn mme.. men jeg fortsatte å nattamme litt til. og det hender jeg gjør det en gang i blandt ennå. nå har han 12 tenner og blit ikke bitt i puppen :)

Skrevet

På ammehjelpens nettsider står det at barn som aktivt dier/får flaske i mer enn 8 timer i døgnet og spiser fast føde, kan lett få tannråte. Og det er vel ingen med barn som har fått tenner som ammer mer enn 8 timer i døgnet? Sammenlagt dietid på 2 timer ga ingen skader, i følge den studien de referer til.

 

Det står også at vann på flaske er like eller mer skadelig som morsmelk. Og at morsmelk dreper de bakteriene som gir hull, vel og merke så fremst barnet ikke har noe sukker i munnhulen fra fast føde. Hvis de har sukker i munnen, så vil morsmelk gjøre at kariesbakteriene storkoser seg. Så bare å pusse/rense tenner og gommer før babyen din legger seg, så går det nok bra. :)

 

Her er linken: http://ammehjelpen.no/artikkel/141/Tannhelse-og-amming

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...