Anonym bruker Skrevet 22. juli 2012 #1 Skrevet 22. juli 2012 vasker dere de under rennende vann eller fyller dere opp i en balje/vasken og vasker dem?
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2012 #4 Skrevet 22. juli 2012 for de som ikke har det, eller når det bare er litt som trengs å vaskes:P ?
☆☆☆ Skrevet 22. juli 2012 #5 Skrevet 22. juli 2012 Ved håndvask fyller jeg den rengjorte vasken med varmt zalovann og vasker glass, deretter bestikk, deretter kopper og fat og til slutt øvrig kjørel. Jeg skyller oppvasken i rennende vann og setter i avrenningsstativet. Men jeg er veldig glad jeg har oppvaskmaskin..
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2012 #6 Skrevet 22. juli 2012 Jeg bruker høyttrykkspyler, det fjerner selv kaffegruff!
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2012 #7 Skrevet 22. juli 2012 I vaksemaskinen? Har du kun plast? Jeg putter de i oppvakmaskinen! Men om jeg skal vakske for hand, så legger jeg se først i varmt såpevann så vasker jeg de under renende vann. så legger jeg de i så varmt vann jeg det kommer ut av springen før jeg setter de til tørk.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2012 #8 Skrevet 22. juli 2012 for de som ikke har det, eller når det bare er litt som trengs å vaskes:P ? Da fyller jeg vasken med vann og zalo, så skylder jeg de i rennende vann etterpå.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2012 #9 Skrevet 22. juli 2012 Vi vasker også koppene i oppvaskmaskinen, men hvis vi mot formodning skulle være et sted hvor det ikke finnes oppvaskmaskin, så gjør jeg som følger: * tapper jeg varmt vann i oppvaskkummen * har zalo i vaskevannet (etter at jeg er ferdig med å tappe vann, ikke mens jeg tapper vann, for jeg hater at det blir en høy topp av skum når jeg skal vaske opp) * jeg vasker koppene i den rekkefølgen som vi lærte på grunnskolen: først glass og kopper, deretter bestikk, så tallerkner, deretter serveringsfat o.l. og til slutt kjelene - med andre ord alltid det som man har i munnen eller i kontakt med munnen først, deretter det andre etter hvor skittent det er. * hvis det er mye oppvask skifter jeg oppvaskvann underveis. * skyller i enten rennende vann eller i en annen kum/balje med rent vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå