Gå til innhold

hvordan vasker dere kopper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vasker dere de under rennende vann eller fyller dere opp i en balje/vasken og vasker dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hiver dem i oppvaskmaskinen..

Skrevet

for de som ikke har det, eller når det bare er litt som trengs å vaskes:P ?

Skrevet

Ved håndvask fyller jeg den rengjorte vasken med varmt zalovann og vasker glass, deretter bestikk, deretter kopper og fat og til slutt øvrig kjørel. Jeg skyller oppvasken i rennende vann og setter i avrenningsstativet.

Men jeg er veldig glad jeg har oppvaskmaskin..

Skrevet

Jeg bruker høyttrykkspyler, det fjerner selv kaffegruff!

Skrevet

I vaksemaskinen? Har du kun plast?

Jeg putter de i oppvakmaskinen! Men om jeg skal vakske for hand, så legger jeg se først i varmt såpevann så vasker jeg de under renende vann. så legger jeg de i så varmt vann jeg det kommer ut av springen før jeg setter de til tørk.

Skrevet
for de som ikke har det, eller når det bare er litt som trengs å vaskes:P ?

Da fyller jeg vasken med vann og zalo, så skylder jeg de i rennende vann etterpå. :)

Skrevet

Vi vasker også koppene i oppvaskmaskinen, men hvis vi mot formodning skulle være et sted hvor det ikke finnes oppvaskmaskin, så gjør jeg som følger:

* tapper jeg varmt vann i oppvaskkummen

* har zalo i vaskevannet (etter at jeg er ferdig med å tappe vann, ikke mens jeg tapper vann, for jeg hater at det blir en høy topp av skum når jeg skal vaske opp)

* jeg vasker koppene i den rekkefølgen som vi lærte på grunnskolen: først glass og kopper, deretter bestikk, så tallerkner, deretter serveringsfat o.l. og til slutt kjelene - med andre ord alltid det som man har i munnen eller i kontakt med munnen først, deretter det andre etter hvor skittent det er.

* hvis det er mye oppvask skifter jeg oppvaskvann underveis.

* skyller i enten rennende vann eller i en annen kum/balje med rent vann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...