HeltAnonym Skrevet 22. juli 2012 #1 Skrevet 22. juli 2012 Hvor vanlig er det å gi babyene type 5-6mnd gammel brødmat? Hvor gammel var DIN baby når han/hun begynte med brødmat?
Gjest Fruma Skrevet 22. juli 2012 #2 Skrevet 22. juli 2012 Min var 7 mnd. Når hun begynte å få små biter med brød. Nå er hun 9 mnd og får minst 2 skiver brød hver dag(frokost og kvelds). Idag spiste hun tilogmed en hel brødskive helt alene
Gjest Kira med en av hver Skrevet 22. juli 2012 #3 Skrevet 22. juli 2012 Min eldste startet da hun var omkring 7 mnd. Den yngste får nå bittesmå brødbiter innimellom mens vi spiser, og han er litt over 5 mnd gammel. (Han er typen som ikke er glad i melk, og vil helst bare ha "vanlig" mat.)
HeltAnonym Skrevet 22. juli 2012 Forfatter #4 Skrevet 22. juli 2012 Hvilken type brød startet dere med da?
Gjest Kira med en av hver Skrevet 22. juli 2012 #5 Skrevet 22. juli 2012 Vi har startet med helt vanlig brød, dvs det brødet vi har handlet inn den dagen. Uavhengig om det er kneip, loff eller havre Eneste vi har unngått den første perioden er brød med store korn, solsikkekjerner og lignende.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2012 #6 Skrevet 22. juli 2012 Begge mine har vært rundt 7 mnd. Har startet med mellomgrovt brød uten hele korn.
HeltAnonym Skrevet 22. juli 2012 Forfatter #8 Skrevet 22. juli 2012 Takk for svar! Brakk de seg mye når de fikk smake, og hvor lang tid gikk det før de ble vant med å tygge? *Førstegangsmor;)*
Gjest Kira med en av hver Skrevet 22. juli 2012 #9 Skrevet 22. juli 2012 Det varierer nok veldig bra barn til barn. Min første har egentlig kun spist most mat (bortsett fra grøt selvsagt) de første ukene. Hun har vært kjempe flink til å tygge fra første stund, og har aldri brekt seg eller fått noe i halsen. Min yngste har kun fått smake most mat og små brødbiter hittil, og han også tygger for harde livet. Og virker som om han synes det er veldig stas med ordentlig mat. Men jeg har venninner med barn som gjerne ville spise most mat frem til de nesten var et år gamle. Og som brakk seg av biter. Så du får nesten bare prøve deg litt frem tror jeg
rosa*blå+rosa i nov -12 Skrevet 22. juli 2012 #10 Skrevet 22. juli 2012 Mine har begynt rundt 7 mnd,brekker babyen seg bør en vente for da er ikke "halsen" klar for det enda. Jeg ble også anbefalt å ikke gi det ferskeste,men gjerne 2 dager gammelt da d ikke blir så deigete;)
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2012 #11 Skrevet 22. juli 2012 Begge mine unger har fått smake på det meste av vår mat fra de har vært 6mnd. En månedtid før dette har de fått litt frukt og grøt, men ikke mye. De har fått middagsmat og brødmat som vi spiste. Jeg tok små biter fra maten jeg spiste slik at ungene fikk smake litt, litt og litt før jeg begynte å lage brødskiver til de som jeg delte opp. Tok noen dager før de skjønte hvordan de spiste brød, men ikke vært noen brekninger. De har fått kavring og riskaker som de har fått holde og spise før dette. Riskakene har vært kjempesuksess, skjønte etterhvert hvordan de kunne spise men gommene som klødde hadde også godt av dette. Ungene har fått det brødet som vi har, uavhengi om det er uten korn eller med korn, fint eller grovt. Korn har aldri vært ett problem, og de liker brød med korn i nå også. Glad jeg slipper unger som ikke kan spise brød pga korn.
Gjest peacock Skrevet 22. juli 2012 #12 Skrevet 22. juli 2012 Sønnen min på 10,5 mnd har fått brød siden han var 7 mnd. Han har aldri vært noe særlig begeistret for det, så vi har prøvd litt til og fra. Nå spiser han kanskje en kvart brødskive... Biter av banan, kiwi, melon og liknende liker han veldig godt å tygge på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå