Gå til innhold

noen som kan hjelpe? ammetrøbbel..=(

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi er 1 uke gammel, 5 kg når hun ble født. gikk ned over 11 % av kroppsvekten de første dagene , pga melka mi ikke kom med en gang\hun ble irritert og for slapp til og suge osv . så da begynte de med tilegg på sykehuset.

ammer først ,så får hun flaske , nå ,erker jeg at jeg får mere melk , kommer 80 ml når jeg pumper 10 min feks.

men hun er så søvnig og suger maks et min før hun sovner , igjen og igjen , prøvd alle triks for å vekke henne til men hun sovner altså så fort hun sutter.

syns det er så trist , vil så veldig gjerne amme henne.

fra flasken sutter hun i seg på et blunk . så fornøyd. har fått beskjed om å gi henne nan hver 3.time hele døgnet pga vekten, har prøvd å la henne gå litt over tiden også for å la henne bli onkli sulten , men det hjelper ikke =(

noen råd til meg? har virkelig lyst til å få dette til!!

takknemmelig for svar =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis hun får nan hver 3 time så er det sikkert derfor hun ikke spiser så mye av deg, da er hun mest sannsynlig mett og god når du legger henne til.. har hørt nan metter mer enn mm. og det er den siste melken i brystet som metter mest, så hvis du føler du har nok melk så kan du trappe ned på nan og legge henne til oftere og heller gi litt nan etter amming hvis hun ikke virker fornøyd.. og veie henne jevnlig så du er sikker på at hun legger på seg som hun skal. :)

Skrevet
hvis hun får nan hver 3 time så er det sikkert derfor hun ikke spiser så mye av deg, da er hun mest sannsynlig mett og god når du legger henne til.. har hørt nan metter mer enn mm. og det er den siste melken i brystet som metter mest, så hvis du føler du har nok melk så kan du trappe ned på nan og legge henne til oftere og heller gi litt nan etter amming hvis hun ikke virker fornøyd.. og veie henne jevnlig så du er sikker på at hun legger på seg som hun skal. :)

men jeg ammer henne før hver flaske, helt til hun blir utolmodig og får panikkgråt, ammer ca 20 min hver gang. men alikevel spiser hun 70-80 ml mme etterpå. får ikke lagt henne til oftere heller siden hun sover såååå tungt..

Skrevet

Mye mulig at hun synes melka kommer for sakte ut av puppen i forhold til flaske. Hos meg ble den nesesprayen som løsner melka løsningen. Husker ikke hva den heter, men det er det nok andre her som gjør:)

Skrevet

Om du stimulerer melkeproduksjonen selv i tillegg så vil det komme mer melk hos deg etter hvert. Nå virker det som om produksjonen hos deg blir holdt nede pga mme og lite amming. Du kan håndpumpe eller kjøpe brystpumpe og melke selv. Da kan også babyen få mm som du har pumpet før mme. Om du pumper ofte (hele døgnet) vil nok produksjonen din være oppe å gå på noen få dager. (det er på natten man stimulerer melkeproduksjonen mest har jeg hørt)

Skrevet

min gutt fikk litt mme(ca 40 ml) fra et lite beger etter nesten hver amming den første uken, men så kom melken min for fullt og da kuttet jeg ut all mme og ammet oftere og det stabiliserte seg etter bare et par dager.. men hans vekt var fin så det gjorde ingenting å kutte ut nan. du kan evnt dra på helsestasjon i morgen og veie henne så ser du om du kan trappe ned mme og legge til oftere.

ja, amming ofte på natt er lurt ved øking. og nesesprayen heter syntocinon og er veldig effektiv. men du må ha resept.

Skrevet

Ring helsestasjonen eller sykeuset og be om time/oppfølging. Det gjorde vi når vi strevde, og fikk veid henne før og etter amming for å se om hun tok til seg noe morsmelk i det hele tatt. Jeg pumpet fremfor å gi nan da det er så kraftig kost. Mitt råd er å holde ut da det plutselig løsnet for vår del etter et par uker og jeg kunne legge bort både pumpe og flasker.

Skrevet

Hvis hun sover så tungt er det kanskje fordi hun rett og slett får for mye.

Hvis hun ammer først 20 min så mme etter det må hun jo være stappmett og sover leeeeenge etterpå.

Vei henne oftere heller, mange ødelegger ammingen med å bruke for mye energi på å gi mme. Vi overdriver og tror at ungene ikke får nok, men som oftes får de det. Veiing er en god veiledning om hun i det hele tatt trenger mme. Pluss at amming er jo søvndyssende både for mor og barn, så mine har kosa seg med pupp til de har sovnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...