Anonym bruker Skrevet 22. juli 2012 #1 Skrevet 22. juli 2012 Min datter på 10 år bor annenhver uke hos meg og sin far, hun har på begge steder en lillebror! Nå har jeg fått tlf fra en bekjent som har vært der på besøk, og denne personen mener at datteren ikke bør være der pga ekstremt rot. Har selv vært der flere ganger og reagert, er ikke vanlig hverdagsrot (har rot til tider jeg også), men det er snakk om kjøkkenbenker og bord fylt helt opp av skitne kopper/fat osv, gangen overfylt med sko, stua overfylt med leker (her snakker vi om mye leker), det går såvidt an å gå inn der pga slik det er! Vanskelig å forklare hvor ille det er. Vet en person har tatt det opp med de om at slik går det ikke an å ha det, den personen ble kastet ut og uønsket. Vet barnevernet i området har tatt i fra foreldre barna pga slik, så hva ville dere ha gjort i forhold til barnet, jeg kan jo ikke nekte hun å dra dit, og faren går det ikke an å snakke med!
Miss 84 Skrevet 22. juli 2012 #2 Skrevet 22. juli 2012 Hva du enn gjør, så burde du ikke sette henne opp i mot faren, men det virker det som du ikke gjør, så det er bra:) Kan ikke denne vennen av faren melde til barnevernet da? for om det er helsefarlig å bo der, er det vel hverken bra for din datter eller det nye barnet hans. Evt så kan jo du melde anonymt. Folk har ofte en veldig høy terskel for å melde til barnevernet, men det holder å ha en bekymring, så finner i såfall barnevernet ut om det er noe reelt i bekymringen.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2012 #3 Skrevet 22. juli 2012 Du kan jo ta en telefon til bv snakke med de om situasjonen og hva de mener bør gjøres. Og du kan selvsagt be om å være anonym. Når min søster slet med ting i forhold til hvordan det var hos far brukte hun barnevernet for å forhøre seg om hva som skulle gjøre. Dette betydde også at når bv tok opp sak i forhold til far så hadde de i papirene at mor hadde vært bekymret og hadde fått beskjed/blitt rådet til å fortsette å sende til samvær. Slik at det ikke ble noen sak utav at hun hadde sendt barna dit når far senere mistet retten til å ha de. Men hun var ikke anonym da
Flate pupper Skrevet 22. juli 2012 #4 Skrevet 22. juli 2012 Jeg ser ingen grunn til å blande meg i hvordan andre har det med mindre rotet er helsefarlig eller på annen måte skader datteren deres. Hva synes hun selv om situasjonen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå