Gå til innhold

Aner ikke hva som skjer med meg :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så sur og trist for tiden. Føler bare at alt går gale veien, selv om det egentlig ikke gjør det.

Sambo er en kjernekar, men enkelte ganger kan jeg bli så sint at jeg begynner å gråte og føler et skikkelig sinne inni meg- uten at han har gjort noe som helst galt.

Jeg føler press på jobb, og hver dag er det bare et ork å våkne og stå opp.

Jeg klarer ikke å føle meg blir og fornøyd. Fikk besøk av familie her omdagen, og jeg var bare ikke glad. Følte meg som den utilpasse surmugga som var bare i veien.

Faren min er også en super far, men han kan få meg illskens for ingenting.

jeg VET at det er noe som feiler meg, men jeg aner ikke hva og hvor problemet ligger :(

Noen som kan hjelpe meg litt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sjekket stoffskiftet ditt?

Både høyt og lavt stoffskifte gir humørsvingninger og sinne.

Ofte det blir forvekslet med depresjon.

Jeg var skikkelig sur og muggen når det var lavt.

Skrevet

Høres nesten ut som om du er deprimert? Kanskje du bare trenger å snakke med noen om det?

Skrevet

Jernmangel kan også gi sånne symptomer.

Ta en helsjekk hos legen og be om utvidede blodprøver i tillegg til at du forteller hvordan du har det.

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Jeg synes du høres deprimert ut. Hva tenker du om det? Kjenner du deg igjen når du leser om depresjon?

Skrevet

Vet ikke hva jeg tenker om noen av delene. Vet hvertfall at jeg må få tatt en blodprøve og noen tester og HåPER at det er jernmangel eller for høyt/lavt stoffskifte.

Om det er depresjon aner jeg ikke hva jeg gjør, men kan godt hende det er det.

Dagen idag har mildt sagt vært jævlig. Jeg klarer ikke å takle meg selv, oppfører meg som en trassete drittunge, svarer frekkt og setter meg nesten i opposisjon mot enkelte personer rundt meg.

En liten hendelse fra idag: Var på matbutikken med sambo og vi skulle kjøpe skinke. Jeg var fast bestemt på at vi skulle ha Gilde, men han hadde fått enbefalt en annen av en kompis (husker ikke hva den het). Han tok det opp på en hyggelig og fin tone, men jeg ble råsint, og da vi kom i bilen stengte jeg han helt ute med headsettet med min egen musikk. Jeg svarte ikke og sa ikke noe da han pratet til meg, latet bare som jeg ikke hørte. Da jeg kom hjem gikk jeg rett på badet og gråt i 1 time :o

JEG ER 23 åR!!! Jeg fatter ikke hva som gå av meg!! Dette er grusomt, vil rett og slett bare gå i en skog å sette meg helt alene og bli oppspist!

Ja, dette høres helt på trynet ut :( Spyr av meg selv for tiden, men dagen idag var mye verre enn i går. Håper IKKE morgendagen blir verre, da går alt rett og slett til h*** :( Stakkars folk rundt meg sier jeg bare!!!

HI

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Jeg ville ikke håpet på lavt- eller høyt stoffskifte om jeg var deg, dette er korniske sykdommer som preger resten av livet ditt.

Men sjekk det ut, pluss b12, jernlager etc.

Jeg hadde håpet det var en liten depresjon om jeg var deg. Depresjon er ikke så skummelt som det høres ut som, og som regel går de over :)

Jeg har vært plaget med begge deler, eller faktisk alle tre, og min erfaring er at selv om lavt stoffskifte gir symptomer som minner om depresjon, utløser ikke lavt stoffskifte tåreflom og raseriutbrudd. Lavt stoffskifte gjør deg trett, trett, trett og litt feit :/

Høyt stoffskifte kan gi raseriutbrudd, merkelig oppførsel, økt bruk av rusmidler og sterk reaksjon på disse, og så blir du tynnere og kan få litt utstående øyne.

Depresjon gir sterk følelse av ulykke og håpølshet, gråting, fortvilelse, isolering. I forhold til hva jeg skriver og har erfart, på egen kropp, tror jeg du er( litt) deprimert.

Og da må du gå til lege, da også. Lykke til :)

Skrevet

For meg så høres det ut som at du har møtt veggen - du sier at det er press og stress på jobben. Utslitt du og trenger en pause..kjenner det veldig på meg når jeg leser deg her ;)

Skrevet

Jeg er ikke gravid, så har desverre ikke hormoner å skylde på :P

Nurse Jackie: Må si jeg kjenner meg mye igjen i det du skriver om depresjon. Nei, det er vel kanskje ikke så farlig som jeg skal ha det til, men synes det høres litt skummelt ut..

Er vel bare å mote seg opp å ringe legen før ting går over stokk og stein her.

HI

Skrevet
Jeg er så sur og trist for tiden. Føler bare at alt går gale veien, selv om det egentlig ikke gjør det. Sambo er en kjernekar, men enkelte ganger kan jeg bli så sint at jeg begynner å gråte og føler et skikkelig sinne inni meg- uten at han har gjort noe som helst galt. Jeg føler press på jobb, og hver dag er det bare et ork å våkne og stå opp. Jeg klarer ikke å føle meg blir og fornøyd. Fikk besøk av familie her omdagen, og jeg var bare ikke glad. Følte meg som den utilpasse surmugga som var bare i veien. Faren min er også en super far, men han kan få meg illskens for ingenting. jeg VET at det er noe som feiler meg, men jeg aner ikke hva og hvor problemet ligger :( Noen som kan hjelpe meg litt??

Spiser du nok og sundt?

Skrevet
Jeg er så sur og trist for tiden. Føler bare at alt går gale veien, selv om det egentlig ikke gjør det. Sambo er en kjernekar, men enkelte ganger kan jeg bli så sint at jeg begynner å gråte og føler et skikkelig sinne inni meg- uten at han har gjort noe som helst galt. Jeg føler press på jobb, og hver dag er det bare et ork å våkne og stå opp. Jeg klarer ikke å føle meg blir og fornøyd. Fikk besøk av familie her omdagen, og jeg var bare ikke glad. Følte meg som den utilpasse surmugga som var bare i veien. Faren min er også en super far, men han kan få meg illskens for ingenting. jeg VET at det er noe som feiler meg, men jeg aner ikke hva og hvor problemet ligger :( Noen som kan hjelpe meg litt??
Spiser du nok og sundt?

Ja det vil jeg si at jeg gjør, men de siste 3-4 dagene har jeg slurvet litt. Har ikke lyst på mat rett og slett. Jeg pleier å spise alle måltidene og er flink å variere.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...