Gå til innhold

En bekjent døper barnet sitt idag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av alle søndager, så valgte hun helt frivillig søndag, 22 juli. hadde jeg aldri gjort.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes vel intet bedre enn å feire livet en dag hvor så mange mistet sitt?

Syns det var en fin tanke jeg...

Skrevet
Av alle søndager, så valgte hun helt frivillig søndag, 22 juli. hadde jeg aldri gjort.

Blir helt overgitt jeg, alt man skal bry seg med...... har ikke folk annet å tenke på enn å kritisere andre

Skrevet

Så fantastisk! Synes det er nydelig jeg, feire livet, et barn, et mirakel. å gjøre dette til en gledens dag er vel bare flott! :)

Skrevet

Herregud, skal det ikke være lov å gjøre noe 22.juli mer?!

Snart blir vel også unger født 22.juli hetset, sammens med mora som ikke kneip igjen til dagen etter.....

Skrevet
Herregud, skal det ikke være lov å gjøre noe 22.juli mer?! Snart blir vel også unger født 22.juli hetset, sammens med mora som ikke kneip igjen til dagen etter.....

Det blir sikkert forbudt å feire barnas fødselsdag 22.juli.. ;)

Gjest Antarctica
Skrevet

Stoltenberg sa allerede i fjor at det ikke var ønske om at den datoen skulle bli en nasjonal "helligdag". De pårørende og overlevende fra massakren har heller ikke ytret noe ønske om det, ettersom den dagen var en totalt svart dag for dem. Det har ikke vært noen initiativ til å gjøre den til en permanent spesiell markering, men det er på ettårsdagen rimelig å ha en minnestund. Det blir ikke nasjonal flaggdag eller noe. Og det hører godt sammen med tanken om at drapsmannen ikke skal få æren av å innstifte noen varige spor i det norske samfunnet ved sin ugjerning. Jeg syns dermed det er HELT ok å døpe barn, ha bryllupsdag, feire bursdager osv på den dagen, og hygge seg og være glade - ikke la en ubetydelig fyr forpeste en bestemt dato for all framtid.

Skrevet

Jeg tror ingen glemmer 22.juli, men det som skjedde har ingenting mye med selve datoen å gjøre.

Skrevet

ALLE dager er en tragediens merkedag for noen. Vi kan ikke gjøre den 22. juli til en kollektiv sørgedag for all fremtid.

Skrevet
Blir helt overgitt jeg, alt man skal bry seg med...... har ikke folk annet å tenke på enn å kritisere andre

Nå er jeg egentlig enig i poenget ditt, men dette er et diskusjonsforum og da har folk lov å si sin mening. Eller skal du bestemme hva folk engasjerer seg i?? Virker litt ego spør du meg..

HIs mening er den den er om man liker det eller ei.

Skrevet

22 juli 2011 var en dag som var basert på tårer, sinne, sorg, bunnløs fortvilelse...

22 juli 2012 er ikke en sånn dag, det er en ny dag, et nytt år.

Skrevet

kanskje bare jeg som overreagerer.. Dere har jo helt rett, er jo absolutt ikke noe negativt i det, tenkte bare at denne datoen forbindes med noe så grusomt og forferdelig at jeg hadde hatt vanskeligheter med å gjøre det om til noe superfint.

Skrevet

Folk døper nok barna sine 11.sept også...

Man kan ikke binde opp enkeltdatoer hvor ting ikke er "lov" fordi det har skjedd noe spesielt den dagen.

Jeg vet at det er mange som har døpt sine barn i dag.

Skrevet

Håper hun ikke døper ham Anders da.

Gjest lillemor og lillefrøken
Skrevet

Jeg er ikke blandt dem som synes denne dagen bør være en kollektiv sørgedag. Som det ble sagt helt fra starten, så er det kjærligheten som er viktig. Det skal vi bringe videre.

Tror likevel jeg ikke hadde valgt denne dagen til dåpsdag i 2012 om jeg hadde sjansen... men det er jo egentlig bare fordi det er en markering av dagen i dag, som jeg (om jeg ikke var interessert i det selv) ikke ville tatt fra gjestene i dåpen. Kanskje hadde noen behov for å være litt for seg selv i dag, få med seg minnemarkeringer i sin by, eller kanskje se det på TV. Neste år blir det nok annerledes. Men i utgangspunktet helt fin dag å feire et nytt liv på. Kanskje bare ikke på ettårsmarkeringen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...