Gå til innhold

Velling tre ganger om natta, til 1,5 åring???????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig jeg har misforstått helt her, men venninna mi snakker så varmt om dette mellommåltidet man får kjøpt på butikken. De bruker den på natta til sin 1,5 åring mellom 1-3 ganger.

Er ikke det alt for mye?? Disse er i tillegg to store foreldre. Er litt redd for at de fører dette videre til sine barn. Vet de fikk beskjed om da barnet var 10 mnd at han fikk alt for mye mat og at det ga tydelig resultat på vekta.

Sa ingenting fordi jeg aldri har hørt om dette mellommåltidet, bare ser for meg at det blir en slags velling. Burde jeg si noe? Tror kanskje venninna mi kan bli sur på meg da, men det får så bare være. Vi er veldig nære venner, så føler kanskje jeg burde si noe..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En på 1,5 år burde ikke trenge mat flere ganger om natten. Det må da bli slitsomt for både foreldre og barn.

Skrevet

En 1,5 åring trenger IKKE mat om natta, ei heller velling. Greit nok det står god natt velling på pakken(på Nestle sin hvertfall), men det betyr ikke at den skal gis om natta. I tillegg til kveldsmat derimot, er den super, min eldste begynte å sove mye bedre om natta når han begynte å få denne før han skulle legge seg.

Disse foreldrene har misforstått et eller annet og gjør både seg selv og barnet en bjørnetjeneste.

Skrevet

Skal du si noe får du ta det som et problem med tanke på søvn, ikke at du er redd for at barnet får for mye mat. Barnet bør avvennes på natta, heller spise godt på dagtid. Når en våkner 1-3 ganger for å kose seg med velling ødelegger det veldig søvnen til både barnet og foreldrene. Dessuten er det ikke bra for tennene. De burde heller gi barnet vann på natta, da vi han sansynligvis ikke våkne hele tiden heller pga. vann er uinteressant med mindre man er veldig tørst.

Skrevet

Oi ! 1-3 ganger om natta det hørtes veeeldig mye ut . Min sønn sluttet å spise/ drikke noe om natta da han var 14 mnd da sov han hele natten uten noen ting . Det må være veldig slitsomt for foreldrene å stå opp så mange ganger om natte . Jeg tror ikke det er nødvendig når han er så stor.

Gjest Antarctica
Skrevet

Ingen ettåringer skal spise om natta. HVIS man fortsatt ammer ved ett års alder er det uansett på tide å avvenne nattamminga, og heller gi en tår om morgenen. Ettåringen skal få fast føde på kvelden så han/hun greier å sove natta gjennom på full mage, som andre barn. Dersom de gir velling 3 ganger pr natt, har de innøvd et mønster der ungen blir såpass sterkt "belønna" for å våkne at den vil fortsette med det. Jeg syns faktisk den historien der er helt krise...

Skrevet

Det er sikkert den risdrikken med banan som heter drikki (fra nestle, 8mnd) den er ett mellommåltid og er litt tykkere enn melk men ikke velling tykk, jenta mi fikk dette på varme dager da hun var 1.5 år og ikke spiste masse men ikke på natta!!

Skrevet

Hadde det nå ennå vært at barnet spiste lite så hadde jeg skjønt det, men har spiser mer enn min fireåring ( som spiser helt normalt..)

Kan jo prøve å kommentere noe med nattsøvnen ja, lurt. Vil jo ikke blande meg inn i noe jeg ikke har noe med, men føler samtidig at vi står hverandre såpass nære at vi kan si i fra..

hl

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

En 1 1/2-åring trenger da ikke mat om natta!

en 1 1/2-åring trenger derimot sammenhengende søvn om natta. Det er viktig med god og lang nok søvn om natta for at kroppen skal vokse og utvikle seg normalt. Denne gutten bør virkelig nattavvennes straks.

Gjest Fruma
Skrevet

Min slutta å drikke melk på natta a hun var 6 mnd. Gammel og hadde hun vært 1,5 hadde det vært avvent for lenge siden. Verken bra for tenna eller søvnen.

Mlin får nå kun vann om natta med mindre hun viser tegn til å være veldig sulten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...