Anonym bruker Skrevet 22. juli 2012 #1 Skrevet 22. juli 2012 Hvor mye jobber dere ved siden av studiene? Hvor mange barn har dere? Jeg skal studere fra høsten av, har to barn og huslån. Jeg er derfor avhengig av å jobbe ved siden av. Hvor stor stilling tror dere det er realistisk å ha?
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2012 #2 Skrevet 22. juli 2012 Studiestedene pleier ikke å anbefale mer enn 30-40 prosent jobb ved siden av studiene. Avhenger jo litt av hva du skal studere også. Er det mye obligatorisk? Men man er jo avhengig av å jobbe, blir ikke rik av de 6500 kr man får fra Lånekassen i mnd..
dolly29 Skrevet 22. juli 2012 #3 Skrevet 22. juli 2012 Takk for svar. Ingenting av forelesningene er obligatoriske, men anbefalt. Jeg er dessverre nødt å ha mer enn lånet fra Lånekassen. Får se hvor mye jeg klarer å jobbe når jeg begynner på skolen. Men må jobbe 40prosent iallefall
Gjest lillemor og lillefrøken Skrevet 22. juli 2012 #4 Skrevet 22. juli 2012 Hos oss sa de at vi gikk på et fulltidsstudium, og derfor anbefalte de ikke noe jobb ved siden av (da må man velge deltidsstudium). Derfor hadde de retten på sin side når de plutselig bestemte seg for at undervisning skulle være obligatorisk eller endre forelesningsplaner osv. Jeg var ikke mamma mens jeg studerte, men jobbet fast i 25% stilling (helgejobb) + ekstra når det passet og i ferier. Det gikk helt fint. Du vil jo mest sannsynlig få tillegg fra lånekassen pga barn. Hører også mange ha overgangsstønad om de er aleine og studerer, men jeg kjenner ikke reglene for det. Lykke til! Vil ikke anbefale deg alt for mye arbeid ved siden av, men skjønner om du er aleine at det blir vanskelig å klare seg på kun lån fra lånekassen, og man klarer stort sett det man vil
Kristiiin Skrevet 22. juli 2012 #5 Skrevet 22. juli 2012 Jeg går et 75 % deltidsstudie. Jobbet 60 % ved siden av med et barn..
nasse nøffen Skrevet 22. juli 2012 #6 Skrevet 22. juli 2012 jeg går deltid sykepleie HIØ... 2 barn. 100 % jobb ved siden av ... ( noe mindre i praksisperiodene ) vi er på skolen kun hver 4 uke.. jeg er meget strukturert i forhold til lekser og pugging... er hjelpepleier fra fØr, så dette året har vært "enkelt"... får sikkert mer å bryne meg på neste år..
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2012 #7 Skrevet 22. juli 2012 Jeg er iallefall av dem som er vesentlig mer strukturert når det er travelt, så jeg har studert og jobbet 100% ved siden av. Det gikk veldig mye bedre enn da jeg kun var student. Da var det lett å slakke ut. Når jeg jobbet 100% visste jeg at kvelder og annenhver helg måtte jeg lese lese lese. Gikk ut med B i gjennomsnitt. Hadde aldri hatt noe høyere enn C fra før. Nå vil jeg ikke anbefale noen å gjøre det samme for det er virkelig travelt, spesielt rundt eksamenstider, men minst 40% må jeg jobbe for å holde strukturen. Jeg har forøvrig to barn. Skjønner ikke studiesteder som anbefaler at man ikke jobber. Jeg synes at det å ha jobb gjorde studiene mye enklere.
Gjest lillemor og lillefrøken Skrevet 22. juli 2012 #8 Skrevet 22. juli 2012 Jeg er iallefall av dem som er vesentlig mer strukturert når det er travelt, så jeg har studert og jobbet 100% ved siden av. Det gikk veldig mye bedre enn da jeg kun var student. Da var det lett å slakke ut. Når jeg jobbet 100% visste jeg at kvelder og annenhver helg måtte jeg lese lese lese. Gikk ut med B i gjennomsnitt. Hadde aldri hatt noe høyere enn C fra før. Nå vil jeg ikke anbefale noen å gjøre det samme for det er virkelig travelt, spesielt rundt eksamenstider, men minst 40% må jeg jobbe for å holde strukturen. Jeg har forøvrig to barn. Skjønner ikke studiesteder som anbefaler at man ikke jobber. Jeg synes at det å ha jobb gjorde studiene mye enklere. Wow, godt jobba. Dette tror jeg ikke at jeg hadde klart! Grunnen til at de ikke anbefalte jobb ved siden av fulltidsstudium til oss, var nok hovedsakelig at dem ville stå fritt til å kunne endre på undervisningsplaner, obligatorisk undervisning, oppgaver osv som de ønsket selv. Har man jobb å ta hensyn til så går jo ikke dette nødvendigvis så veldig godt i sammen. Og selvsagt så ønsket de jo at studentene skulle gå helhjertet inn i studentrollen og delta på all undervining og gå ut med toppkarakterer, noe de muligens så hindring for ved jobb på siden. Tydeligvis ikke noe problem for deg, men tror nok mange andre ville ha slitt med å følge opp studiene i samme situasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå