Anonym bruker Skrevet 22. juli 2012 #1 Skrevet 22. juli 2012 He he he jeg går ut i fra at de fleste her ikke er av de som blir så full at de ikke vet hvor de er. Men etter å ha vært en del i mye mer konservative land enn Norge, blant annet Egypt og Tyrkia stiller jeg meg undrende til påkledningen til mange. Jeg har sett så mange som går rundt i bikini i gatene, og jeg skjønner det ikke helt. Joda jeg skjønner jo at de er på vei til og fra stranden og at det er varmt der, men blir det så mye varmere med en liten kjole eller en shorts og topp? Vi er jo så opptatt av at de som kommer til Norge må følge norske regler og normer allikevel gjør vi ikke dette selv. Det er greit å gå i bikini i gatene når vi er der, men jeg har ikke sett noen som f.eks. går fra Frognerbadet og over gaten for et ærend i bikini en gang, nei da er det veldig enkelt å ta på seg en kjole. Jeg har av og til hatt lyst til å ta t-banen fra Songsvann og hjem i bikini en gang bare for å se hva som skjer, jeg tipper at folk rundt meg ville sett på meg som gal. Så hvordan går dere kledd fra stranden og hjem til hotellet? Og nå tenker jeg ikke på hoteller som har egen strand.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2012 #2 Skrevet 22. juli 2012 Har også reagert på dette i Egypt. At folk går kledt som de vil inne på hotellområdet, er selvfølgelig ok, men synes man kan tenke seg litt om før man gir seg til å sprade rundt og vise lår og navle inne i byen. Alle vet vel at dette ikke er akseptabelt etter lokale skikker? Jeg oppfatter det som at de anser hele landet de er på besøk i som sin personlige lekeplass, og at de ikke trenger å vise respekt for lokalbefolkningen når de er der som turister.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2012 #3 Skrevet 22. juli 2012 Jeg kler på meg når jeg går til og fra stranda... Har sett folk som sitter i bikini og spiser lunsj, riktignok like ved stranden, men skjønner ikke helt hvorfor man ikke kan ta på seg en lett strandkjole e.l.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2012 #4 Skrevet 22. juli 2012 Puh! så godt å se at jeg ikke er den enste som reagerer på dette. HI
Lettie Skrevet 22. juli 2012 #5 Skrevet 22. juli 2012 Jeg kler på meg når jeg går fra stranden/bassengområdet, og dersom en guide f.eks sier at her må man ta ekstra hensyn og dekke til skuldre og lår/knær så gjør jeg det også, selvom det er stekende varmt.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2012 #6 Skrevet 22. juli 2012 Nettopp vært i Tyrkia på en typisk turistplass, og der tror jeg ikke de er så veldig nøye på slikt, for alt som er der er lagt opp for turister, og er så og si dødt utenom turistsesong. Jeg gikk en gang deler av strekningen mellom hotell og strand i bare bikini, fordi jeg hadde glemt å ta med kjole... prøvde å ta på shorts men de ble gjennomvåte etter bikinien så så ut som jeg hadde tisset meg ut. Tok på tskjorte da, når jeg begynte å føle at jeg viste meg litt vel mye frem i gatene der. Men som sagt, på en turistplass som dette tror jeg ikke de som er der bryr seg, for turistene er dem det er flest av, og de "innfødte" er i mindretall, og de "innfødte" som lever der er de som lever av turistme. Kunne derimot aldri dratt til en muslimsk by i sentrum sammen med mange av innbyggerne for å så gå lettkledd om det var vanlig å dekke til skuldre og knær. Da hadde også jeg dekket meg til, selv om det var varmt. Noe annet synes jeg er respektløst. Akkurat som å ta tebanen i Oslo i bikini er respektløst, ovenfor seg selv og andre.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2012 #7 Skrevet 22. juli 2012 Nettopp vært i Tyrkia på en typisk turistplass, og der tror jeg ikke de er så veldig nøye på slikt, for alt som er der er lagt opp for turister, og er så og si dødt utenom turistsesong. Jeg gikk en gang deler av strekningen mellom hotell og strand i bare bikini, fordi jeg hadde glemt å ta med kjole... prøvde å ta på shorts men de ble gjennomvåte etter bikinien så så ut som jeg hadde tisset meg ut. Tok på tskjorte da, når jeg begynte å føle at jeg viste meg litt vel mye frem i gatene der. Men som sagt, på en turistplass som dette tror jeg ikke de som er der bryr seg, for turistene er dem det er flest av, og de "innfødte" er i mindretall, og de "innfødte" som lever der er de som lever av turistme. Kunne derimot aldri dratt til en muslimsk by i sentrum sammen med mange av innbyggerne for å så gå lettkledd om det var vanlig å dekke til skuldre og knær. Da hadde også jeg dekket meg til, selv om det var varmt. Noe annet synes jeg er respektløst. Akkurat som å ta tebanen i Oslo i bikini er respektløst, ovenfor seg selv og andre. Vel, når det gjelder Alanya så synes hverken de som bor der fast eller de som kun er der i sommeren for å jobbe at dette er normalt. Jeg har fått mange spørsmål om mange går slik i Norge også. Joda jeg vet de lever av turisme, og at vi nordmenn legger igjen mange penger der, men gjør det det greit å gå rundt i gatene i bikin? De som er der ser jo på oss som utrolig billig siden vi sprader rundt i gatene i bikini. Jeg ser ikke hvordan det kan være mer respektløst å ta t-banen i bikini her i Oslo, her skal jo ikke klær ha noe å si, så det må da være mye mer ok å gjøre det her. HI
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2012 #8 Skrevet 22. juli 2012 Nettopp vært i Tyrkia på en typisk turistplass, og der tror jeg ikke de er så veldig nøye på slikt, for alt som er der er lagt opp for turister, og er så og si dødt utenom turistsesong. Jeg gikk en gang deler av strekningen mellom hotell og strand i bare bikini, fordi jeg hadde glemt å ta med kjole... prøvde å ta på shorts men de ble gjennomvåte etter bikinien så så ut som jeg hadde tisset meg ut. Tok på tskjorte da, når jeg begynte å føle at jeg viste meg litt vel mye frem i gatene der. Men som sagt, på en turistplass som dette tror jeg ikke de som er der bryr seg, for turistene er dem det er flest av, og de "innfødte" er i mindretall, og de "innfødte" som lever der er de som lever av turistme. Kunne derimot aldri dratt til en muslimsk by i sentrum sammen med mange av innbyggerne for å så gå lettkledd om det var vanlig å dekke til skuldre og knær. Da hadde også jeg dekket meg til, selv om det var varmt. Noe annet synes jeg er respektløst. Akkurat som å ta tebanen i Oslo i bikini er respektløst, ovenfor seg selv og andre. Vel, når det gjelder Alanya så synes hverken de som bor der fast eller de som kun er der i sommeren for å jobbe at dette er normalt. Jeg har fått mange spørsmål om mange går slik i Norge også. Joda jeg vet de lever av turisme, og at vi nordmenn legger igjen mange penger der, men gjør det det greit å gå rundt i gatene i bikin? De som er der ser jo på oss som utrolig billig siden vi sprader rundt i gatene i bikini. Jeg ser ikke hvordan det kan være mer respektløst å ta t-banen i bikini her i Oslo, her skal jo ikke klær ha noe å si, så det må da være mye mer ok å gjøre det her. HI Nå var ikke jeg i Alanya heller, men som sagt en plass hvor det omtrent bare er turister, et lite sted. Alanya er litt mer enn turister hvis jeg har forstått det rett, det er jo en mellomstor by. Jeg kunne tatt trikken i bikini i Oslo om det var en trikk som var ment mellom et hotell og en strand, med kun turister. Jeg kunne også gått rundt på Huk i området der i bikini på en varm sommerdag, for å kjøpe is og liknende. På samme måte som at jeg kunne gå litt i bikini i "offentligheten" i Tyrkia (utenfor hotellrommet). Men jeg kunne ikke gått rundt i Alanyas gater i bikini, like lite som jeg kunne ha tatt trikken i Oslo mellom Oslo S og Majorstuen i bikini. Poenget mitt er jo at man må se an situasjonen. Har man noenlunde vett i kroppen så klarer man å se når noe er greit og ikke. Selv om det ikke virker som alle har dette vettet medfødt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå