Gå til innhold

Anbefaling, ang vektreduksjon...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Meldte meg inn på vg vektklubb fredagskvelden, i går ble første dagen jeg begynte å skrive inn det jeg åt.

Vel, i går var det lørdag. Jeg var på besøk og fikk servert godsaker og vi koste oss litt hjemme, det medførte at jeg oversteg kcaloriinntaket noe. Hadde aldri tenkt over det egentlig, uten vektklubb.no. Ganske enkelt fordi jeg syntes ikke jeg tok så mye på bursdagen.

I dag trodde jeg at jeg åt en relativt sunn frokost, 1 glass lettmelk, 3 brødskiver med makrell og litt majones. Frokosten oversteg anbefalte kcaloriantall med 157 kcal:(

Men fy f... Dette gjør at man får øynene mer opp for hva man dytter i seg, og hva det gjør for vekta. Kom noen kcalorier over i går pga besøket. Gjør sikkert det i dag også pga skal bort i bursdag, men uansett... Det anbefalt kcaloriinntaket er jo regnet ut fra min vekt og høyde, og mål for perioden. Så det betyr vel ikke at jeg faktisk la på meg av det jeg åt, men det virker vel samlet sett inn på det totalt anbefalte for meg denne uka.

Vektklubben gir et godt bilde på hva man trykker i seg. Likeens er det anbefalt å føre dagbok over hva man spiser, da kan man få et sjokk, for man tenker ikke over det der og da. Mange bekker små gjør en stor å. Jaja, må virkelig skjerpe meg og skal gå ned de ønskete antall kilo til neste sommer.

Videoannonse
Annonse
Gjest peacock
Skrevet

Om vektklubben gjør at du tar bare et stykke kake på bursdagen idag, at du spiser én pølse fremfor to og at du bytter majonesen med en lettere variant er du vel allerede kommet et stykke? Gå en lang tur når du kommer hjem fra bursdagen du, så forsvinner nok kakestykket fra regnskapet :-)

Lykke til , dette klarer du!

Skrevet

Smør/fløte osv har et UTROLIG høyt kaloriinnhold, mye mer enn hva jeg først trodde da jeg begynte å slanke meg.

På diett.no kan du skrive inn høyde og nåværende vekt.. så kan du skrive inn hvor mye du ønsker å gå ned frem til en bestemt dato, da regner de for deg hvor mange ckal du kan spise hver dag for å klare å nå målet. (det er også gratis matdagbok med ckal og nærings/vitaminberegning) De regner også ut hvor mange ckal du har brukt på ulkike aktiviteter. dette kan jo kanskje brukes som et suplement til vektklubb.no sine sider.

Skrevet

Vektklubb har alt det der :) den viser hvor mye man har fått i seg av fett, karbohydrater og protein i forhold til hva som er anbefalt. Den viser kurver og grafer i flere varianter. Hvor mange kcalorier jeg max bør spise for å nå målet og hva evt trening innvirker.

Takk peacock og takk miss 84. Jeg må klare dette :) føler meg ikke komfortabel med den jeg er. Og jeg kan spise rikelig med mat, bare jeg spiser rett mat...

Skrevet

Man får seg noen overraskelser, ja. Jeg har gått ned ti kg bare ved å kutte smøret på brødskiva.

Skrevet

Det er ikke noen kjernefysikk det å slanke seg. Beveg deg mer enn du stapper inn. 3 skiver til frokost er relativt mye også. Selv spiser jeg en skive og et eple til frokost. Pleier å være nok:)

Skrevet

Akkurat samme opplegget i den gratis vektklubben til Grethe Roede, legger inn alle måltidene og den regner kalorier, om du har fått nok grønnsaker osv. En fin veiledning for å komme ned i normale porsjoner, eksemplet ditt er jo absolutt en sunn frokost bare altfor mye. Det er få av oss som trenger 3 skiver til frokost, da skal vi være ganske aktive...

Har 15 kg å ta av selv og det er jammen ikke lett, men vi skal klare det ja :)

Skrevet

Du kan jo også forsøke en ting på slike dager som i dag (lørdag/søndag), ta først e1-2 brødskiver til frokost, og er du sulten etter en time kan du ta en til. På den måten virker det heller ikke så skummet (man blir ikke nektet mat) og jeg tror nok at du på sikt da også ikke føler lysten på den 3. skiven osv.

Har dere mulighet til å gå tl bursdagen i dag? En 20 min spasertur hver vei gir rom for litt utskeielser.

Ellers så får du ha lykke til, selv har jeg klart å gradvis gå ned 17 kilo i løpet av det siste 1,5 året ved å gjøre små endringer i kosten og bruke kroppen litt mer. Dette er endringer som nå er blitt en vane og derfor veldig enkel å leve med :-)

Skrevet
Det er ikke noen kjernefysikk det å slanke seg. Beveg deg mer enn du stapper inn. 3 skiver til frokost er relativt mye også. Selv spiser jeg en skive og et eple til frokost. Pleier å være nok:)

Er fullstendig klar over det. Poenget er å bli bevisst på hva det betyr det man dytter i seg, om det er ei skive og et eple til frokost, eller om det er 200 gr sjokolade med et glass melk...

Jeg vet jeg ikke burde spist tre skiver til frokost. Jeg har en uvane med at jeg skjærer relativt tynne skiver og velger tre av det fremfor 1-2 tykkere. Det er vist ikke så bra, så skal snu på det. Bruker vanligvis bare to skiver til frokost, men av og til blir det tre :)

Skrevet
Du kan jo også forsøke en ting på slike dager som i dag (lørdag/søndag), ta først e1-2 brødskiver til frokost, og er du sulten etter en time kan du ta en til. På den måten virker det heller ikke så skummet (man blir ikke nektet mat) og jeg tror nok at du på sikt da også ikke føler lysten på den 3. skiven osv. Har dere mulighet til å gå tl bursdagen i dag? En 20 min spasertur hver vei gir rom for litt utskeielser. Ellers så får du ha lykke til, selv har jeg klart å gradvis gå ned 17 kilo i løpet av det siste 1,5 året ved å gjøre små endringer i kosten og bruke kroppen litt mer. Dette er endringer som nå er blitt en vane og derfor veldig enkel å leve med :-)

Du forbrenner ikke så mye på en 20 minutters spasertur. Om du går 2 km (da går du relativt raskt) og veier 80 kg kan du regne med å ha forbrent ca 160 kcal. Det tilsvarer omtrent en kyllingfilet uten fett, saus eller tilbehør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...