Gå til innhold

Rasist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan hadde dere reagert dersom deres datter i slutten av tenårene hadde fortalt hun skulle på date med en palestiner i dette tilfellet, en hun har møtt på nett?

Jeg sitter her og er full av bekymringer selv om hun er over 18 år og pr def voksen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be om å få treffe han, vær åpen, han kan være like snill som noen som helst annen. Jeg er sammen med en fra Tyrkia, har vært det i 2 år og jeg føler meg virkelig behandlet som en dronning av han. Joda vi har noen krangler vi også av og til, men etter 2 år er vel ikke det unormalt, men det er diskusjoner som fort går over.

Treff han, spør om du kan spørre han om ting fordi du er nysgjerrig.

Skrevet

Hvordan hadde dere reagert dersom deres datter i slutten av tenårene hadde fortalt hun skulle på date med en palestiner i dette tilfellet, en hun har møtt på nett?

Jeg sitter her og er full av bekymringer selv om hun er over 18 år og pr def voksen..

Hvis du er bekymret på grunn av kulturforskjeller, synes jeg det er helt naturlig, og ikke noe du skal ha dårlig samvittighet for. Det har heller ikke noe med rasisme å gjøre, antar at det ikke er rase som er grunnen til bekymringer? Hvis du møter denne unge mannen, oppdager at han er et flott menneske som respekterer og behandler datteren din på en god måte, og du fortsatt ikke vil vite av ham fordi han er mørkere av utseende, DA kan vi begynne å snakke om rasisme.

Gjest peacock
Skrevet

Tja, kulturforskjeller er roten til mye vondt i mange forhold, så jeg kan godt forstå du er skeptisk! Men ikke skjær alle over én kam, vær heller åpen over for datteren din slik at hun snakker med deg om eventuelle problemer. Om hun har tillit til deg vil hun involvere deg mer og høyst sannsynlig høre på (i alle fall noen) av rådene dine :-)

Skrevet

Det er ikke rasistisk å forklare datteren at muslimske menn er oppdratt annerledes enn vestlige, og i deres kultur spiller kvinnen alltid annenfiolin - og at hun må se opp for faresignaler. Kjenner flere som har vært sammen med muslimske menn - selv om det aldri vært vold i forholdet, så ble de etterhvert kontrollerende overfor sine damer og skulle bestemme alt. Jeg hadde blitt bekymret for at min datter skulle bli kuet og holdt som "gissel" i et forhold hun ikke trives i. Palestina har også så vidt jeg vet strengere regime enn f eks Tyrkia, der mange damer går med kort skjørt, uten hijab og studerer og jobber med hva de vil.

Skrevet
Det er ikke rasistisk å forklare datteren at muslimske menn er oppdratt annerledes enn vestlige, og i deres kultur spiller kvinnen alltid annenfiolin - og at hun må se opp for faresignaler. Kjenner flere som har vært sammen med muslimske menn - selv om det aldri vært vold i forholdet, så ble de etterhvert kontrollerende overfor sine damer og skulle bestemme alt. Jeg hadde blitt bekymret for at min datter skulle bli kuet og holdt som "gissel" i et forhold hun ikke trives i. Palestina har også så vidt jeg vet strengere regime enn f eks Tyrkia, der mange damer går med kort skjørt, uten hijab og studerer og jobber med hva de vil.

Nummer 2 her igjen. Joda jeg er nok enig med deg i at Tyrkia er mer liberalt enn andre muslimske land. Alikevel så sier det ikke noe i hovedinnlegget om han er vokst opp i Norge eller forsatt bor i Palestina. Jeg ville nok vært veldig skepisk om jeg hadde en datter som eventuelt skule reist dit på egenhånd, rett og slett på grunn av uroen som er der.

Til hovedinnlegger: Jeg vile ikke sagt at du var rasist, og om det er noen trøst vil nok hans foreldre tenke de samme som deg siden hun er norsk. Men gå forsiktig frem slik at du ikke støter henne bort, husker selv hvordan det var å være 18 år og forelsket....blir ikke mye fornuft igjen i hodet.

Skrevet

Det er ikke rasistisk å forklare datteren at muslimske menn er oppdratt annerledes enn vestlige, og i deres kultur spiller kvinnen alltid annenfiolin - og at hun må se opp for faresignaler.

Eh, hvor sier HI at han er muslim? Palestiner er vel ikke synonymt med muslim, så vidt jeg vet. Mange palestinere er kristne. Kanskje han ikke er religiøs i det hele tatt, for alt vi vet.

Skrevet
Hvordan hadde dere reagert dersom deres datter i slutten av tenårene hadde fortalt hun skulle på date med en palestiner i dette tilfellet, en hun har møtt på nett? Jeg sitter her og er full av bekymringer selv om hun er over 18 år og pr def voksen..

Haha.. Kall meg gjerne rasist, men jeg hadde protestert høylydt!

Har sett for mange tilfeller hvor personen (muslimen) er fantastisk til han har dama på kroken og deretter viser sitt sanne jeg.

Så mulig jeg hadde murt henne inne til hun kom på bedre tanker.

(Er vel i grunne ikke rasist man kan kalles, jeg er bare generelt svært skeptisk til muslimer - og de er ikke en rase...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...