Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 21. juli 2012 #1 Skrevet 21. juli 2012 Han virker litt distre. Vet ikke om det har med modenhet å gjøre eller om han har sånn personlighet. Føler jeg må si ting 100 ganger. Så glemmer han hva han skal gjøre. Kan jeg forvente at han husker flere ting, eller bare en ting av gangen. At jeg må minne han på de samme tingene hver dag, eller burde han huske det. Som å få med seg sekken når vi skal på skolen,pusse tennene osv. Og hvor han legger ting, det glemmer han fort. Noen ganger så lurer jeg på om jeg gjør han bjørnetjeneste ved å minne på hva han skal få med seg eller huske på. Eller er han liten enda? Og jeg må passe på det.?
Miss 84 Skrevet 22. juli 2012 #2 Skrevet 22. juli 2012 Jeg tror at barn ofte er littdistre. Det blir i hvertfall feil å sammeligne han med voksne når det gjelder å huske ting. Barn lever så "her og nå" og glemmer derfor ofte ting som ikke har med det de driver med akkurat nå å gjøre. Om det er HELT ille og at læreren også har observert lignende er det kanske lurt å undersøke om det kan være noe mer som er problemet.. adhd eller noe. mest sanynlig ut fra ditt innlegg vil jeg tro at dette er helt normalt. Uansett er det lurt at han blir satt forventinger til. I steden for å si Nåhar du glemt sekken, kan du si.. er det noe du har glemt? Hva skal du gjøre med en gang du har stått opp osv.. altså hjelpe han å komme på det selv.. på denne måten vil han etterhvert kunne komme på slike ting mer av seg selv.
*Lissi* Skrevet 22. juli 2012 #3 Skrevet 22. juli 2012 Enig i det Miss 84 skriver. Gutten min på 6 år er veldig distre. Han har fått ekstra oppfølging gjennom PPT i bhg. Merker at han "kobler ut" om ting kjeder han. Og er virker som det er lettere for han om han får enkelt beskjeder. Han er blitt mye flinkere, så har nok mye med modenhet å gjøre også. Blir spennede å se hvordan det blir når han skal begynne på skolen neste mnd.
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 22. juli 2012 Forfatter #4 Skrevet 22. juli 2012 Læreren har ikke sagt noe, bare skryt fra læreren på skolen.Han har ikke adhd, er en rolig gutt. Som liker å pusle. Han er nok ganske oppslukt av det han holder på med, så får ikke med seg beskjeder. Kommer vel etterhvert. Takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå