Anonym bruker Skrevet 21. juli 2012 #1 Skrevet 21. juli 2012 Hei! Har en venninne gjennom 10 år som jeg regner som en av mine beste. Men nå det siste halve året har hun sluttet helt å svare på SMSer fra meg. Jeg blir så skuffa! Har sendt henne minst 6-7 SMSer med spørsmål om vi skal treffes/ta en kaffe/lunch/spise middag osv.. Null respons. Hun tar heller ikke initiativ til å treffes selv lengre. Vi har samme arbeidsplass, så eneste måten jeg har fått kontakt med henne på er hvis vi tilfeldig har møttes i gangene eller hvis jeg har stukket innom der hun jobber.. Det har bare vært en sjelden gang altså (kanskje 2 ganger på et halvår), jeg vil jo ikke mase heller. Savner henne og selskapet hennes. Kanskje har det noe å gjøre med at jeg er gravid, og hun ikke har barn eller planer om det selv.. Kanskje er hun sur fordi jeg har meldt avbud på et par avtaler i vinter (var veldig kvalm og sykmeldt i starten av graviditeten). Kanskje har hun opparbeida seg et annet sosialt nettverk som interesserer mer.. Bør jeg holde avstand? Spørre rett ut om noe plager henne eller om hun ikke vil treffes mer? Sukk.. Jentedrama ain't my thing.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2012 #2 Skrevet 21. juli 2012 Jeg ville kommet med et forslag til til å møtes. Hvis hun ikke svarer innen noen dager så ville jeg sendt ny melding og spurt om det er noe galt siden hun ikke svarer deg mer. Det er lov å si at du savner henne. Du skriver at hun ikke er gravid og ikke har planer om å bli det heller. Det er en del som sier de ikke vil bli gravid mens de egentlig ønsker det med hele sitt hjerte, er prøvere som sliter, men orker ikke å snakke om det og later derfor som om de ikke vil ha barn. I så fall kan det være vanskelig når du blir gravid. Men det blir bare spekulasjoner. Prøv å snakke med henne en gang til - da har du i hvert fall gjort ditt, og mer kan du ikke gjøre. Av og til renner dessverre vennskap ut i sanden og blir aldri funnet igjen.... andre ganger dukker de opp igjen når tiden er rett....
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 21. juli 2012 #3 Skrevet 21. juli 2012 Drit i henne. Vennskap er som andre mellommenneskelige forhold, de må vedlikeholdes fra alle parter for å kunne funke. Hvis det kun er du som er interessert i ¨å opprettholde kontakten, kommer ikke vennskapet til å fungerer i lengden. Ser ut som hun allerede har avskrevet deg - utrolig uhøflig å ikke svare. Hadde også slik venninne som svarte kun når det passet henne. Orket ikke mer til slutt, og kuttet henne ut.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2012 #4 Skrevet 21. juli 2012 Jeg ville kommet med et forslag til til å møtes. Hvis hun ikke svarer innen noen dager så ville jeg sendt ny melding og spurt om det er noe galt siden hun ikke svarer deg mer. Det er lov å si at du savner henne. Du skriver at hun ikke er gravid og ikke har planer om å bli det heller. Det er en del som sier de ikke vil bli gravid mens de egentlig ønsker det med hele sitt hjerte, er prøvere som sliter, men orker ikke å snakke om det og later derfor som om de ikke vil ha barn. I så fall kan det være vanskelig når du blir gravid. Men det blir bare spekulasjoner. Prøv å snakke med henne en gang til - da har du i hvert fall gjort ditt, og mer kan du ikke gjøre. Av og til renner dessverre vennskap ut i sanden og blir aldri funnet igjen.... andre ganger dukker de opp igjen når tiden er rett.... Takk for svar! SMSene mine har stort sett vært forslag til å møtes.. Kanskje skulle jeg sendt en siste etterlysnings-SMS, men får meg ikke helt til det... Vi er (har vært) såpass close at jeg er helt sikker på at hun ikke prøver å få barn.. jeg har også vært åpen med henne om at vi strevde lenge uten å lykkes. Kanskje jeg bare må la henne gå.. sukk.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2012 #5 Skrevet 21. juli 2012 Drit i henne. Vennskap er som andre mellommenneskelige forhold, de må vedlikeholdes fra alle parter for å kunne funke. Hvis det kun er du som er interessert i ¨å opprettholde kontakten, kommer ikke vennskapet til å fungerer i lengden. Ser ut som hun allerede har avskrevet deg - utrolig uhøflig å ikke svare. Hadde også slik venninne som svarte kun når det passet henne. Orket ikke mer til slutt, og kuttet henne ut. Takk for svar! Begynner å bli rimelig irritert og skuffet over å aldri få noen respons, kanskje jeg bare må la henne gå nå... Har en ganske liten vennekrets, med bare noen få, nære venner - så hver og en betyr ganske mye. Men om de egentlig ikke er interessert er de kanskje ikke så mye verdt å tviholde på.. HI
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2012 #6 Skrevet 21. juli 2012 kan det være at hun er deprimert og stenger seg inne av den grunn?Kanskje lurt å tenke den tanken litt også istedetfor å drite i...
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 21. juli 2012 #7 Skrevet 21. juli 2012 kan det være at hun er deprimert og stenger seg inne av den grunn?Kanskje lurt å tenke den tanken litt også istedetfor å drite i... Men det kan man ikke hjelpe henne med hvis hun ikke ønsker kontakt, da bør man la henne være i fred og finne ut av ting hvis hun eventuelt er deprimert. Min venninne jeg snakket om fant på masse forskjellige ting med andre venner, dro på ferie med barna osv, men sluttet å svare meg. Så hvis venninna til HI virker på samme måte, tyder det på at hun ikke lenger har interesse av vennskapet. Jeg har forresten også svært liten vennekrets, HI. Men det er vondt å alltid være den som tar initiativ, og se at din venninne foretrekker andre ting fremfor vennskapet.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2012 #8 Skrevet 21. juli 2012 kan det være at hun er deprimert og stenger seg inne av den grunn?Kanskje lurt å tenke den tanken litt også istedetfor å drite i... Har vært inne på tanken. Hun hadde det kjipt (var ikke deprimert, men var delvis sykmeldt osv pga annen psykisk sykdom) en periode i fjor høst og var åpen om det da, men nå er hun tilbake i full jobb. Utfra facebook osv er hun i full fres med andre venner. Så jeg får det overhodet ikke til å stemme at hun er deprimert nå... HI
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 21. juli 2012 #9 Skrevet 21. juli 2012 kan det være at hun er deprimert og stenger seg inne av den grunn?Kanskje lurt å tenke den tanken litt også istedetfor å drite i... Har vært inne på tanken. Hun hadde det kjipt (var ikke deprimert, men var delvis sykmeldt osv pga annen psykisk sykdom) en periode i fjor høst og var åpen om det da, men nå er hun tilbake i full jobb. Utfra facebook osv er hun i full fres med andre venner. Så jeg får det overhodet ikke til å stemme at hun er deprimert nå... HI Da er hun slik som min tidligere venninne - fant på masse ting med andre venner og utbroderte det på facebook, men gadd ikke svare meg. Så kom forklaring om at hun var "for sliten til å prate", og status på facebook om hvor kooozelig det var å prate med hennes gamle venninne (annen enn meg) på telefon, samme kveld. Det er bare unnskyldninger for at de ikke mer er interessert i vennskapet, av en eller annen årsak.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2012 #10 Skrevet 21. juli 2012 kan det være at hun er deprimert og stenger seg inne av den grunn?Kanskje lurt å tenke den tanken litt også istedetfor å drite i... Har vært inne på tanken. Hun hadde det kjipt (var ikke deprimert, men var delvis sykmeldt osv pga annen psykisk sykdom) en periode i fjor høst og var åpen om det da, men nå er hun tilbake i full jobb. Utfra facebook osv er hun i full fres med andre venner. Så jeg får det overhodet ikke til å stemme at hun er deprimert nå... HI Da er hun slik som min tidligere venninne - fant på masse ting med andre venner og utbroderte det på facebook, men gadd ikke svare meg. Så kom forklaring om at hun var "for sliten til å prate", og status på facebook om hvor kooozelig det var å prate med hennes gamle venninne (annen enn meg) på telefon, samme kveld. Det er bare unnskyldninger for at de ikke mer er interessert i vennskapet, av en eller annen årsak. Utrolig råttent når det blir så lite subtilt.. Det hadde vært bedre om hun faktisk hadde "slått opp" med meg som venninne enn å bare plutselig kutte meg ut uten å si noe. Man begynner jo å lure. Tror ikke jeg skal bruke mer energi på å få henne i tale... Takk for alle gode råd!
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 21. juli 2012 #11 Skrevet 21. juli 2012 kan det være at hun er deprimert og stenger seg inne av den grunn?Kanskje lurt å tenke den tanken litt også istedetfor å drite i... Har vært inne på tanken. Hun hadde det kjipt (var ikke deprimert, men var delvis sykmeldt osv pga annen psykisk sykdom) en periode i fjor høst og var åpen om det da, men nå er hun tilbake i full jobb. Utfra facebook osv er hun i full fres med andre venner. Så jeg får det overhodet ikke til å stemme at hun er deprimert nå... HI Da er hun slik som min tidligere venninne - fant på masse ting med andre venner og utbroderte det på facebook, men gadd ikke svare meg. Så kom forklaring om at hun var "for sliten til å prate", og status på facebook om hvor kooozelig det var å prate med hennes gamle venninne (annen enn meg) på telefon, samme kveld. Det er bare unnskyldninger for at de ikke mer er interessert i vennskapet, av en eller annen årsak. Utrolig råttent når det blir så lite subtilt.. Det hadde vært bedre om hun faktisk hadde "slått opp" med meg som venninne enn å bare plutselig kutte meg ut uten å si noe. Man begynner jo å lure. Tror ikke jeg skal bruke mer energi på å få henne i tale... Takk for alle gode råd! Slik mange menn ikke selv orker å slå opp med dama de ikke lenger er interessert i, og heller oppfører seg som drittsekk for å få dama til å slå opp, er det med enkelte venner også. Slik at de ikke blir sett på som "den store stygge ulven" som har avsluttet et vennskap. Dessverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå