Anonym bruker Skrevet 21. juli 2012 #1 Skrevet 21. juli 2012 Har bare nødt til å prøve ut dette, må ned noen kilo. Men, det jeg lurer på er om man spolerer hele dietten og vektnedgang om man spiser litt mer karbo enn anbefalt max en gang i uka, feks en sjokolade, banan, baguett?
Nelliesprelli09 Skrevet 21. juli 2012 #2 Skrevet 21. juli 2012 Har bare nødt til å prøve ut dette, må ned noen kilo. Men, det jeg lurer på er om man spolerer hele dietten og vektnedgang om man spiser litt mer karbo enn anbefalt max en gang i uka, feks en sjokolade, banan, baguett? Nei det gjør du ikke:)
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2012 #3 Skrevet 21. juli 2012 Om du ikke har tenkt å leve lavkarbo resten av livet er det bedre å satse på et karboredusert kosthold en et strikt lavkarboregime. Om du går for lavkarbo er det en livsstilendring du må leve på resten av livet om du ikke skal legge på deg igjen etterpå, lavkarbo er ingen slankekur men et kosthold du må leve mer resten av livet. Skal du ned noen kilo i vekt og vil beholde noen karbohydrater i livet ditt etter at målet er nådd er det bedre å leve karboredusert. Kutt ut hvitt mel og sukker, spis mindre pasta og potet, lev grønt og grovt. Da går du ned i vekt uten å forandre forbrenningen din som du gjør på lavkarbo, da vil du kunne leve på et helt normalt norskt kosthold etterpå uten å legge på deg alt sammen igjen etterpå.
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 21. juli 2012 #4 Skrevet 21. juli 2012 Har bare nødt til å prøve ut dette, må ned noen kilo. Men, det jeg lurer på er om man spolerer hele dietten og vektnedgang om man spiser litt mer karbo enn anbefalt max en gang i uka, feks en sjokolade, banan, baguett? Kommer vel litt an på hva slags lavkarbodiett du skal gå på. Ketolysekuren så skal man ikke spise mer enn 15 g karbo om dagen, kroppen går inn i ketose etter 2-4dager. Spiser du f.eks en banan går du ut av ketose og da går det 2-4 dager igjen før du er i ketose. Så da taper du ett par dager med Vektnedgang hvis du gjør dette hver uke. Men jeg vet ikke hvilke "regler" andre lavkarbo dietterr har.
fikas Skrevet 22. juli 2012 #5 Skrevet 22. juli 2012 Jeg ville ikke anbefaltlavksrbo som en kur for å gå ned noen kilo! Det er en livsstilendring. Når det er sagt så finnes det ikke bare en retning- men utrolig mange. Du burde finne en retning du tenker du kan leve med resten av livet. Siden du ønsker å spise noe frukt og karbohydrater så burde du velge en retning som ikke har så lav nedre karbohydratgrense. Når det er sagt, ketolyse burde du bare se bort fra med en gang da det er for dem med mange kilo overvekt. Bruk lavkarbo.no for det det er verdt. Der står alle retninger godt forklart. Husk at lavkarbo ikke automatisk er bare fett og ikke karbohydrater. Med en øvre grense på 150 g karbo - man kan spise gaaaanske mye mat (grønnsaker + noe frukt) hvis man kutter ut sukker og raske karbohydrater Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå