Gå til innhold

Sår rumpe og inotyl

Anbefalte innlegg

Skrevet

har smørt med inotyl i en ukes tid nå for så at lillemann var litt sår, men nå er det blitt verre, det er ikke sånn super ille, men det har blitt mer med dagene:( Skal jeg slutte og bruke denne og heller bytte til bepanthen (trodde denne var mildere) eller er dette sånn som man burde få helsesøster til å se på? (er helt fersk til dette og vil liksom ikke ringe for enhver filleting) :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, funker det ikke etter 1 uke vil det ikke funke og du trenger noe annet. Ta kontakt med hs/lege.

Skrevet

prøv vanlig matolje, det funker veldig bra egentlig for huden trenger fett!

Skrevet

jeg har en fantastik vidunderkrem! funker mot alt! sår stump fikses på en natt, funker flott på tørr eksem, som lebepomade, eller nuppeutslett.

Sano, Calendula Balsam, hvit, rund boks med orange skrift.

finnes på i alle fall helios helsekostbutikker (f.eks nede i enden av den nye delen i sandvika storsenter for dere som bor nær der)

Skrevet

jeg holder på med det samme, og fikk beskjed hos legen at hvis det ikke er bedring innen få dager skulle jeg bruke ultrafiolett.

Skrevet

Når det ikke funker med inotyol tyr vi til krystallfiolet (sikkert det 5 mener også). Det tar det med en gang, og det holder å ha på 1-2 ganger. Har aldri opplevd at det ikke virker. Men det er litt styrete å jobbe med, det setter permanent farge på alt det kommer i kontakt med, og rompa blir også farget lilla noen dager. Spør etter det på apoteket.

Skrevet

Inotyol inneholder tjære,så det er ikke en vanlig salve til sår stump..........

Lurt på vaske stumpen men en klut med lunket vann og olje, så smøre på med masse silulen eller annen sinksalve.

Kan være sopp i det,og da kan noen typer salve bare gjøre vondt værre.

Ville snakket med lege viss det ikke blir noe bedre...

Skrevet

Jeg er apotektekniker og vil anbefale krystallfiolett eller canesten.. Høres ut som sopp, da inotyol skal hjelpe veldig bra på såre stumper, dersom det kun er sår og ikke sopp! Lykke til :)

Skrevet

Hvis Inotyol ikke virker, er det sikkert sopp. Canesten er tingen da i så fall :)

Skrevet

Har du prøvd med potetmel? Vaske, lufttørke og så ha på en raus mengde potetmel. På mine så hjalp det alltid, og på veldig kort tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...