Gå til innhold

Kjøre på med nr 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemor er 8 mnd, og jeg har nettopp sluttet å amme. Første mens fulgte rett etter. Sitter nå å kjenner på at jeg egentlig har lyst til å kjøre på å prøve å bli gravid igjen ganske snart. Koselig med to tette, tenker at de kan få mye glede av hverandre. Samtidig er jeg godt over 30 så kan ikke vente alt for lenge med å prøve uansett.

Men må si jeg tenker litt på at det blir litt dumt mtp jobben. Begynner å jobbe, og så si at jeg er gravid igjen med en gang....

Dersom det skulle klaffe nå snart vil lillemor ikke engang være fylt to år når neste kommer. Er det litt tidlig kanskje?

Noen synspunkter? Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg har erfart med to tette og to med fire år i mellom, er at fire år i mellom foretrekkes absolutt. Jeg syntes at babytiden var mye mer kos, og det var kjempekjekt med storesøstre som forstod mye og som var flinke å hjelpe til, og ikke minst klarte å gjøre det meste selv. To tette gikk greit, men det var mer travelt enn kos. Og de har hele gjengen like stor glede av hverandre nå når de er blitt større.

Men det med jobben hadde jeg ikke tatt hensyn til. Og hvis den biologiske klokken tikker fort, er det vel kanskje best å kjøre på?

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Jeg ville heller ikke tatt så mye hensyn til jobben, det er mye mer viktig hva som passer for deres familie.

Vi har litt over 2 år imellom våre, og det passet perfekt til oss. Da var storesøster såpass stor at hun klarte endel ting selv. Jeg fikk skikkelig plager med bekkenet mens jeg gikk gravid andre gangen, og da var det super at hun f.eks klarte å klatre inn og ut av bilstolen selv, at hun kunne bytte til juniorseng og lignende.

Så gjør det som passer deg og din familie best du :)

Skrevet

To tette er hektisk men utrolig morro. Her ble jeg planlagt gravid når første var 4,5 mnd. Det har gått veldig bra, og de har et veldig spesielt bånd seg imellom og er bestevenner. Anbefales. Ikke tenk på jobben, her var jeg tilbake 1 mnd imellom permisjonene, gikk helt fint, passet bra så kunne de bare beholde vikaren min ett år til:-)

Skrevet

Kan ikke dy meg for å nevne at jo eldre du blir, jo større er sjansen for tvillinger ;) Da kan det bli hektisk, hvis eldste bare er 18 mnd.

Skrevet

Alle er forskjellig men jeg vil ikke ha to så tette barn. Er godt over 30 selv, men SÅ dårlig tid har vi ikkje! Jeg ønsker å gi hvert av barna mine den oppmerksomheten og oppfølgingen de fortjener, og en blid og glad mor og far. Jeg tror ikke det er forenlig med to så tette barn. Har venninner med såpass tette barn som du Evt vil ha, og har hatt de gråtende på tlf mer enn En gang fordi de er utslitt Osv.

Men uansett, drit i jobben! Du må gjøre det som passer for deg og din familie :-)

Skrevet

Jobben ville jeg ikke tenkt så mye på, de klarer seg nok.

Men jeg ville ventet litt allikevel, barn trenger litt tid med foreldrene før de blir storesøsken. Tror det er bedre om du venter et halvt til ett år før du blir gravid igjen. Såsant du ikke nærmer deg 40..

Skrevet

Takk for svar og innspill. 40 er ikke veldig mange år unna, så er jo litt redd for at "toget" fort kan kjøre fra oss.... :-/

Veldig usikker nå... Vil jo ikke ha det helt crazy hektisk, men hun vi har nå er såppas blid og fornøyd så kan liksom ikke se for meg at nr 2 skulle bli en kranglefant og totalt ødelegge familieharmonien....? :)

Og dette med tvillinger; vi har ingen i familien, begge sider, så tror ikke faren er alt for stor. For det hadde blitt VIRKELIG hektisk ja :D haha

Skrevet

Hvis dere synes ting går greit nå, så er det vel ikke verre enn å kjøre på? Du vet jo ikke om det tar noen måneder å bli gravid.

Fikk min første som 35 åring jeg og hadde nok med det...

Men fire år senere tenkte jeg at vi må ihvertfall prøve på en til, selv om det kanskje er for sent.

Tok to mnd, så satt den og nå blir jeg tobarnsmamma i august!

Var jeg som svarte deg 20.56

Skrevet

Ja folk er forskjellig! Jeg har to stk med 18 mnd imellom og det går veldig bra. Både jeg og samboeren min er blide og fornøyde og vi følger opp begge to. Og aldri har jeg ringt venninner å gråter fordi jeg er sliten... Så lenge du har en oppegående mann som hjelper til så ser jeg ingen problemer med å få de tette. Har ikke opplevd noe sjalusi med eldste, han bare koser med lillebror og tuller med han. Herlig er det å se de sammen! Har lyst på tre tette!!

Jeg ble gravid med en gang jeg begynte å jobbe, ingen stress. Måtte ha ny vikar men det måtte de hatt om jeg hadde ventet 1 år uansett.

Skrevet

Ja folk er forskjellig! Jeg har to stk med 18 mnd imellom og det går veldig bra. Både jeg og samboeren min er blide og fornøyde og vi følger opp begge to. Og aldri har jeg ringt venninner å gråter fordi jeg er sliten... Så lenge du har en oppegående mann som hjelper til så ser jeg ingen problemer med å få de tette. Har ikke opplevd noe sjalusi med eldste, han bare koser med lillebror og tuller med han. Herlig er det å se de sammen! Har lyst på tre tette!!

Jeg ble gravid med en gang jeg begynte å jobbe, ingen stress. Måtte ha ny vikar men det måtte de hatt om jeg hadde ventet 1 år uansett.

Takk for svar. Ja jeg er heldig som er gift med verdens herligste mann og pappa :) Er ikke redd for at han ikke skal stille opp på noen måte <3 Men dette med jobben da..... :-/ vet de blir sure, har en spesialiststilling litt opp i systemet det er vanskelig å få vikar for..... :(

HI"

Skrevet

Takk for svar. Ja jeg er heldig som er gift med verdens herligste mann og pappa :) Er ikke redd for at han ikke skal stille opp på noen måte <3 Men dette med jobben da..... :-/ vet de blir sure, har en spesialiststilling litt opp i systemet det er vanskelig å få vikar for..... :(

HI"

Skrevet

Trenger jo ikke å si til arbeidsgiver at det var planlagt men et lite arbeids(u)hell :-) Ingen kan bli sure for det!

Skrevet

Jeg er kjempe fornøyd med to tette!! Jeg ble gravid når størstemann var 8 mnd, så det er 1 år og 5 mnd mellom dem! Litt slitsomt i begynnelsen, men de vil bare få mer og mer glede av hverandre! Men smaken er som baken! ;0) 30 år er jo ingen alder! :0)

Skrevet

Vart gravid då eldste var 8 mnd, og det har gått heilt fint. Ingen grining på telefonen til veninner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...