November-spire-79 Skrevet 21. juli 2012 #1 Skrevet 21. juli 2012 Jeg driver å vasker tak og vegger fordi vi skal selge huset. Jeg pleier å bruke salmiak og ajax i vannet for å få vekk møkka. Synes dere dette er for sterk? Har brukt ei flaske allerede til takene, men fikk en kommentar av samboeren min om at dette var ikke bra for meg. Jeg har vurdert dette selv til at det går greit hvis jeg lufter mye. Har ingen plager med å bruke dette. Er snart i uke 24
Vanililla Skrevet 21. juli 2012 #2 Skrevet 21. juli 2012 Godt spørsmål. Jeg har lurt på det samme. Salmiakk er jo såpass sterkt at du trenger jo ikke de store mengdene av gangen. Kan det sammenlignes med det å male f.eks? i forhold til om det er skadelig. For å si d sånn så ville jeg uansett ikke vasket takene i uke 24, haha. :-) Kred til deg..!
Puppemamma Skrevet 21. juli 2012 #3 Skrevet 21. juli 2012 Hmm.. jeg har brukt salmiakk til å vaske med jeg altså, men hvis dere er litt usikre kan man jo prøve å lufte godt samtidig som man vasker? Gjorde det også forrige svangerskap og det gikk jo forsåvidt bra...
fikas Skrevet 23. juli 2012 #4 Skrevet 23. juli 2012 Det ville vel kanskje stått en advarsel eller noe hvis det var skadelig for gravide..? Kanskje ikke? uansett - jeg bruker sjelden/aldri salmiakk som vaskemiddel av to hovedgrunner 1. Det lukter vondt 2. Vi har bare malte overflater og salmiakk matter ned malingen. Den er derfor kjempefin å bruke før man skal male. Derfor bruker jeg kun salmiakk når jeg vasker utslagsvasken, fjerne dårlig lukt i avløp og vaskemaskin.
November-spire-79 Skrevet 23. juli 2012 Forfatter #5 Skrevet 23. juli 2012 Synes ikke veggene blir rene uten salmiak, spesielt på kjøkkenet, hvor det er mye stekeing av mat, og i stua hvor vi fyrer med ved. Vi har 4 katter og jeg synes det er greit å vaske gulvene med salmiak siden da er jeg sikker på at bakteriene blir borte. Har alltid salmiak i vannet mitt. Men nå vasker jeg ikke lenge om gangen, og jeg har ikke i så mye som jeg pleier Det blir rent her da hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå