Gå til innhold

Hvordan har dere det? jobber dere fult? bekkenløsning, eller er alt bare bra?


sologsommer

Anbefalte innlegg

Her går det meste fint. Kjenner at det begynder og løsne foran, men er ikke et problem, håper det holder seg stabilt et godt stykke enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært sykmeldt fra første dag med hyperemesis. Endelig ser det ut som om det har sluppet, 5. dagen uten medisiner i dag. :D Men bekkenet har kranglet en stund, så jeg blir fortsatt hjemme dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått veldig bra frem til nå, men nå har jeg begynt å slite.

Har sluppet unnakvalmen heldigvis, er bare innmari trøtt.

 

Bekkenet har begynt å krangle, er begynt å bli svimmel og uvel, selv når jeg sitter. Får dundrende hodepine og er konstant trøtt.

Har også begynt å få vonde kynnere (tidlig?)

Verking i armer og skuldre osv(men det er ikke pga graviditeten da)

 

Endte opp med sykemelding i uke 18. Regner med å jobbe 50 eller 60% fram til perm.

 

Bortsett fra det er humøret på topp og teller dagene til UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er egentlig i veldig fin form,bekken,rygg er fin og ingen kvalme i det hele tatt.Dette svangerskapet er så anderledes enn med de 4 andre.Men det er jo også lenge siden!

Jeg sliter kun med veldig lavt blodtrykk,og litt lite søvn.Og har derfor fått 20% sykemelding,som jeg kan bruke om jeg trenger det.Og det er deilig siden jeg jobber 100%.Det blir en ekstra fridag i uka om søvnen har vært elendig.

I tillegg er de veldig ok på jobb,så jeg får ikke de tyngste jobbene.Jobber i helsevesenet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått greit hittil,har klart meg på jobb uten for mye fravær,selv om jeg har vært mye sliten. Har vært mye kvalm også,men ETTER jobb! :P

Jobber i barnehage,så ble enig med jobben om å jobbe bare tre dager i uka etter ferien. Så veldig frem til det,for jeg begynte å kjenne både rygg og bekken.

Så var jeg på ordinær ultralyd og fikk vite at jeg venter tvillinger,og dermed forandret alt seg på et blunk. Fikk beskjed om at man sykemeldes 100 % fra man er rundt 20-22 uker på vei(varierer vel litt) med tvillinger.

Dermed måtte jeg innstille meg på å faktisk ikke jobbe mer etter ferien,for dette skjedde halvannen uke før jeg skulle ha ferie. Når ferien min egentlig er slutt er jeg 24 uker på vei..

Var på ny UL for ei uke siden og da sa JM at jeg allerede burde vært SM pga tung jobb osv. Hadde nettopp gått ut i ferie,så fikk SM med en gang og får ha ferieukene tilgode til å forlenge permisjonen litt :)

 

Så nå nyter jeg fritid og er glad det gikk som det gikk,for rygg og bekken blir mer og mer kranglete. Prøver å venne meg til tanken på å bare vandre rundt hjemme og være gravid i høst ;) Er vant til å jobbe fullt så det blir rart,men sikkert litt godt også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått greit hittil,har klart meg på jobb uten for mye fravær,selv om jeg har vært mye sliten. Har vært mye kvalm også,men ETTER jobb! :P Jobber i barnehage,så ble enig med jobben om å jobbe bare tre dager i uka etter ferien. Så veldig frem til det,for jeg begynte å kjenne både rygg og bekken. Så var jeg på ordinær ultralyd og fikk vite at jeg venter tvillinger,og dermed forandret alt seg på et blunk. Fikk beskjed om at man sykemeldes 100 % fra man er rundt 20-22 uker på vei(varierer vel litt) med tvillinger. Dermed måtte jeg innstille meg på å faktisk ikke jobbe mer etter ferien,for dette skjedde halvannen uke før jeg skulle ha ferie. Når ferien min egentlig er slutt er jeg 24 uker på vei.. Var på ny UL for ei uke siden og da sa JM at jeg allerede burde vært SM pga tung jobb osv. Hadde nettopp gått ut i ferie,så fikk SM med en gang og får ha ferieukene tilgode til å forlenge permisjonen litt :) Så nå nyter jeg fritid og er glad det gikk som det gikk,for rygg og bekken blir mer og mer kranglete. Prøver å venne meg til tanken på å bare vandre rundt hjemme og være gravid i høst ;) Er vant til å jobbe fullt så det blir rart,men sikkert litt godt også :)

 

Men du som jobber i bhg og venter tvillinger, du burde få svangerskapspenger du, slik at du i det minste slipper å forlenge sykepengene hele tiden....

 

http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Svangerskapspenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har i grunn formen vært helt fin. Vært litt småkvalm innimellom og litt mer sliten enn vanlig, men det har ikke gått utover jobb og fritidsaktiviteter. Kanskje ikke fullt like aktiv med husarbeid hjemme, men det får vente ;) Krysser fingrene for at det fortsetter sånn, siden det gjorde det forrige svangerskap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jobbes det, men tror nok jeg blir hjemme om ikke lenge for ryggen verker sånn:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ferie nå, men tror jeg må sykemelde meg snart, for jeg kan ikke gå normalt de første 5 timene av dagen, og deretter er det minimalt hva jeg kan gjøre før det stivner igjen. har fått time hos kiropraktor imorgen, men spørs hvor mye en time hjelper. drar til tyrkia på onsdag. håper varmen hjelper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekkenløsninga har jeg på en måte vendt meg til nå. Det er alle de småtingene jeg irriterer meg over: halsbrann, trange sko, fett pistrete hår osv.

Men i går var det en som sa "hallo" og fortsatte med "hvor lenge har du igjen?" og det var hyggelig, for sist jeg var gravid trodde alle bare jeg hadde lagt på meg helt til de siste ukene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber og har ikke vært sykemeldt enda, men regner med at det ikke er så lenge før da jeg sliter med bekken og rygg.. (jobber i ferskvaredisk) så der er det ikke noe annet en gåing og ståing hele dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt ferie --- men tilbake på jobb i morgen. Ikke helt sikker på hvordan det skal være for har noen bra dager og noen med bekkenlåsing. Vanskelig at det skal være så uforutsigbart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...