Anonym bruker Skrevet 21. juli 2012 #1 Skrevet 21. juli 2012 Jeg ble gravid da jeg gikk på p-piller, men barnefar vil ikke tro meg. Han mener jeg lyver, og at jeg har lurt han. Kan noen skrive under på her at det går fint an og at p-piller ikke er 100% sikker prevansjon?? På forhånd tusen takk!
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2012 #2 Skrevet 21. juli 2012 ...be ham lese pakningsvedlegget til p-pillene. Jeg ble forøvrig gravid to ganger på pillen.....
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2012 #3 Skrevet 21. juli 2012 Det finnes ikke 100% prevensjon! Det sikreste som er mulig å få til er sterilisering, men selv ikke det er 100% sikkert. Min mamma ble gravid da jeg var 15 år gammel, selv om hun var sterilisert. Da jeg ville sterilisere meg måtte jeg skrive under på at jeg skjønte hva operasjonen innebar og på det skjemaet sto det også at det hendte noen ble gravid etter sterilisering, enten fordi operasjonen var litt mislykket, eller fordi kroppen reparerte seg selv... P-piller er veldig sikre om de blir tatt riktig, men også der skjer det at man kan bli gravid. P-piller har en sikkerhet på 98%, det vil si at i løpet at et år vil 2 av 100 brukere bli gravide selv med riktig bruk. Så kommer i tillegg tilfelle hvor man har hatt løs mage, tatt medisiner e.l. som gjør at pillen ikke har blitt tatt opp som den skal, da nedsettes også sikkerheten. http://www.nettdokto...jon_hvilken.php Eneste måten å være 100% sikret på er å være totalt avholdende og unngå sex
Kanutten83 Skrevet 21. juli 2012 #4 Skrevet 21. juli 2012 (endret) Jeg har en liten p-pille baby i magen Min mor og søster har også blitt gravide på pillen Om de slurvet vet jeg ikke, men jeg var pinlig nøye på huske hver pille Det er faktisk ca 1% sjans for graviditet ved perfekt bruk, så la oss si 10 000 bruker pillen, så vil minst 100 av de bli gravide. Det er faktisk bare sølibat som er 100% sikkert, selv sterilisering er ikke sikkert. Der blir 1 av 200 steriliserte kvinner gravide, og hos sterilisere menn er det 1 av 2000. Trodde faktisk man var såpass opplyst i dag, selv menn... Gratulerer med liten spire Endret 21. juli 2012 av Kanutten83❤♂07+ ♂10+BIM❤
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2012 #5 Skrevet 21. juli 2012 Kommer en liten p-pille gutt her om 2 uker Eneste prevansjonen som er 100 % sikker er vel avholdenhet
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 21. juli 2012 #6 Skrevet 21. juli 2012 Han kan jo bare ta et kjapt søk på nettet for å finne ut selv hvor mange som blir gravid på pillen... Men jeg må si det er ganske respektløst å ikke tro på deg når du sier du ikke har latt være å ta pillene og ville tatt en alvorsprat med han om dette.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2012 #7 Skrevet 21. juli 2012 Moden reaksjon fra bf må jeg si Jeg har p-pille barn selv om jeg var veldig nøye med pillene.. Tror jeg hadde blitt rimelig sur om jeg ble beskyldt for å lyve om prevansjon..!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå