Anonym bruker Skrevet 21. juli 2012 #1 Skrevet 21. juli 2012 Kor gammel var deres små da dere ble gravid i gjen og korleis er formen deres? Kor mange mnd er dere på vei nå, og korleis er dagene deres med en liten som krever mye og en i magen ? Forventer dere mykkje hjelp fra partneren eller klarer dere selv?? takk på forhånd for svaret dykkes
Babyønske �� Skrevet 21. juli 2012 #2 Skrevet 21. juli 2012 Ble gravid igjen når guttungen var 18 mnd. I mitt første svangerskap var jeg i toppform fra første til siste dag. Men kan vel ikke si det samme om det andre. Siden førstemann ikke var spesielt glad i sove startet jeg neste svangerskap med å være sliten. Kvalmen som var fraværende i første svangerskap kom i uke 5 i dette og jeg var kvalm døgnet rundt, men den ga seg heldigvis i uke 9. Hadde ikke barnehageplass til guttungen så han var hjemme med meg hele dagene. Ble et langt tyngre og lengre svangerskap enn det første. Mer bekkenproblemer, både løsning og låsning og jeg ble mye raskere sliten. Samboeren min avlastet meg det han kunne, men han hadde en krevende jobb så ble en del overtid på han og jeg var en del alene. Bodde også langt unna familie så var lite med avlastning ellers også. Svangerskap nr 2 var ikke helt planlagt heller, og ting hadde muligens vært bedre om vi hadde ventet 6-12 mnd som opprinnelig tenkt. Men, men, gjort var gjort, en fikk bare ta det på strak arm. Det første året med 2 barn har også vært beintøft(nr 2 har heller ikke vært glad i å sove) og jeg er utslitt både fysisk og psykisk. Men en må bare stå løpet ut til en er over kneika, en dag(om ikke lenge?) går det nok rette veien.
Major HotLips Houlihan Skrevet 21. juli 2012 #3 Skrevet 21. juli 2012 Minstesnuppa er nå 6 mnd og jeg er 12 uker på vei. I mine to forrige svangerskap så har jeg vært kvalm utav en annen verden og dagene har bestått av å få i meg mat og å sove. Denne gangen (takk og lov!) så er jeg i fin form, bare litt kvalm når jeg er sulten, og behovet for søvn har heller ikke vært så stort. Behovet for hjelp fra samboer har ikke vært så stort, men jeg vet jo at etterhvert som jeg blir større så kommer bekkenløsningen og det kommer til å bli tyngre. Heldigvis jobber han skift så han er ofte hjemme på dagtid, da har han mulighet til å ta større deler av husarbeid og stell av minsta. Jeg er veldig spent på hvordan det blir å ha to tette, spesielt den første tida når babyen er helt ny og snuppa er litt over året. Det blir nok travelt, men moro
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2012 #4 Skrevet 21. juli 2012 Han var 18mnd når jeg ble gravid igjen. På en måte er jeg i bedre form denne gangen, for har ikke hypermesis, er heller ikke konstant uggen. Ellers er det mye likt, null imunnforsvar og alle sesongsykdommene. Har bekkenlåsning denne gangen. Merket ikke noe særlig til det med førstemann, men bare av og til. Nå er det så ille at jeg ikke kan jobbe. (Har en tyngre jobb denne gangen). Pappaen hjelper naturlig til, og kanskje litt ekstra når jeg har veldig vondt i ryggen og nesten ikke kan gå.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2012 #5 Skrevet 21. juli 2012 Eldste barnet var ca 14-15 mnd da jeg ble gravid igjen. Første svangerskap var langt verre enn andre, så det gikk helt greit. Litt trøtt bare. Tredje gang var langt verre enn det igjen. Null energi. Kunne sovet døgnet rundt. Har litt større barn denne gangen, så det går heldigvis greit. Pappaen er elendig til å avlaste. Han gjør generelt lite i huset. Strengt tatt ingenting annet enn å slenge skitne klær på stuegulvet og tallerkner, kopper og glass over hele huset.
Alessandro+baby i magen :) Skrevet 21. juli 2012 #6 Skrevet 21. juli 2012 Min lille 22 mnd når jeg ble hravid igjen , er i topp form !
lykkeligmams<3 Skrevet 21. juli 2012 #7 Skrevet 21. juli 2012 jeg er 24.år. forlovet i seks år. samboer er 22.år;) I mitt første svangerskap hadde jeg hypermesis nesten fire første mnd. ut og inn av sykehuset pga kvalmen og dehydrering, deretter kom bekken-løsningen når kvalmen var over. hehe Med nr2. ble jeg gravid mens minsten var 18.mnd, Det var planlagt ønsket to års mellom rom på dem så ganske perfekt timing, kvalmen er til og fra men veldig sterk på kvelden og kan ligge og vri meg, og spyr mye. men siden det bare er på kvelden går det greit, for da liker jeg og bare ligge i armen til samboeren min og kose Fikke ikke barnehage til eldste her så kommer til og måtte gå hjemme med begge to. men d får det et sterkt søsken bånd <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå