Gå til innhold

Noen som har ammet etter brystløft/-reduksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legen sier det er 50/50 som får til og ikke, men at hos mange av de som ikke får det til er det psykisk og ikke noe med puppene å gjøre.

Jeg har utført brystløft for to år siden og da ble areola kuttet av og sydd på igjen.. Har veldig lyst til å klare å amme..

Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg tok brystreduksjon før jeg fikk barn, og har tre stykker nå.

Ble egentlig anbefalt å vente til etter at jeg hadde fått barn med å ta operasjonen, men det var uaktuelt for meg....

Jeg hadde veldig store bryster og slet med dårlig rygg og nakke, samt med kjempestore komplekser:-(

Orka ikke tanken på at de skulle bli enda større, som de jo blir under sv.skap og amming.....

Som ved alle brystløft og reduksjoner så flyttet de brystvortene. Imidlertid så kuttet de dem ikke av, for da ødelegger du jo forbindelsen helt. Mange av melkegangene er sikkert ødelagt likevel, for jeg har ikke kunnet fullamme. Jeg hadde som sagt et svært dårlig forhold til puppene mine fra før, og det har nok hatt noe å si....

Jeg har hatt noe melk, mer i det ene brystet enn i det andre... Kjøpte meg ei Avent håndpumpe, og har veksla på å gi pumpet brystmelk og mme. Har brukt flaske til begge deler, og det har fungert veldig greit her. Jeg har kunnet følge med hvor mye morsmelk barna har fått i seg, og mannen har også kunnet kose seg med å gi mat:-)

Prøvde amming på sykeh, men det gikk innmari seint, og det viste seg ved veiing at de nesten ikke fikk i seg noen ting...

Er nok både fysisk og psykisk hos meg, for pga mine komplekser gjennom mange år takler jeg ikke fokuset på brystene som ofte er i forhold til oppstart av amming. Den melka jeg har hatt har kommet mye lettere når jeg har satt meg ned i fred og ro med pumpa...

Alle mine tre barn har fått morsm/mme til de var ca 3 mnd gamle, da har jeg gått over til bare mme. Alle tre har forresten vært friske som fisker:-)

Etter min mening er det altfor stort fokus på at man Må fullamme her i Norge. Man føler seg fort helt mislykka hvis man av en ellerannen grunn ikke får det til.. Og det er mange som sliter, det veit jeg!

Prøv deg fram, og går det så går det!

Går det ikke, så er det ikke noe nederlag å supplere med mme, evt bare bruke det!

Lykke til:-)

Skrevet

Min venninne slet seg halvveis ut med amming i begynnelsen, hun hadde hatt reduksjon. Fikk det mye bedre når de gikk over til erstatning. Men litt melk er jo bedre enn ingen i begynnelsen, så prøv deg frem! Jeg hater puppene mine og gleder meg til å få løft og reduksjon når jeg er ferdig med å få barn! :)

Skrevet
Hei! Jeg tok brystreduksjon før jeg fikk barn, og har tre stykker nå. Ble egentlig anbefalt å vente til etter at jeg hadde fått barn med å ta operasjonen, men det var uaktuelt for meg.... Jeg hadde veldig store bryster og slet med dårlig rygg og nakke, samt med kjempestore komplekser:-( Orka ikke tanken på at de skulle bli enda større, som de jo blir under sv.skap og amming..... Som ved alle brystløft og reduksjoner så flyttet de brystvortene. Imidlertid så kuttet de dem ikke av, for da ødelegger du jo forbindelsen helt. Mange av melkegangene er sikkert ødelagt likevel, for jeg har ikke kunnet fullamme. Jeg hadde som sagt et svært dårlig forhold til puppene mine fra før, og det har nok hatt noe å si.... Jeg har hatt noe melk, mer i det ene brystet enn i det andre... Kjøpte meg ei Avent håndpumpe, og har veksla på å gi pumpet brystmelk og mme. Har brukt flaske til begge deler, og det har fungert veldig greit her. Jeg har kunnet følge med hvor mye morsmelk barna har fått i seg, og mannen har også kunnet kose seg med å gi mat:-) Prøvde amming på sykeh, men det gikk innmari seint, og det viste seg ved veiing at de nesten ikke fikk i seg noen ting... Er nok både fysisk og psykisk hos meg, for pga mine komplekser gjennom mange år takler jeg ikke fokuset på brystene som ofte er i forhold til oppstart av amming. Den melka jeg har hatt har kommet mye lettere når jeg har satt meg ned i fred og ro med pumpa... Alle mine tre barn har fått morsm/mme til de var ca 3 mnd gamle, da har jeg gått over til bare mme. Alle tre har forresten vært friske som fisker:-) Etter min mening er det altfor stort fokus på at man Må fullamme her i Norge. Man føler seg fort helt mislykka hvis man av en ellerannen grunn ikke får det til.. Og det er mange som sliter, det veit jeg! Prøv deg fram, og går det så går det! Går det ikke, så er det ikke noe nederlag å supplere med mme, evt bare bruke det! Lykke til:-)

Takk for svar!

Jeg ammet før jeg tok brystløft og jeg hadde STORE komplekser og ammet helst i skjul, men klarte allikevel å fullamme i 8 mnd.. Hadde masse melk og det som kan betegnes som "fløte" ;):P

Skulle gjerne klart å amme igjen, mest fordi det var veldig praktisk, men ser det heller ikke som en stor nedtur om jeg må gi MME..

Får bare prøve og håpe på det beste :)

HI

Skrevet
Min venninne slet seg halvveis ut med amming i begynnelsen, hun hadde hatt reduksjon. Fikk det mye bedre når de gikk over til erstatning. Men litt melk er jo bedre enn ingen i begynnelsen, så prøv deg frem! Jeg hater puppene mine og gleder meg til å få løft og reduksjon når jeg er ferdig med å få barn! :)

Ja, jeg orker ikke å stresse sååå mye med det. Det gikk veldig fint sist, men det var før brystløft. Jeg hatet puppene mine så mye at jeg bare måtte operere før jeg var ferdig med barn.. Her snakker vi full reskulpturering ;)

Satser på at det går å amme noe i alle fall!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...