Ella-bella Skrevet 20. juli 2012 #1 Skrevet 20. juli 2012 Reiser til syden i august med minsten på 6 mnd som fortsatt fullammes. Jeg leste en artikkel i Foreldre og barn med oversikt over ammekultur ulike steder. I den artikkelen stod det at man ikke ammet i offentlighet på Kypros, hvor vi skal. Jeg ammer ikke oftere i offentlighet enn jeg må til vanlig. Men stresser litt i forhold til at jeg kanskje ikke kan amme dersom jeg MÅ... Jeg kan jo amme på hotellet før vi skal steder og gå tilbake dit hvis jeg skal amme. Men noen ganger blir de jo veldig sultne når man minst aner det ;-)Er det noen som har vært på Kypros og har ammet og vil dele litt erfaringer. Det ville gjort meg mye roligere. Evt noen som har vært på ferie andre steder der man ikke har kunnet amme offentlig!
solstråle- g09 og ?12 Skrevet 20. juli 2012 #2 Skrevet 20. juli 2012 Hva med å anskaffe ett ammesjal? Da kan minsten kose seg når h*n vil, og du slipper tenke på at puppen henger ute offentlig
ahelene Skrevet 21. juli 2012 #3 Skrevet 21. juli 2012 Ikke vært på Kypros med baby. Men var i Tyrkia nå, de skal være litt mer liberale så der gikk det veldig bra, fordi om jeg gjemte henne litt når vi ammet på restauranter. Men ville tru at det i allefall på stranden i Kypros ikke var no problem å amme. Der sitter jo mange toppløse fra før av. Men ammesjal er jo kjempe lurt da
Gjest SHOC Skrevet 21. juli 2012 #4 Skrevet 21. juli 2012 Ammet på Kypros for 14 år siden, var ikke noe problem da. Prøvde å sette meg litt diskret til og dekke til litt. Fikk aldri noen negative komentarer, men lokale kvinner kom bort og begynte og kysse barnet mens jeg ammet. De syntes det var så koselig. En gang jeg satt og ammet i bilen kom det en dame løpende ut av en butikk og sto og trippet for å få holde babyen med en gang jeg var ferdig, resultatet var jo at hun fikk gulp over hele seg. Men det gjorde visst ikke noe. Så har ikke noen negative episoder, bare positive. Bare gjør sånn som føles naturlig for deg.
mamman til to gutter Skrevet 21. juli 2012 #5 Skrevet 21. juli 2012 Jeg vil tro det har mye å si hvor du er også. Hvis du er på et av turiststedene, så er de antagelig vant til å se veldig mye, mens hvis du er på steder hvor det er flest lokale, bør du ta mer hensyn til at det ikke er normalt å amme offentlig der. Jeg har vært i Egypt selv og sett folk ligge toppløse på stranda i turistområde uten at noen av de ansatte (som var de enste egypterne der) virket som de reagerte i det hele tatt. Mens når vi var på et lokalt marked slengte de ekle kommentarer fordi man gikk med for dyp utringning, som egentlig ikke viste noen ting. (Ingen av tingene har jo egentlig med amming å gjøre, men viser at det varierer etter hvor i landet man er.) Jeg ville ammet minst mulig offentlig og de gangene du må amme offentlig, så sett deg vekk fra andre og skjul alt mest mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå