Gå til innhold

hvordan liker DU at betjeninga er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da på forskjellige butikker, liker dere å få hjelp?glade selgere?hvordan liker dere å bli mottat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liker å få et smil og "hei, kan jeg hjelpe deg med noe" og så at betjeningen enten hjelper dersom jeg svarer ja og at de trekker seg tilbake dersom jeg svarer nei.

At de ikke er mer opptatta av å tekste eller å snakke i telefonen når jeg venter i kassen og at de er normalt hyggelige, noe de fleste også er.

Noe mer enn det har jeg ikke behov for.

Skrevet

Spesielt i klesbutikker får jeg fnatt om jeg er den eneste kunden, slik at den ansatte omtrent følger etter meg. Greit nok å spørre om jeg trenger hjelp eller finner det jeg leter etter, men jeg liker å lete etter klær på egenhånd etter å ha sagt nei til hjelp.

I større butikker blir jeg irritert om jeg spør betjeningen hvor en vare er, også bare peker de bortover butikken - da vil jeg heller at de følger meg dit, slik at jeg evt. kan spørre mer om varen, eller bare faktisk finne det!

Eller vil jeg ha oppmerksomhet i form av et smil, slik at jeg vet at DE vet at jeg er innom. Selvfølgelig er glade mennesker bra, men IKKE bli for overhyggelig - det blir bare falskt.

De ansatte bør vel heller ikke kakle med hverandre, men det gjør meg ingenting at de snakker generelt om ting, bare de er oppmerksom på kunden, om det skulle være noe.

Skrevet

Det er enklere å forklare hvordan jeg ikke liker betjeningen ;)

de bør ikke være oppslukt i å prate med hverandre. Og iallefall ikke stå å flørte med securitasvakten. Og jeg liker ikke at de prøver å selge ting jeg ikke trenger feks "vi har fått inn noen kule rosa fliseklemmer i dag, trenger du det?"

også må de la kunden få litt fred, ikke gå å trø i helene på meg.

Ellers kommer en alltid langt med å smile og være hyggelig.

Men jeg har jobbet i butikk selv, og vet at noen kunder er vanskelige. Da er det lett å få dårlig humør :(

Skrevet

De som sitter i kasse:

Ikke klikk på mobilen, si HEI, smil og vær glad, gjør jobben raskt, ikke snakk mellom hver vare som scannes, isåfall snakk og scann samtidig :-)

I klesbutikk:

Vær oppmerksom, se hvem som kommer inn og nikk eller smil.

Går bort til kunden og spør, er det noe jeg kan hjelpe deg med?

Kom gjerne med innspill, men ikke for overivrig. Jeg ønsker ikke oppmerksomhet fra andre kunder så ikke rop!

Var i en undertøysbutikk her om dagen, jeg hater det!

Uansett, der står det ei bak disken og tekster e.l. kikker opp og kikker ned på mobilen igjen.

Jeg måtte ha en ny bh, og siden jeg bruker stor str, så er dette det eneste stedet jeg kan kjøpe bh.

Jeg går rundt og leiter, det er ikke alle som går opp i så stor str, derfor blir det en del leiting.

Etterhvert kommer hun bort til meg og sier: Ja og du bare kikker litt?

For meg blir det et ledende spm, som at hun helst vil jeg skal svare ja. Sannheten er jo at jeg vil ha hjelp.

Jeg svarer ja og hun går tilbake til mobilen sin.

Etterhvert som jeg fortsatt ikke har funnet noe så gåe jeg bort å spør om de har den str noe sted.

Hun gjentar str med hevede øyebryn.

Jeg bekrefter. Hun sier ja jeg tror det skal være noen der borte og peker.

Jeg svarer at jeg akkurat har kikka der, men ikke har funnet noen.

Hun letter endelig på rumpa og går bort i et hjørne og finner fram en.

Jeg sier takk og spør om hun ikke også har en som er til halv pris (siden halve butikken er til halv pris)

Hun svarer, da må du nesten bare kikke der hvor det til halv pris henger.

Så går hun og setter seg. En som jobber i butikk er mye flinkere til å finne størrelser og har ofte en viss oversikt hvor ting henger så hun skulle bare leita fram den ene etter den andre mener jeg.

Jeg var eneste kunde i butikken hele stunden jeg var der.

Jeg fant to fine bher på 50 % og går inn for å prøve dem.

Mens jeg står og tar på den ene så stikker hun armen inn og lurer på hvordan det går.

Altså....................... hvis du ikke har vist interesse hittil så hold deg til h... ute av mitt prøverom nå. Hadde hun bygget en tillit til meg mens vi leita etter bh så kunne jeg godtatt det.

Jeg svarte at hun trengte absolutt ikke å komme inn mens jeg kledde av meg!

Innen jeg kom til kassa var det en annen bak disken.

Hun sa å den bhen der er så utrolig god å ha på, så der gjør du et godt kjøp. Hun smilte og var hyggelig og småsnakka litt. ønska meg en god sommer og velkommen tilbake..

What a difference!

Skrevet

Hvorfor spør du?

De skal være hyggelige, imøtekommende og villige til å hjelpe, men ikke påtrengende eller falske. 95% av gangene jeg er i en butikk er det viktigst for meg å få lov til å titte og prøve i fred! Jeg vil IKKE ha butikkpersonalet inn i prøverommet eller at de skal stå utenfor og trippe, hente annen størrelse osv. I de aller fleste kjedebutikkene får jeg skifte i fred, men de to siste gangene jeg har prøvd noe på Vero Moda, har det plutselig dukket opp en dame utenfor prøverommet som lurer på "hvordan det går her" el.l. Jeg kvepper til og blir rett og slett forbannet! Jeg prøver ikke å vise det, for jeg forstår jo at de prøver å gjøre jobben sin, og sier bare "nei takk" og "ja, det går fint". Men inni meg KOKER jeg rett og slett! Er det ett sted jeg setter pris på privatliv, er det inni ptøverommet.

Skrevet

Tilkjennegi at du har sett kunden, et smil, et hei. Trenger du hjelp eller vil du bare kikke litt?

Så respekterer du svaret og hjelper så hyggelig og godt som du kan. Har du vist hvor en vare er så trekker du deg stille tilbake og sier til kunden: Bare spør hvis du lurer på noe. Jeg HATER ansatte som henger over meg og prøver intenst å påvirke valget mitt.

Hilsen ei som jobber i Boots apotek.

Skrevet

Som butikkmedarbeider i en lokal kvinneklesbutikk, har jeg funnet ut at jeg må gjøre en mellomting. Sier hei og smiler, viser at jeg bestandig er tilgjengelig for kunden. Etter noen min. spør jeg om jeg kan hjelpe.

Jeg spør også om ting passer når jeg går forbi forhengene, fordi da selger jeg mer, og de kundene jeg har hatt, har blitt lettet over hjelp der også.

Vi må også som selgere hinte frem til mersalg. Jeg synes også dette er irriterende når jeg er kunde i butikk, men dere aner ikke hvor mange lapper man tjener ekstra i bedriften. Og det kan jo hende at kunden blir interessert i det, da det kan være den ene tingen som mangler til en komplett look. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...