Gå til innhold

Å bli satt i gang - noen med erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da blir det igangsetting på meg til uken pga påvist svangerskapsforgiftning i dag. Har blitt fulgt opp tett pga stigende blodtrykk og ødem, men i dag var det altså også proteiner i urinen. Er 39+5 og førstegangsfødende. Skal først få ballong og deretter komme tilbake dagen etter for å få piller. Jeg skulle selvsagt ønske fødselen starter naturlig, og har hørt så mange ille historier om igangsetting. Er det noen som har noen beroligende ord eller har erfaring med hvor lang tid det tar fra igangsettingen starter til en har gullet ute?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei! jeg ble satt igang 16 dager på overtid.. kl 9 på morgen fikk jeg pillene og 00.20 var jenta født:) hva som er "normalt" vet jeg ikke, men tror det er veldig forskjellig akkurat som det er med naturlig start.. er dette din første? :)

Skrevet

Jeg ble satt i gang en uke over termin, fikk stikkpille og ble strippet ved 12-tiden (de klarte ikke sette inn ballong pga smerter) og frøkna var ute 01.40.

Skrevet (endret)

Ble igangsatt sist med kun en modningspille klokken ti. Tre uker før termin pga vekst.Merket absolutt ingenting og var ute i finværet. Skulle sjekkes igjen 6timer etter. Da sa de at her Turte de ikke gi meg noe mer. Klokken 18. Var han født og det var den beste fødselen jeg har hatt. Venter nå nummer fem....

Endret av ms25
Skrevet

Det er individuelt vil jeg tro :)

Jeg ble satt i gang med nr. 1... Nummer 2 startet av seg selv... nå venter jeg nummer 3 - og for å si det sånn.... jeg håper seriøøøøst jeg slipper bli satt i gang.

Men det er nok individuelt vil jeg tro!!!!

Lykke til!!!!

Skrevet

Det er individuelt vil jeg tro :)

Jeg ble satt i gang med nr. 1... Nummer 2 startet av seg selv... nå venter jeg nummer 3 - og for å si det sånn.... jeg håper seriøøøøst jeg slipper bli satt i gang.

Men det er nok individuelt vil jeg tro!!!!

Lykke til!!!!

det er fordelen med sider som dette. At man ser at fødsel og graviditet er sååååå forskjellige og helt individuelle :) for min del håper jeg at babyen min venter på igangsetting på torsdag, og ikke finner på noe tull før det :P regner med at jeg har masse kynnere fordi jeg er 5.gangsfødene og ikke at de fører til noe mer...... MEN ingen regel uten unntak! :)
Skrevet

Hatt 2 igangsettinger, 2 ganske forskjellige. Førstemann pga svangerskapsforgiftn. ca. 6 timer i fødsel. Fikk epidural pga. høyt blodtrykk som dem ikke ønsket høyere. Grei fødsel!

Nr. 2. Fikk modningspiller. Første kl 09. Sov og hvilte meg frem til kl. 15. Fikk da ny pille og ble satt på drypp litt etter. 1,5 time etterpå var hun ute. Drømmefødsel!

Venter nr. 3. Spent på hvordan denne blir!

Lykke til!

Skrevet (endret)

Første mann satt igang dag 11 pga sv.sk.forg. M pille og han ble født samme kveld 23.40. Nr 2 ble satt igang med pille dag 14 og hun ble født samme kveld kl 18.45. Med nr 2 gikk det 2,5 time fra jeg hadde 4 cm (aktiv fødsel) til hun var født, så det gikk fortere med nr 2.

Endret av Vikingmor
Skrevet

Blei satt igang med ballong 1 veka over termin, kl 15.20 ca. Hadde regelmessige rier i ca 5 timar. Ballongen ramla ut kort tid etter riene stoppa. Våkna neste morning med regelmessige rier igjen, då bar det inn på sjukhuset. Frøkena kom 15.52;)

Skrevet

Takk for svar dere! Ballongen er nå inne og jeg har utrolig mye menssmerter og vondt i lysken, men får håpe det er et positivt tegn. Er ikke akkurat behagelig, og jeg er vel kanskje litt usikker på "håndteringen" av denne plastslangen jeg har hengende nedover låret:). Klønete! Har blødd bittelitt også, men det kunne visstnok skje. Hjelp, nå nærmer det seg til prinsen kommer:)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...