Gå til innhold

Barnehagebarn bør være ute hver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten gutt som går i en barnehage vi ikke har vært så fornøyd med, føler det sliter sånn på, er så usikker med den barnehagen. Syns det skjer for ofte at vi kommer og henter og de sier at de ikke har vært ute. Hvis det regner så er de som regel inne, også selv om det ikke regner hele dagen. Jeg syns barn bør få komme ut hver dag og få frisk luft, så lenge det ikke er veldig kaldt, de har jo regntøy, så syns ikke litt regn gjør noe. Hvordan er det i barnehagen til deres barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber som pedleder i barnehage og vi er ute 1-2 ganger hver dag. Uansett vær.

I bhg hvor datteren min går er de også ute 1-2 ganger uansett vær

Skrevet

I barnehagen vår så er de ute hver dag med mindre det er veeeeeeeeldig kaldt på vinteren . Syns barna skal få være ute å kose seg hver dag om det er mulg :)

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Syntes de skal være ute hver dag!

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Bortsett fra i den verste kuldeperioden, men type minus 30 grader, så er de ute minst 2 ganger om dagen.

En gang før lunsj og enten to ganger etter lunsj eller ute resten av dagen etter lunsj.

Skrevet

Hos oss er de ute hver dag, men hvor lenge og hvor mange ganger varierer veldig. De ser det ann hva ungene gjør og hva været tilater. De liker ikke å måtte bryte opplek om ungene leker og har det veldig gøy alle sammen, så er de da ute og ungene leker blir maten tatt med ut. Og er de inne tar de heller en liten tur ut senere enn planlagt.

Skrevet

De er bestandig ute minst en gang om dagen. 2 og 3 åringene er ute bare en kort tur hvis det er eldig kaldt men jeg tror det har vært totalt 3 dager på 5 år da de ikke har vært ute minst en gang. De eldste er ute det meste av dagen uansett vær.

Skrevet

Dei er ute minst ein gong om dagen, med unntak av dei minste i sjeldne kuldeperiodar. Om det er fint ver kan dei vere ute nesten heile dagen. Dei aller minste (1 år) har nok ikkje noko glede av sidelengs regn på vinteren, så det hender vel at ikkje alle er ute då.

Eg hadde teke det opp på foreldremøte/med foreldrerep. dersom dei var så lite ute som du fortel.

Gjest Visten
Skrevet

Jeg synes ikke små barn skal tvinges ut i allslags vær. Jeg ville ikke selv tatt ettåringen eller toåringen med for å sette dem på baken i sandkassa eller i ei disse bare fordi vi av prinsipp skal ut hver dag. Nå har jeg litt større barn enn det, og de går gjerne ut uansett vær, det vil jo si at jeg også er ute i allslags vær (fysj, jeg som er laget av sukker og allting...) ;) Slik været var her idag hadde jeg foretrukket at de holdt små barn inne.

Barnehagen vår er flinke til dette, de minste barna går ikke nødvendigvis ut når det regner eller er kaldt, de største barna er ute småturer hver dag uansett stortsett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...