Gå til innhold

Barnehagebarn bør være ute hver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten gutt som går i en barnehage vi ikke har vært så fornøyd med, føler det sliter sånn på, er så usikker med den barnehagen. Syns det skjer for ofte at vi kommer og henter og de sier at de ikke har vært ute. Hvis det regner så er de som regel inne, også selv om det ikke regner hele dagen. Jeg syns barn bør få komme ut hver dag og få frisk luft, så lenge det ikke er veldig kaldt, de har jo regntøy, så syns ikke litt regn gjør noe. Hvordan er det i barnehagen til deres barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber som pedleder i barnehage og vi er ute 1-2 ganger hver dag. Uansett vær.

I bhg hvor datteren min går er de også ute 1-2 ganger uansett vær

Skrevet

I barnehagen vår så er de ute hver dag med mindre det er veeeeeeeeldig kaldt på vinteren . Syns barna skal få være ute å kose seg hver dag om det er mulg :)

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Syntes de skal være ute hver dag!

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Bortsett fra i den verste kuldeperioden, men type minus 30 grader, så er de ute minst 2 ganger om dagen.

En gang før lunsj og enten to ganger etter lunsj eller ute resten av dagen etter lunsj.

Skrevet

Hos oss er de ute hver dag, men hvor lenge og hvor mange ganger varierer veldig. De ser det ann hva ungene gjør og hva været tilater. De liker ikke å måtte bryte opplek om ungene leker og har det veldig gøy alle sammen, så er de da ute og ungene leker blir maten tatt med ut. Og er de inne tar de heller en liten tur ut senere enn planlagt.

Skrevet

De er bestandig ute minst en gang om dagen. 2 og 3 åringene er ute bare en kort tur hvis det er eldig kaldt men jeg tror det har vært totalt 3 dager på 5 år da de ikke har vært ute minst en gang. De eldste er ute det meste av dagen uansett vær.

Skrevet