Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lagde noen porsjoner babymat ista, men syns absolutt ikke de smakte noe godt.. Da er det mer smak i glassene man får ferdigkjøpt!

Noen med gode tips eller oppskrifter? Spesielt med fisk, for det er det jo håpløst å finne på glass her jeg bor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte ganske mye krydder når jeg lagde babymat. Ikke salt selvfølgelig, men annet krydder. Husker at fisk blandet med morsmelk eller mme, gulrot og litt krydder gikk ned på høykant. Hadde ris eller poteter oppi også som regel.

Skrevet

Min erfaring er at det er bortkasta å lage egen babymat. Prøvde noen oppskrifter selv, men det ble smakløst og fælt. Barnet vårt fikk det samme som vi spiste, most, og hvis vi skulle spise noe som han ikke kunne spise så ga vi grøt eller middagsglass. De er så billige også så økonomisk lønner det seg ihvertfall ikke!

Skrevet

Vi hadde en tass som nekta plent å spise babymat fra glass. Så om vi spiste barnevennlig mat til midag så fikk han dette, men lagde noen ganger egen mat til han hvis vi skulle ha "voksenmiddag" f.eks. Trengte ikke mose maten noe særlig heller, siden han foretrakk mat med biter fra han var bitte liten.

Skrevet

Husk at barn ikke har samme smaken som oss voksne da. For dem kjennes ting mye sterkere ut.

Skrevet

Hun er 7 mnd..

Krydder hadde jeg ikke oppi nei, det var tydeligvis dumt. :/

Ja, ble igrunn ikke så veldig inspirert; så tror det blir glass heretter..

Skrevet

Jeg anbefaler deg Margit Vea sin kokebok for barnemat. ELSKER den boken og det er mange smakfulle oppskrifter.

Vi bruker å tilsette purreløk, vårløk, sjarlottløk, vanlig løk, rødløk etc og masse forskjellige grønnsaker med god smak.

Kålerabi gir god smak på maten ;)

Vår jente spiser ikke glassmat, så her må vi alltid lage maten selv. Favoritt måltidet her i hus er lapskaus, sodd, kyllingsuppe, oksekjøtt suppe, pizza, lasagne, spagetti med kjøttsaus, pølsegryte, fiskegrateng, laksegryte osv.

Lager alt selv, ikke pulver saus ol.

Skrevet

Det er ikke vanskelig å lage sunn, smakful og enkel barnemat! Vær litt fantasifull med grønnsakene, og bruk div løktyper, friske urter og fersk ingefær som smakstilskudd.

Her er en enkel og kjempegod oppskrift:

1 pose gulrøtter

1 boks kikerter

Litt raspet fersk ingefær

Litt frisk koriander

Kok gulrøttene og mos med de andre ingrediensene. Fiks, ferdig nam nam :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...