Gå til innhold

sex etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer på når dere kom i gang igjen etter fødsel? her er det nå gått 6 uker, og alle sting er ikke enda grodd og sprekker opp til tider.. mannen forstår, men er utolmodig og jeg sitter med litt dårlig samvittighet, men jeg blir dårlig av tanken på å skulle ha sex og at alt plutselig skulle sprukket opp... huff, dette er nedsia med å få barn :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

6 uker bare.... Her gikk det 4mnd.... Be han om ta en for laget selv, el at du evnt hjelper han med håndarbeid.

Skrevet

Her gikk det 8 uker etter første gang, og 5 uker etter andre gang :) Kommer an på mye rart, hvor lang tid det tar å komme i gang igjen - blant annet om man er blitt sydd eller ikke, hvor tung fødselen var, hvor lenge renselsen varer osv. :)

Skrevet

Her prøvde vi vel første gang etter ca 6 uker og det var fryktelig vondt! HUff, er vist noe med amming og hormoner som gjør at det føles mer tørt enn sahara. Ble bedre etterhvert, og nå 10 mnd etter er det nesten bra - noe mer følsomt enn før... Jeg ble klippet under fødselen.

Synes du skal be mannen din om å respektere din situasjon. Ikke så veldig morsomt å bli presset, og ikke bra for stingene din å bli revet opp. Men om du har lyst går det jo an å hygge seg uten penetrasjon? Selv hadde jeg ikke overskudd til å tenke på det engang - stupte rett i seng hver kveld de første månedene når babyen endelig roet seg i 1-2 tiden på natten, hehe :-)

Skrevet

Her gikk det 3 mnd etter førstemann, var en tøff fødsel hvor jeg både ble klippet og revnet en hel masse. Mannen var så absolutt tilstede under fødselen og ikke minst tiden etterpå hvor de brukte ganske lang tid på å lappe meg sammen. Så han var nesten engstelig for at det var for tidlig selv etter 3 mnd.

Skrevet

Vi var i gang igjen etter 6 uker med storesøster. Da hadde jeg sydd noen sting og samboeren kikket etter et par ganger om stingene var grodd før vi hoppet til køys.

Etter lillebror sydde jeg ikke og vi hadde sex igjen etter 3 uker. Men det ble ikke sånn nesten hver dag med en gang før jeg blødde jo litt enda.

Skrevet

Det gikk faktisk 4 mnd! Jeg hadde sydd mye og var livredd for å revne opp igjen. Men det skjedde ikke, nå er alt som før :)

Skrevet

vi kom i gang etter 14 dager, men nå skal det sies at jeg har hatt veldig lette fødsler med alle barna mine. ikke alle er så heldige som meg der vet jeg. det viktigste er at dere må prate om det og at han støtter deg om du ikke føler deg klar for det. du skal ikke ha dårlig samvittighet for det.

lurer veldig på hvordan mannfolka hadde taklet dette om det var de som måtte føde barna. sett at de hadde skvisa ut en 4 kg klump fra rompa og revne og sy igjen.. tror ikke de hadde vært så gira på å fått en inn der med det første!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...