joha99 Skrevet 20. juli 2012 #1 Skrevet 20. juli 2012 Må legge dette innlegget her også, det skjer jo ikke så mye inne på Habitubell abort der jeg postet innlegget først, og jeg vil jo gjerne har noen svar for å bli litt klokere. Er gravid i uke 6 etter et par SA og 1 MA, har vært til utredning og alt er fint, de mener kun at alderen min(35år) kan være årsaken til abortene siden jeg har 2 flotte svangerskap bak meg fra jeg var yngere. Denne graviditeten har vært veldig anerledes enn de hvor det har endt i SA, temperaturen har vært jevnt høy helt fra eggløsning ( 36,5-36,8) og jeg har hatt masse symptomer som ømme bryster, tretthet og tissetrang hele døgnet..så jeg har tenkt at Nå endelig går det bra. MEN i dag tempet jeg som vanlig å da var plutselig temperaturen falt ned til under coverline å var på nivå slik som når mensen kommer altså nede i 36,06, min første tanke var NEEEEI ikke enda en spontanabort :-( For på nettsiden til ladycomp står det at en spontanabort starter med temperaturfall 3-5 dager før.... Jeg er nå superdepppppppa og leter febrilsk på nett etter noe positivt, og håper kanskje noen her inne kan svare meg på om dette betyr en abort eller at det fortsatt kan gå bra...??? Startet med en gang på Fructus femina og progrestronkrem jeg hadde liggende i dag, har ikke tatt progrestron fordi jeg ikke har progrestronmangel, men tar sjansen på å prøve litt i min desperasjon.. Jeg har fortsatt alle symptomer og mensmurringen jeg hadde helt i starten har ikke vært tilstede siste uken, har heller ingen blødning,spotting eller farge i utfloden slik jeg har hatt alle de andre gangene det har endt i SA, og da har jeg spottet i mange dager før temperaturen sank.. Er jeg gal som fortsatt håper at det skal gå bra med en så kraftig temperaturdipp????? Håper på mange svar uansett positivt eller negativt, alt hjelper nå ...
tyr82 Skrevet 20. juli 2012 #2 Skrevet 20. juli 2012 Jeg har overhodet ingen formening om dette da jeg ikke kan noe om temping, men jeg vil bare si lykke til og sende deg en klem!
joha99 Skrevet 20. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 20. juli 2012 Tyr82: Tusen Takk, begynner å bli ganske lei og fortvilet nå. Har ikke blitt gravid på mange PP nå etter 2 SA på rappen i februar og mars/april så jeg jublet høyt nå når den endelig satt igjen, men tørr ikke juble mer for temperaturfall er jo ikke veldig lovende under en graviditet og ihvertfall ikke i starten:(
Summerheat85 Skrevet 20. juli 2012 #4 Skrevet 20. juli 2012 Nå vet ikke jeg kjempemye om temperaturen egentlig, men jeg mener å ha lest at man skal unngå temping etter positiv test, nettopp på grunn av unødvendige bekymringer ved temperatursvingninger..om det stemmer i ditt tilfelle vil tiden vise dessverre, men krysser fingrene for deg
Kanutten83 Skrevet 20. juli 2012 #5 Skrevet 20. juli 2012 Jeg tempet da vi skulle ha førstemann, sluttet da jeg fikk positiv test Men da jeg var rundt 6 uker måtte jeg bare sjekke hvordan tempen var, og joda, den hadde sunket til det normale før eggeløsning. Fikk litt hetta da jeg hadde litt småblødninger i tillegg, og tempet et par dager til. Det viste seg at tempen min da svingte veldig, og det gjorde den gjennom svangerskapet, og gutten fyller 5 i år Tempøkningen ved positiv test er vistnok en reaksjon på at kroppen har blitt gravid, men når kroppen har godtatt graviditeten så begynner tempen å oppføre seg normalt igjen. Derfor skal man ikke tempe etter at graviditeten er fastslått da det kan skape unødig bekymring Gratulerer så mye med spire, det går nok bra
Celcius73 Skrevet 20. juli 2012 #6 Skrevet 20. juli 2012 Har ingen erfaring med temping, men håper det er slik som Kanutten over her sier, gjelder for deg også Når det gjelder progesteron, så kjør på! Det kroppen ikke utnytter kvitter den seg med, og i begynnelsen av ett svangerskap skal jo nivået øke...litt hjelp skader nok ikke. Jeg har brukt progesteronkrem i alle mine 3 svangerskap Lykke til!
Bonanza Skrevet 21. juli 2012 #7 Skrevet 21. juli 2012 Hei! Jeg tempet litt etter jeg ble gravid jeg også, fikk også en skikkelig temp dipp og tenkte at nå mister jeg. Men det gjorde jeg ikke. Er 10 uker nå.. Har ikke tempet siden. Lykke til videre.
Indigo 08-10-13 Skrevet 21. juli 2012 #8 Skrevet 21. juli 2012 Hei:) krysser fingre for at det går veien for deg nå. Tenker også at denne tempratursvingningen ikke trenger å bety abort. Men skjønner godt du er engstelig mtp at du har mistet flere ganger. Ring lege og få tatt hcg el ul slik at du vet m sikkerhet.. Masse lykke til!
joha99 Skrevet 21. juli 2012 Forfatter #9 Skrevet 21. juli 2012 Takk for støtte og omtanke, men gikk nok ikke veien denne gangen heller dessverre- Tempen var høy i dag, men har blødd i natt og litt smerter- Så tenker vel at årsaken kan ligge i koalgering av blodet og at når moralen dannes mellom uke 5-6 så blir det små blodpropper i den, må være grunnen siden jeg alltid mister på samme tidspunkt... Må vel få litt hjelp nå, bare synd det tar sånn tid i helsevesenet og at man må igjennom uker og mnd med andre tester før man kan få det man trenger....
Bonanza Skrevet 21. juli 2012 #11 Skrevet 21. juli 2012 Takk for støtte og omtanke, men gikk nok ikke veien denne gangen heller dessverre- Tempen var høy i dag, men har blødd i natt og litt smerter- Så tenker vel at årsaken kan ligge i koalgering av blodet og at når moralen dannes mellom uke 5-6 så blir det små blodpropper i den, må være grunnen siden jeg alltid mister på samme tidspunkt... Må vel få litt hjelp nå, bare synd det tar sånn tid i helsevesenet og at man må igjennom uker og mnd med andre tester før man kan få det man trenger.... Huff, så dumt og trist om det virkelig har skjedd igjen... . I såfall høres teorien din veldig fornuftig ut, så da må du kreve en type blodfortynnende. Har lest at det har ordnet opp for veeldig mange. Lykke til videre!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå