Gå til innhold

utslett hos 4 uker gammel baby.


Lykke~liten

Anbefalte innlegg

Har ei lita jente på 4 uker som har fått et utslett. Det har hun hatt siden hun var 2 uker ca. Det ser ut som kviser. røde små nupper, noen med litt gult inni. Det virker som det blusser opp mer og blir mer hissig når det er varmt. Hun har det kun i fjeset(spesielt kinnene), hals og nakke. Hun har ingenting på resten av kroppen. Familie og venner sier det er normalt og at det er nyfødt-utslett. Jeg har ikke vert hos lege eller helsestasjon for å sjekke det ut enda, siden alle sier det er så normalt. Men nå begynner jeg å tenke litt, siden det liksom ikke går vekk. Ville bare høre med dere her inne, har deres babyer utslett? Hvor lenge er det vanlig at babyen har nyfødt-utslett?

 

hilsen bekymret førstegangs mamma.. ;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Melkeutslett blir det ofte kalt, ikke farlig og går over av seg selv. Noen har det en mnd, andre lengre. Du skal sikker på HS snart uansett, så da får du JM til å se på det da. bedre å spørre en gang for mye;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, melkeutslett er det. Gutten min hadde det fra han var 2 uker og nå er det borte, han er 7 uker i dag. De kviselignende greiene med gult i er overproduksjon av talg, ikke no farlig det heller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min baby på 3 uker og 5 dager har det også. Kinn nakke og litt åå skuldre. Blusser litt opp og ned. Noen kaller det hormonutslett. Vet folk prøver å smøre på litt forskjellig for å mildne det, men skal ikke være nødvendig - det går over av seg selv etter hvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...