Anonym bruker Skrevet 20. juli 2012 #1 Skrevet 20. juli 2012 Jeg er alenemor til to små barn og har ikke så mye hjelp. Barnefar har ikke samvær og jeg har få andre som kan hjelpe. Største er 3 år og minste er baby. Det oppstår mange stressende situasjoner i løpet av en dag, og da blir jeg veldig ofte sint og snakker skarpt til treåringen. Jeg vil jo ikke være en sur og sint mor, men en mor som ler mye og som ikke tar alt så alvorlig. Det som skjer er at jeg kjenner hjertet løper løpsk, for eksempel når babyen hylskriker og største nekter å kle på seg når vi skal rekke et eller annet. Har noen noen tips til hvordan jeg kan stresse ned og ikke miste besinnelsen og kjefte og smelle hele tiden? Jeg har barnehage til største til vanlig, da går det ganske fint, men det er på fridagene det blir så mye stress.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2012 #2 Skrevet 20. juli 2012 Føler det samme som deg, og jeg er sammen med barnefar.. Eldste har fri, og yngste har ikke barnehage ennå, og barnefar jobber. Så jeg er hjemme med begge. Om vi skal noe, så begynner jeg alltid å gjøre oss klare tidlig. Snakk om 30-45 minutter før vi må ut av døra. Da er jeg sikker på at vi kommer oss avgårde, slik at vi ikke blir sene Hvor liten er minste? Du kan si til den eldste at "Nå begynner jeg å bli litt sint, så jeg går på do/rommet, og vil være i fred i 5 minutter". Tre-åringer er gamle nok til å skjønne det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå