Gå til innhold

Jeg er ikke feit, jeg er bare litt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok greit, jeg er feit ;)

Hvorfor?

Skulle gjerne gitt forklaring som "kraftig beinbygning" osv..

Men får vel holde seg til sanheten her.

Jeg ELSKER sjokolade, tress is og cola, og la oss ikke glemme cheesburger med bacon! Sukk ;) Får vann i munnen bare ved tanken på det.

Er jeg sukker avhengig? Så til de grader å det.

Men nå har man da bestemt seg for å slutte, akurat hatt et tårevått farvell med en japp, skal bruke helga på å renske ut den usunne maten, og kjøper inn sunt og grønnt i morgen, må si jeg gruer meg litt, men jeg tenker som så, om jeg klarer meg 6 mnd uten den type sukker og fett, så kanskje jeg snart kan gå tilbake til at jeg en gang innimellom (type maks 2 ganger pr mnd) kan spise en sjokolade, eller en burger, uten at det trenger å ende i fråtsingen osv.

Det må da vel gå ann?!

Jeg startet å gå tur i dag tidlig, trodde jeg skulle dø, og når jeg tar mot til meg, å løfter hodet for å se hvor langt jeg har gått, innser jeg at jeg ikke har nådd postkassa enda (ca 100 meter fra huset) Jada, dette skal bli stas dere ;)

Troor jeg trenger noen til å minne meg på HVORFOR jeg startet opp med dette (25 kg over den vekta jeg vil være i, den vekta jeg trives i)

Videoannonse
Annonse
Gjest peacock
Skrevet

Så flink du er! Dette klarer du, vettu! Kjøp inn litt friske jordbær, nye gulerøtter, nøtter og annet du liker som du kan knaske på når trangen blir for stor :-)

Lykke til!

Skrevet

Klart du greier dette!

Og du? Lydbok på øret når du går tur! Kjempefint å få lest en bok mens du beveger kroppen, og litt mindre kjedelig;)

Stå på! Dette har du ALT å vinne på!

Skrevet

Kjøp krom de selger det på helsekost butikkene og en liten tablett hver dag minsker søt behovet betraktelig (etter noen dagers inntak)

Det å ha gulerøtter tilgjengelig det hjelper ihvertfall meg mye når jeg føler behovet for å spise noe. Men må ha de ferdig skrelt i en bolle med vann i kjøleskapet (lager klar om morran) eller kjøpe baby gulerøtter slik at jeg ikke må begynne så styre når behovet er der.

Skrevet

Jeg hadde det akkurat som deg. Formen var elendig! ALT av fysisk aktivitet var et slit både fysisk og psykisk. Nå skal kanskje ikke jeg klage, da jeg gikk opp 4 kilo fra 57 til 61, MEN poenget mitt er at jeg måtte forandre kosten helt. Jeg kunne spise 3 sjokolader, potetgull og kaker hver dag. Var rett og slett avhengig. Måtte gå laaaangt inne i meg selv for å finne motivasjon.

Nå har det gått fire uker og jeg har gått ned de fire kiloene, og har overhodet ikke det suget etter sukker lengre. Men jeg kan aldri ta meg "bare" en sjokolade. Da er jeg rett på "kjøret" igjen. Må holde meg langt unna all sjokolade, potetgull og is til jeg kjenner at jeg er helt ferdig med "det" livet, og kan si at "ja, jeg lever sunt og spiser sunt".

Min motivasjon var helsa og vekta. Orket ikke å ikke orke noe lengre! :-D Lykke til! Dette klarer du! :-D

Skrevet

Det finnes så mye god mat som også er sunn! Du trenger ikke slutte å spise. Husk på dette : mat smaker tusen ganger bedre når du er sulten. Dette klarer du :)

Skrevet

Så flink du er:-)

Jeg driver og prøver og motivere meg til og kutte ut godt,det er så utrolig vanskelig.

Skal ned min 40kg og det er ganske frustrerende og føles lite vits i og prøve siden bena nesten ikke klarer og bære meg mer enn en halvtime rolig gange,men det blir kanskje bedre om jeg klarer og kutte ut godtet.spiser mest sunn mat nå.

Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...