Anonym bruker Skrevet 20. juli 2012 #1 Skrevet 20. juli 2012 80 gr hvetemel,20 gram kornet maismel,finhakket fersk koriander, 1 halv teskje pepper, 1 halv teskje salt, 40 gram finrevet ost, i finhakket liten løk, 1 finhakket liten potet,1/2 teskje bakepulver. 1 stivpisket eggehvite Lunket vann til røra er som en tykk vaffelrøre.Olje til fritering. Start med å blande alle ingredienser utenom vannet og eggehviten. Hell så vannet i små mengder i røra til ønsket konsistens er oppnådd. Vend sakte inn den stivpiskede eggehviten. La hvile ca 15 minutter. I mens du varmer oljen. ( solsikke eller soya ) IKKE olivenolje. Ta opp en spiseskje av røra, ha i den varme oljen. Friter til en gyllen brun farge. Nytes varme. Gjerne med en god dip til. :-)
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2012 #3 Skrevet 20. juli 2012 Blir nammenamm. :-) Hehe. Ligner litt på pakora. Så Google bilde av det så får du et hint i alle fall. :-) er forresten også godt om man blender bittelitt sennep oppi røra. Men veldig lite. :-)
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2012 #5 Skrevet 20. juli 2012 Hørtes helt jævlig ut.... Så hyggelig sagt da. :-) men ikke uventet her inne. Grinete fordi noen kom på det før deg ? Eller rett og slett bare i et bitchy mood i dag ? Hold det l så fall for deg selv sura. Koser meg med snackset mitt jeg. :-)
Voilà Skrevet 20. juli 2012 #6 Skrevet 20. juli 2012 Er det slike som plutselig er i halvparten av alle matprogram for tiden? Der lager de noen lignende, som blir til friterte "pølser" som etterpå dyppes i sjokolade. Det virket ikke helt som en dessertoppskrift det du skrev her, men kan det være det samme? For det jeg har sett på tv ser knallgodt ut! (Ooog, en smule kaloririkt!)
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2012 #7 Skrevet 20. juli 2012 Litt vanskelig å forklare. Men disse smaker litt som stekt potet, stekt løk, krydder,gratinert ost eller noe. Så vanskelig å forklare. Men er så sinnsykt godt. Skikkelig godsaker. Hehe. Du kan jo krydre de med hva du vil. Individuelt hva slags smak folk liker. :-) bare å smake på testen. Å så kjøre på med krydder. Kan bli 10000000 forskjellige smaker vil jeg tro. :-) Ville nok ikke duppet disse i sjokolade. Men kanskje om man bare dropper potet, løk, krydder. Å heller hiver litt vanilje sukker oppi. Vil tro det blir sånn du tenker på. :-) ( må prøves ) Hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå